• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Svinsnabb frakt, trevlig snubbe, bra skit till bra pris! Kör! 🙂 visste faktiskt inte att det var FKM när jag köpte, men mailade och frågade just för att det kändes riktigt bra. Lite sugen på det orangea efter bilderna här ovan!

Står inte att det är FKM på sajten...?
För det är det för 229?

Har vi nån rabatt på watchwear förresten?

Fräck affordable från Tissot som jag fick upp i flödet. Synd på storleken bara (45.5mm) men kanske något för El Toto Loco, Jox, Jonas m.fl.? 😉

T125.617.17.051.00_DETAIL.1.png
t125.617.17.051.00_amb_s_1.jpg
T125.617.17.051.00_DETAIL.2.png

Kool!
Ser tunn ut också 👍

Edit, 11.9 mm... helt ok

• Like
Reactions: Jox
Fräck affordable från Tissot som jag fick upp i flödet. Synd på storleken bara (45.5mm) men kanske något för El Toto Loco, Jox, Jonas m.fl.? 😉

T125.617.17.051.00_DETAIL.1.png
t125.617.17.051.00_amb_s_1.jpg
T125.617.17.051.00_DETAIL.2.png

Kom att tänka på min första ”finare”
1624395257054.jpeg

Tycker nog fortfarande att den är lite go om jag ska ärlig. 😂

Feskarns våffla såg riktigt fina ut, är de sköna? (öppen fråga till alla som provat)

Såg att denna herren smyger i tråden, en memer av rang. :hilarious:

Screenshot_20210622_225756.jpg

Upptäckte även att originalet numera kallar sig Balance Wheel på Facebook om ni stöter på figuren...

Screenshot_20210622_230454.jpg
Väldigt skönt får jag lov att säga, känns som ett bra gummi för den lilla pengen. Helt klart värt att testa om du är sugen.

Är det där en "Seiko-killer" förresten? Ska tydligen vara bra grejer.

På tal om gummi så kör woolbrook 3 för 2 på deras vulkaniserade tropics. Bra taper och sköna färger. Dessvärre har de en kärleksaffär med Joseph Bonnie och släpper bara i 20 mm. Sky blue såg annars trevligt ut!
tropic-straps-skindiver_Qwas.jpg
Stör mig som sjutton att alla koola (och bra) band "bara" finns i 20mm. Du som är så bra på att maila, kan inte du ryta till och hälsa från mig? 😁

Jag har som tidigare nämnt varit lite sugen på en Zelos klocka. Men i princip alla modeller är utsålda nästan hela tiden.
De har heller inte funktionen att få mailbesked när en modell är åter i lager.
Och sedan jag registrerade mig för flera månader sen har jag bara fått ett enda mail om någon nyhet. Lite besviken där alltså.
Inte konstigt att jag tidigare funderade om företaget fortfarande är igång.

Jag har som tidigare nämnt varit lite sugen på en Zelos klocka. Men i princip alla modeller är utsålda nästan hela tiden.
Och sedan jag registrerade mig för flera månader sen har jag bara fått ett enda mail om någon nyhet. Lite besviken där alltså.
Är det någon särskild modell du är ute efter? 😊 De tillverkas i batcher och sedan går han vidare med nya projekt men det kommer nya modeller och nya varianter av befintliga modeller med jämna mellanrum. Inom kort lanserar nyversioner av bl.a. Mako och Swordfish som är deras vanligaste modeller och han har även en del annat nytt på gång.

Om du är intresserad av någon befintlig modell så brukar det inte vara särskilt svårt att hitta dem begagnat men man får nog vända sig utanför KS till t.ex. Watchrecon som är en tjänst som bevakar olika marknadsplatser eller olika facebookgrupper. Serious Watches är även europeisk återförsäljare för bl.a. Zelos och har en del modeller i lager.

På tal om gummi så kör woolbrook 3 för 2 på deras vulkaniserade tropics. Bra taper och sköna färger. Dessvärre har de en kärleksaffär med Joseph Bonnie och släpper bara i 20 mm. Sky blue såg annars trevligt ut!
tropic-straps-skindiver_Qwas.jpg
Jag har för mig att någon i tråden hade testat och tyckte att de var bra och jag kanske minns fel men har för mig att samma person misstänkte att det är samma tillverkare som JB? Det var då fan att man ska ha så dåligt minne jämt men någon kanske vet vem jag syftar på. 🤔

Runt hundringen dyrare än Woolbrook om det är den billigare varianten (eller ca 200kr billigare om det är den dyrare diton) men modellerna verkar i alla fall finnas i lager och att de båda är baserade i Frankrike talar kanske för att det finns ett visst mått av samarbete.

Senast ändrad:
Som @HSK redan påpekat så kommer modeller inte in i lager igen. När de är slut så är de slut. Populära modeller återkommer ibland i nya färger eller varianter. Gå med i FB-gruppen Zelos Timekeepers för att få de senaste nyheterna. Företaget är helt klart igång och de säljer klockor som aldrig förr. Senaste släppet var Mirage som såldes för mellan $3500 upp till cirka $7000.

Var länge ute o leta efter en genta inspirerad klocka, hittade inte riktigt det jag sökte och om det var något som jag tyckte om kom det med en saftig prislapp. Sen kom jag över det här märket av en slump, han höll på att ta fram en klocka som kändes som den var gjord för mig. Är grymt nöjd! För priset är det en fullpoängare, riktigt välgjord och kan verkligen rekommendera!
Screenshot_20210622_231718.jpg
Screenshot_20210622_231736.jpg
Screenshot_20210622_231758.jpg
Screenshot_20210622_231810.jpg
Screenshot_20210622_231833.jpg

Var länge ute o leta efter en genta inspirerad klocka, hittade inte riktigt det jag sökte och om det var något som jag tyckte om kom det med en saftig prislapp. Sen kom jag över det här märket av en slump, han höll på att ta fram en klocka som kändes som den var gjord för mig. Är grymt nöjd! För priset är det en fullpoängare, riktigt välgjord och kan verkligen rekommendera!
Screenshot_20210622_231718.jpg
Screenshot_20210622_231736.jpg
Screenshot_20210622_231758.jpg
Screenshot_20210622_231810.jpg
Screenshot_20210622_231833.jpg
Så bra!! Jag har tittat på en del YT-reviews på den där. Den är helt klart på villhöver-listan!
Kul att det finns en i tråden nu!

Jag har för mig att någon i tråden hade testat och tyckte att de var bra och jag kanske minns fel men har för mig att samma person misstänkte att det är samma tillverkare som JB? Det var då fan att man ska ha så dåligt minne jämt men någon kanske vet vem jag syftar på. 🤔

Runt hundringen dyrare än Woolbrook om det är den billigare varianten (eller ca 200kr billigare om det är den dyrare diton) men modellerna verkar i alla fall finnas i lager och att de båda är baserade i Frankrike talar kanske för att det finns ett visst mått av samarbete.
Det är samma 👍🏻 Har ett JB och trycket på insidan av gummit är exakt samma som Woolbrook 😊 Riktigt bra gummi men något kort. Bra för de som har upp till 18.5cm handled och inte vill ha @Nicke75 's berömda fläääärp 😅

Verkar ju vara typ samma ja... woolbrook är klart billigare då deras priser är inkl. moms. Sen ser spännet bättre ut också... + 2 för 3 :)

Men @HSK , vad menar du med den dyrare resp, billigare varianten... jag ser bara en modell?

Tillbaka
Topp