• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Åka raggarbil är väl ett måste om man hänger i Rättvik.
PXL_20210723_102847433.jpg
PXL_20210723_102219627.jpg

Hur känner ni för Helson? De har 15% rabatt nu, och jag har väntat på deras sommarrea för jag har fått för mig att jag verkligen behöver en. Men även efter rabatten kostar de 5000-6000 kr och jag känner plötsligt att det är rätt dyrt? 🤔

Screenshot_20210723_140213.jpg

Denna är tyvärr slut i lager...

Hur känner ni för Helson? De har 15% rabatt nu, och jag har väntat på deras sommarrea för jag har fått för mig att jag verkligen behöver en. Men även efter rabatten kostar de 5000-6000 kr och jag känner plötsligt att det är rätt dyrt? 🤔

Bra grejer helt klart, haft några stycken. Skiljer ganska mycket i pris beroende på urverk, sladda runt lite och välj vad som är viktigast för dig. Upp emot 5-6k vet jag inte riktigt om det är värt nu när konkurrensen är stenhård i det segmentet, lutar mot...inte 🤔

Tycker Helson är trevliga, verkligen, men för 5-6k tycker jag det finns bättre klockor. Ok ~3k är rätt mkt iof men skulle nog hellre lägga det och ta ex. en Sinn ezm3 som också är toolig. Eller köpa begagnad närmre 4k. alternativt ta en mässing, de är nice med!

mkt bra! Titan och gul är en trevlig kombo, min favorit på ex Breitling Seawolf 😎

Edit: och h-länk är trevligt! Lite roligare än standard oyster.

Ja det var lite av en chansning men jag är helnöjd. Tavlan är en eye-catcher utan tvekan.
Riktigt välbyggd på alla sätt och sen ett case på 40,5mm är rätt najs storleksmässigt (till min handled) 😊.

Tillbaka
Topp