• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hus i Öregrund men badar på Gräsö...
Jag vet att det här havet är mer "havet"... men det är väldigt mkt bättre än Fyrisån 😎
20210704_163929.jpg

20210704_163931.jpg

Ni som beställt från Maranez, hur brukar leveranstiderna se ut? :)
Brukar vara en tre arbetsdagar. Så om du beställt en Samui nu i helgen så är normalt Onsdag-Torsdag realistiskt. Sen kanske de har fått in en massa orders nu på nya Samui och det kan göra att det blir lite längre just nu. Så här skrev de när de publicerade nyheten om den: "We have a few watches in stock for immediate shipping but get more at the end of next week, so shipping can be delayed for a few days."

Så det kan bli lite längre den här gången beroende på om du har tur eller inte.

Brukar vara en tre arbetsdagar. Så om du beställt en Samui nu i helgen så är normalt Onsdag-Torsdag realistiskt. Sen kanske de har fått in en massa orders nu på nya Samui och det kan göra att det blir lite längre just nu. Så här skrev de när de publicerade nyheten om den: "We have a few watches in stock for immediate shipping but get more at the end of next week, so shipping can be delayed for a few days."

Så det kan bli lite längre den här gången beroende på om du har tur eller inte.

Har för mig att det tog tre-fyra dagar eller så och skickades med Fedex.
Stort tack! Det låter ju ändå lovande :)
Får hålla tummarna att min modell finns i lager, såg ut så på sidan i alla fall. Hade varit skoj att ha den innan helgen.

Men hur räknar fedex tull/moms egentligen... var betydligt mer än 25 % + avgift på min Helson....
Fedex tar ut dyrast administrationsavgift. Jag minns inte hur mycket men reagerade på att det var mer än DHL som tar 125kr (jag har ett vagt minne av att Fedex tog 150?).

Tullavgiften är max 8kr för armbandsur och sedan tillkommer även 25% på varans värde inklusive frakt. Hur mycket fick du betala?

Fedex tar ut dyrast administrationsavgift. Jag minns inte hur mycket men reagerade på att det var mer än DHL som tar 125kr (jag har ett vagt minne av att Fedex tog 150?).

Tullavgiften är max 8kr för armbandsur och sedan tillkommer även 25% på varans värde inklusive frakt. Hur mycket fick du betala?

Runt 30 % + avgiften.
Men jag fick fri frakt... kanske räknade dom med det faktiska fraktpriset då.
Fel oavsett... ska ju inte va moms på frakten!?

DSC07326-picsay.jpg

Nere och käkar på svärfars deli.

Oväntat nöjd med Tisell Marine Diver än så länge. Lite tight placerade bandstift, inte bästa känslan när man vrider på vridringen och måste plocka bort förstoringen. Annars supernöjd! 💚

Runt 30 % + avgiften.
Men jag fick fri frakt... kanske räknade dom med det faktiska fraktpriset då.
Fel oavsett... ska ju inte va moms på frakten!?
Jo, momsen beräknas på varans totalpris inkl. frakt (och eventuell tullavgift även om det är en löjligt låg summa i sammanhanget). Märkligt att de debiterat 30% men de kanske bakade in sin administrationsavgift i detta istället för att specificera allting separat och/eller som du säger lägger på något schablonbelopp för frakt då de förmodligen vet vad avsändaren betalar? 🤷‍♂️

Tillbaka
Topp