Ginaulttisdag - det är sen gammalt……
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
...edit: trams, dumtDet bevisar ju att du är en äkta dykare. Inga explosioner där inte!
wow, vilken bildInget gnäll på min Citizen nu... Var tvungen att damma av gersågen och få göra något annat än kontorsråtte-grejjer idag! Denna härliga beatern som jag fick köpa av @MaBr gör sig verkligen som stenhård jobbeklocka!
Tack! Den gör sig jäkla bra på bild!wow, vilken bild
LegendDagens:
✌
Inte en Gemini men däremot en Neptune som så vitt jag vet är samma boett osv. Vettig kvalitet, unik design, relativt prisvärd dock väldigt långa bandhorn vilket ger ganska få möjligheter till att byta band. Jag antar att du redan är medveten om det men Gemini är manuell vilket jag är alldeles för bekväm för att köpa.Är det någ i tråden som har en Lorier Gemini och vill dela sina tankar? Jag är så sugen på en vit….
Idag fick denna sommarkläder, lite knepig bandbredd på Seikon. Skall vara 22mm vilket gummit är, passar inte helt perfekt men det får gå.
Är inte den 20? Samma som SPB143? Trodde det vara samma case/verk osv men med en annan tavla?Idag fick denna sommarkläder, lite knepig bandbredd på Seikon. Skall vara 22mm vilket gummit är, passar inte helt perfekt men det får gå.
Helt rätt, det är jag som skrev fel.Är inte den 20? Samma som SPB143? Trodde det vara samma case/verk osv men med en annan tavla?
Har använt original springbars som kommer med länken. Jo, precis. Det brukar vanligtvis ge med sig efter en stund. Gummit är det inget fel på, kontrollerade det nu.Har du tryckt i feta springbars?
Då kan gummit tryckas ihop och behöva "masseras" ut över stiftet...
Annars är det fel på gummit, klockan är garanterat exakt 22 mm.
Inget anklagande i det jag skrev, så du vet. Blev bara förvånad/undrande! Har själv en SPB143 och tänkte att det vore fan om Seiko gjort två olika case till dessa klockor!Helt rätt, det är jag som skrev fel.
Nej gud, tog det absolut inte som anklagande! Så lättstött är jag inteInget anklagande i det jag skrev, så du vet. Blev bara förvånad/undrande! Har själv en SPB143 och tänkte att det vore fan om Seiko gjort två olika case till dessa klockor!
Är bandet från Feskarn?Efter en visserligen snabb men effektiv massage är hon nöjd, blev toppen det här. Tack för tipset @JonasUppsala. Massage är nyckelordet!
Stämmer bra detÄr bandet från Feskarn?
Hmmm. En såndär våffla ska jag nog skaffa till min 143:a och SKX013…Ny FKM våffla från @Feskarn på watchwear. Riktigt bra! Tack @KlockTotte för tipset!
Edit såg att det är lite spån på gummit, har precis klyvt en massa reglar. Gummit klarade det smutavisande inträdesprovet galant.
Slänger in ett lite somrigare vristskott utan vrist. Ha en go kväll folks!
Svinsnabb frakt, trevlig snubbe, bra skit till bra pris! Kör! visste faktiskt inte att det var FKM när jag köpte, men mailade och frågade just för att det kändes riktigt bra. Lite sugen på det orangea efter bilderna här ovan!Hmmm. En såndär våffla ska jag nog skaffa till min 143:a och SKX013…
Har läst att FKM skall vara the shiz!
Efter en visserligen snabb men effektiv massage är hon nöjd, blev toppen det här. Tack för tipset @JonasUppsala. Massage är nyckelordet!
Vad är FKM? Någon?