• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BB9BD0E7-DC55-45F8-8FA2-AC3F1CA06CCD.jpeg

Har fullt upp med att utforska denna 49 mm dykar boss. Snart drar man ut till havs och testar den på riktigt

Bjuder på ett wristshot. Vad säger panelen, kiss eller glass?

Var och kollade in ny bil idag, i den lilla staden Skänninge, insåg då att de säljer Certina där 🤓

De hade en orange ph200 i fönstret. Den såg mycket trevlig ut, såg det först när jag gick ut så provade aldrig tyvärr. Reagerade dock på priset, 7.2k. Är det bra? När jag såg vad de andra Certinadykarna kostade därinne kändes den som prisvärd helt plötsligt och fet låda med!
1EC896AF-4AB3-49D1-80A3-7D25545375E0.jpeg

Förövrigt hade bilsäljaren en Breitling endurance krono. Ett lite oväntat och kul val! 😎
6B9259BE-1944-479E-98BE-B0A4AF3186FE.jpeg

Fantastisk öl och lika fantastisk klocka!
Har aldrig haft ett "bra" manuellt verk innan, är det generellt så att dom håller tiden bättre än automater?
För denna är helt perfekt kalibrerad! Vi pratar 2 sek sen jag fick den för två veckor sen 😍
IMG_2751.jpg
IMG_2746.jpg
IMG_2747.jpg

Yepp, håller med er gubbs, den får nog börja på läder ändå :) ... ett häftigt, lagom slitet canvas i 20mm hade nog funkat också... frågan är var man hittar ett sånt? :p

Börjat lite smått att putsa på den, behöver nog lite mer, men jag är nöjd än så länge. Tavlan är riktigt nice o crisp :D

Tack @Highvalley för en trevlig vintagekvarts och en trevlig affär.

R1063408.jpg
R1063412.jpg
R1063413.jpg

Tillbaka
Topp