• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvällens klocka.
PXL_20210708_191446183.jpg

@FOQ kan du bjuda på lite intryck av din nya SM såhär efter någon vecka? Hur upplevs den på armen etc 😊
E78D70CC-73CB-4D32-85D5-C8B94D9B4026.jpeg

Har nog gått mer än så, men den har suttit på armen sen jag köpte den. Den är chunky, quirky och allmänt skön.

Som vanligt för den prisklassen slår den dyrare märken på fingrarna.

Trodde den konstiga formen på boetten skulle vara jobbig, men inte alls när man bär den.

Tryck på tavlan är grymt också. Kan inte se något konstigt där.

Slutsats. KÖÖÖÖP!

Tja, 2 av 3 är nu slutsålda så man slipper våndas över om man vill köpa eller inte ;)

Var nära sen kom jag på att jag behöver slantarna när det väl blir dags att betala moms för min Kurono så jag avstod.
har jag tolkat mitt insta-flöde korrekt ska det komma ett tredje Massena-colab med Unimatic snart. Det kan man vara redo för.

Bra bilder! Den ser riktigt fin och bekväm ut.

Hur upplever du tavlan? Känns den platt eller blir det djup tack vare glasets form?

Snygg bild, snygg klocka! Nöjd med kvalitén?

Tackar! 🙏🏼

Ja alltså jag gillar klockan! Den är inte i närheten av kvalitetskänslan på min two-tone OceanX Sharkmaster Sub men Tisellen känns mer som en grym vardags Sub typ.

För tajt placerade springbars för mig som gillar nato och eftermarknads länkar men original länken är riktigt bra så jag har inte stört mig så mycket på det hittills ändå faktiskt.

Hade velat ha lite rivigare och jämnare borstning på boett och länk och lite mer distinkta klick på vridringen.

SM Sub V3 är bättre tillverkad på alla sätt bortsett från dom vassa kanterna undertill men den kändes bara lite för steril på något sätt. Det gör inte Tisell Sub'n. Den lever med ljuset och ger för mig den rätta Sub känslan.

Älskar minut och sekund visarna och djupet som uppstår tillsammans med tavlan och applicerade index. Kommer på mig själv med att bara stå och kolla på klockan och rotera handleden i olika typer av ljus! 😃👍🏼

*

Sorry för långt inlägg. Fick feeling 😆

har jag tolkat mitt insta-flöde korrekt ska det komma ett tredje Massena-colab med Unimatic snart. Det kan man vara redo för.

Lär försvinna snabbare än Hodinkee klockorna ;)

Vet inte hur jag känner inför alla dessa limited editions. Jag dras till dom likt en fluga till koskit men samtidigt ogillar jag konceptet då många fantastiska klockor blir omöjliga att få tag på för rimliga slantar om man inte är snabb nog.

Nåväl, en ny dag och nya klockor att köpa :)

Med i mikro/affordable-matchen igen efter längre tids vandring i 30-50k segmentet!

IMG_20210709_065017__01.jpg

Squale ferrovia

Jävlar vad mycket pang för pengen! Har alltid haft ögonen på denna, men krävdes en bb58a först för att jag skulle komma ut ur garderoben och acceptera fejkpatinerade index 😁

Köpte av @Snowflake, från BB-sängen. Villhövde en dykarvridring för att komma ihåg tid för senaste amningen ;)

Lär försvinna snabbare än Hodinkee klockorna ;)

Vet inte hur jag känner inför alla dessa limited editions. Jag dras till dom likt en fluga till koskit men samtidigt ogillar jag konceptet då många fantastiska klockor blir omöjliga att få tag på för rimliga slantar om man inte är snabb nog.

Nåväl, en ny dag och nya klockor att köpa :)
Fördelen med Unimatic är att de vanliga modellerna finns där att köpa.

Tillbaka
Topp