• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Verkar ju vara typ samma ja... woolbrook är klart billigare då deras priser är inkl. moms. Sen ser spännet bättre ut också... + 2 för 3 :)

Men @HSK , vad menar du med den dyrare resp, billigare varianten... jag ser bara en modell?

Screenshot_20210622_180641.jpg
Screenshot_20210622_180917.jpg

Mycket nyheter från Islander senaste halvåret.

Inte sett någon Islander i tråden ännu men funderar på en blästrad turtle och några andra själv.

Någon som har köpt en Islander ännu?
Det är alldeles säkert grymma klockor. Men jag kommer aldrig att vänja mig med loggan, som sabbar helhetsintrycket. Att printa en klocka på en klocka är lite... överflödigt.

Det är alldeles säkert grymma klockor. Men jag kommer aldrig att vänja mig med loggan, som sabbar helhetsintrycket. Att printa en klocka på en klocka är lite... överflödigt.
Håller med, lustigt att en liten logga kan förstöra helhetsintrycket i ett nafs, hellre en helt steril tavla än den där...saken 😄

"Islander" som det står på baklocket hade väl funkat?

Intressant för en som har noll koll på gummi är att JB och Woolbrook gör likhetstecken mellan NBR och vulkaniserat gummi, medans watchgecko specar det som olika material, de har NBR, HNBR och vulkaniserat gummi (italian rubber) i sortimentet...?

Håller med, lustigt att en liten logga kan förstöra helhetsintrycket i ett nafs, hellre en helt steril tavla än den där...saken 😄

"Islander" som det står på baklocket hade väl funkat?
Exakt! Hade varit en oerhörd förbättring med bara det skrivet över tavlan. Förstår inte varför ägaren Marc envisas med loggan. Han verkar ju vara vettig i alla andra avseenden! 😅

• Like
Reactions: v0n
Som @HSK redan påpekat så kommer modeller inte in i lager igen. När de är slut så är de slut. Populära modeller återkommer ibland i nya färger eller varianter. Gå med i FB-gruppen Zelos Timekeepers för att få de senaste nyheterna. Företaget är helt klart igång och de säljer klockor som aldrig förr. Senaste släppet var Mirage som såldes för mellan $3500 upp till cirka $7000.

Ok. Jag inaktiverade dock min FB för 3 år sen och har för tillfället inte för avsikt att aktivera igen.

Ok. Jag inaktiverade dock min FB för 3 år sen och har för tillfället inte för avsikt att aktivera igen.
Okej :)
Här är senaste infon om kommande lanseringar. Generellt gäller det att vara på g när en modell släpps. De kanske inte säljer slut på en kvart, men det mesta säljer slut på första dagen.

Early-mid July- Mako Ti (with special edition Timascus dial/bezel variant)

Early Aug- SF40 Titanium
End Aug- Skyraider Specials (Timascus, Tantalum, Cerakoted Ti)

Sept- Great White Steel 43mm : Identical to the Mako V3s, just larger

Oct/Nov- Starfighter : ETA 2894 powered chrono

Oct/Nov- Spearfish 40mm : The premium version of the Swordfish, powered by an all new Swiss LJP movement that no other brand has used yet (2824 replacement with similar pricing)

Dec- HH3 Bronze

Tillbaka
Topp