• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny mikro, imponerande för under en tusing! Fast sjukt hur de kan missa luggmåttet som är 22 (tyvärr) och skriva ut 20mm 😴

Får beställa några 22mm band då 🤓
FA855EF7-2361-4A4C-94D3-5D1579AB4BA2.jpeg
7CE7043B-C545-427E-A675-B000643497E2.jpeg

Ja, alltså det är ju inte "wow, jag måste köpa pga priset"-pris, men upplever nog att priserna stadigt ökat i mikrovärlden de senaste åren och därför känns $325 som ett bra pris, även för ett nystartat företag. Tycker dessutom att finishen ser bra ut för pengen, men är ju såklart svårt att veta utifrån bilder bara.

Priset går ungefär i paritet med vad en traska/nodus tex kostade för några år sedan när de "slog sig in" på marknaden.
Känns som att få etablerade märken erbjuder klockor för $325 idag.

Jo, Helm...

Ja, alltså det är ju inte "wow, jag måste köpa pga priset"-pris, men upplever nog att priserna stadigt ökat i mikrovärlden de senaste åren och därför känns $325 som ett bra pris, även för ett nystartat företag. Tycker dessutom att finishen ser bra ut för pengen, men är ju såklart svårt att veta utifrån bilder bara.

Priset går ungefär i paritet med vad en traska/nodus tex kostade för några år sedan när de "slog sig in" på marknaden.
Känns som att få etablerade märken erbjuder klockor för $325 idag.
Jo, fast prisökningarna beror ju på att de har gjort sig ett namn inom branschen och tar betalt för sin unika design osv. men precis som du skriver så började/börjar de flesta på denna prisnivå, även märken med betydligt bättre PR-material, mer seriösa namn och $300-400 är ingen ovanlighet varken idag eller för ett par år sedan när det gäller nya varumärken. I det här fallet känns det extra tveksamt av flera anledningar, t.ex. att åtminstone jag aldrig har hört talas om märket, aldrig har hört talas om den thailändska mikroscenen ( :eek: ), en hemsida full med stavfel och andra saker som nästan ger intrycket av en scamsite osv.

Den kan som sagt säkert kännas bra när man väl har den i handen men här finns det alldeles för många frågetecken för min del i alla fall. Bara ett snabbt urval bland de första träffarna på Kickstarter med liknande prisnivå:

Men det är klart att det vore kul om någon från tråden köpte en och skrev en liten recension. ☺️

Fräsch! Lust att langa en länk? Allt i den prisnivån är perfekt för impulsköp.
Jag har dock väldigt dålig koll på upplägget med alla dessa kinamärken eftersom de allt som oftast finns på flera hemsidor och även till olika priser. Någon med bättre koll kanske kan reda ut vilka hemsidor som är bäst för respektive märke? ☺️

Tillbaka
Topp