• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Rolex
2-Faktor
Mumma! Fick en teaser från postnord om vad som är på väg till mig. Kan det vara från @SpaceAce ?? Va? Va?? 🤩🤩
34384684-F1AF-4A89-87CB-14D3F15A764B.jpeg
 

Waldorf

Audemars
Klockan i själva verket är en Certina DS PH 200M med ett Powermatic 80-verk. Tidshållningen blev sämre då armbandet lossnade varpå klockan slog i ett bord hårt.
Efter den smällen började klockan gå sämre än innan. Jag accepterar inte riktigt att de inte kunde regulera verket ordentligt när den ändå var inne på lagning.
Jag förväntar mig att allt ska funka som innan isåfall, speciellt inte om det inte är mitt fel.
Kan ha fel men powermatic verken är inte reglerbara efter fabrik... Skall vara en fördel med verket sägs det... Åtminstone var min Tissot inte reglerbar, syntes tydligt med glaset på baksidan...

EDIT: Ooops tvåa efter Freaky på den sorry.
 
Alltså det är för djävligt. Min fru har hanterat min klocklåda om sin walk-in-closet under alla år. Och slängt klockor som strumpor överallt när hon är klar med dem. Störigt som satan. Sedan fixade jag mudmastern och det blev lugnt. Men vad händer när jag vill låna den. Jag får fan ett nej. ”Du har ju så många andra…”. Så då blir det bums en fråga om principer.
Gissa vem som drog iväg ett par dagar och glömde sin klocka…
860E3A7D-4F98-416B-BDBF-91B0B1EF764E.jpeg
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Men de går ju att regulera och ADs serviceverkstad borde ju definitivt kunna göra det.
Jo, nackdelen är att Certina vill göra sådana saker själva på en så ung klocka. Då måste jag skicka in den på service, alltså en tredje gång. Det kommer betyda att klockan har vart borta från mig totalt en månad sen jag köpte den i början på Juni.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
För att stilla köpsuget något så har kaffepengsvintage inhandlats, den var dock inte alls som jag väntade mig. 38mm ex krona, 40mm ink men "bara" 40mm lug2lug. Trodde att den skulle vara längre och mer lik en Hamilton Khaki field och därmed passa fint på nato... men det gjorde den inte :p Frågan är då, vad skall man köra på isället? Jag gillade looken på Barton Elite, men jag gillar inte bandet i sig. Mesh var schysst också men precis som på oyster med raka ändlänkar så stör jag mig på mellanrummet mellan boett och länk. 200m WR, men ett grovt dykargummi såg lite keff ut också... svårt det här, måste det bli tråkläder? :)
IMG_1391.JPG
IMG_1392.JPG
IMG_1393.JPG
IMG_1394.JPG
IMG_1395.JPG
IMG_1396.JPG
IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG
IMG_1400.JPG
IMG_1402.JPG
IMG_1403.JPG
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
För att stilla köpsuget något så har kaffepengsvintage inhandlats, den var dock inte alls som jag väntade mig. 38mm ex krona, 40mm ink men "bara" 40mm lug2lug. Trodde att den skulle vara längre och mer lik en Hamilton Khaki field och därmed passa fint på nato... men det gjorde den inte :p Frågan är då, vad skall man köra på isället? Jag gillade looken på Barton Elite, men jag gillar inte bandet i sig. Mesh var schysst också men precis som på oyster med raka ändlänkar så stör jag mig på mellanrummet mellan boett och länk. 200m WR, men ett grovt dykargummi såg lite keff ut också... svårt det här, måste det bli tråkläder? :)
IMG_1391.JPG
IMG_1392.JPG
IMG_1393.JPG
IMG_1394.JPG
IMG_1395.JPG
IMG_1396.JPG
IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG
IMG_1400.JPG
IMG_1402.JPG
IMG_1403.JPG
Bild 2 och 3 bäst i min bok. Orange gummi var coolt också. Allra sista (blå och orange) flög också imo
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Fått hem lite ”tropic sport” från CNS. Ett grönt och ett svart. Båda var avsedda för SPB143:an, men så kom Doxan in från sidlinjen, stirrade stint på mig och sa med myndig röst; ”hörru pysen, det där svarta ska jag ha! Seså, fixa på momangen!”
(Vet inte varför min Doxa är en söderganster från 70-talet…)

Så, long story kort, Både Doxa och Seiko sitter nu på tropic sport.
4F655615-665F-49BF-9EE0-B01B9754B5C3.jpeg


4B3CB380-F99A-4275-9D40-AA43C7DEA20D.jpeg
 

Kreacon

Audemars
För att stilla köpsuget något så har kaffepengsvintage inhandlats, den var dock inte alls som jag väntade mig. 38mm ex krona, 40mm ink men "bara" 40mm lug2lug. Trodde att den skulle vara längre och mer lik en Hamilton Khaki field och därmed passa fint på nato... men det gjorde den inte :p Frågan är då, vad skall man köra på isället? Jag gillade looken på Barton Elite, men jag gillar inte bandet i sig. Mesh var schysst också men precis som på oyster med raka ändlänkar så stör jag mig på mellanrummet mellan boett och länk. 200m WR, men ett grovt dykargummi såg lite keff ut också... svårt det här, måste det bli tråkläder? :)
IMG_1391.JPG
IMG_1392.JPG
IMG_1393.JPG
IMG_1394.JPG
IMG_1395.JPG
IMG_1396.JPG
IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG
IMG_1400.JPG
IMG_1402.JPG
IMG_1403.JPG
Mesh, brunt läder eller grönt canvas tycker jag! Cool boett! Dotterns Tidena hälsar!
A843EAEC-BF6F-4400-B488-5CEDDAA065C8.jpeg
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Fått hem lite ”tropic sport” från CNS. Ett grönt och ett svart. Båda var avsedda för SPB143:an, men så kom Doxan in från sidlinjen, stirrade stint på mig och sa med myndig röst; ”hörru pysen, det där svarta ska jag ha! Seså, fixa på momangen!”
(Vet inte varför min Doxa är en söderganster från 70-talet…)

Så, long story kort, Både Doxa och Seiko sitter nu på tropic sport.
4F655615-665F-49BF-9EE0-B01B9754B5C3.jpeg


4B3CB380-F99A-4275-9D40-AA43C7DEA20D.jpeg
Tåls att upprepas: Dina bilder!😍🤌
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Mesh, brunt läder eller grönt canvas tycker jag! Cool boett! Dotterns Tidena hälsar!
A843EAEC-BF6F-4400-B488-5CEDDAA065C8.jpeg
Taget :) Skoj att dem finns kvar och fortfarande är svenska. Verkar vara baserade i västra fröööööölunda enligt hemsidan. Blev lite nyfiken på deras gummiband, synd att man inte kan se några priser eller köpa direkt från hemsidan. De verkar ju bo grannar med @Rawa och strapped.se så han kanske kan kila över och kika på om det är någon kvalitet värt att börja sälja kanske :hilarious: :greedy:
 
Topp