• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Va svalt och skönt det var idag. Inte... 🥴
#dognästan #hejahösten

IMG_20210618_225744.jpg

Nåågon kirrade en D1 från JayLar, är jävligt nöjd. Letat en stund efter pandatavlan och blev rätt glad när jag såg hans annons. Behövde inte ens korta eller förlänga länken, mycket skönt. @Sebastard jag håller nog ändå med till slut om dessa pushers, de ser bättre ut IRL än jag trodde. Det här blir en fin klocka att kombinera med alla andra under sommaren. :)

EE57-F52-E-553-E-4-CED-9-DA8-2102-A9-CC3-A83.jpg

Frän och unik! Kul att bygga en som man vill ha den på hemsidan.
Första tillverkaren som tycker det är en fördel att inte ha en historia

2011: Founding H2O watch

The fact that H2O has no watch building history or traditions can be turned to our
advantage; allowing us to develop products according to the requirements of our
customers, regardless of any past design philosophies or traditions. We will bring fresh
ideas, creative designs and exciting and exotic case and dial materials into the watch market.

Första tillverkaren som tycker det är en fördel att inte ha en historia

2011: Founding H2O watch

The fact that H2O has no watch building history or traditions can be turned to our
advantage; allowing us to develop products according to the requirements of our
customers, regardless of any past design philosophies or traditions. We will bring fresh
ideas, creative designs and exciting and exotic case and dial materials into the watch market.
Var också ett sätt att se på det. Och det stämmer ju:).

Vad tycks om den här?
Sympatiskt att det finns en hel valmöjligheter när du beställer, olika bezels, kulörer på tavlan, glas, mm.

A24625C7-A745-4E4B-99D6-FC760360FCC4.jpeg
1624080040566.png
Inte deras snyggaste variant om du frågar mig men det är en smaksak. 😊 Något som dock är lite av ett problem med just denna modell är att man blir extremt låst vad gäller bandalternativ.

Håller nog med i sak- dock kul med ngn slags innovation- inte alltid lyckat - men nytt!
Ja, konceptet i sig är ju väldigt trevligt, det går att få dem nästan hur som helst och jag har bara hört gott om märket men jag hade nog som sagt valt en annan modell att utgå ifrån som bas. De verkar vara rätt prisvärda också för den delen, jag byggde ihop en egen variant nyligen och har för mig att det slutade på drygt 10-12k vilket är rätt bra för en högkvalitativ och helt skräddarsydd klocka med ETA-verk.

Tillbaka
Topp