• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mako nu på Tropic…
33F817BE-B4EE-4409-AF9C-DD62658A54C8.jpeg

Var förbi föräldrarna med och kollade in pappas triton. Den är ruggigt bra!
AE710E55-C1E2-470D-9B32-CC802055DE0C.jpeg

The Watch stewards MN-band är nog det jag gillat bäst hittills av de jag prövat. Det jag har är vad han kallar "Minimalist"-varianten. Det betyder ingen textil mellan klockan och handleden. Bandet har precis lagom stretch och man behöver inte justera om det under dagen. Spännet (egentligen bygeln) håller sig på plats och rör sig inte som det kan göra på en del andra fabrikat. I stort sett full pott tycker jag!

watchstewart_1.jpg

watchstewart_2.jpg

Catch(m)ing! Tjusigt! Ser jäkligt trevlig ut!
Ärligt, när jag råkade vinna möjlighet att köpa så köpte jag den på vinst och ev förlust efter att ha frågat min fru. Då tyckte jag Ming generellt sett var fula men efterhand har den växt på mig, tror att 38 mm gör den ”snygg”. Hade Ming gjort 40-42 mm hade de avskrivits som blaffiga Diesel-klockor tror jag.
Ni som inte vet så är Ming ett hyffsat hett märke just nu, så även samarbeten med Massena Lab. Så när ML försökte släppa denna så krashade hemsidan varje gång så till slut fick de lotta ut köptillfälle för de 200 klockor som skulle säljas 😂

Ärligt, när jag råkade vinna möjlighet att köpa så köpte jag den på vinst och ev förlust efter att ha frågat min fru. Då tyckte jag Ming generellt sett var fula men efterhand har den växt på mig, tror att 38 mm gör den ”snygg”. Hade Ming gjort 40-42 mm hade de avskrivits som blaffiga Diesel-klockor tror jag.
Ni som inte vet så är Ming ett hyffsat hett märke just nu, så även samarbeten med Massena Lab. Så när ML försökte släppa denna så krashade hemsidan varje gång så till slut fick de lotta ut köptillfälle för de 200 klockor som skulle säljas 😂
Förlust lär det ju inte bli i alla fall! Tycker den är egen och cool! Grattis till vinsten då! 🙂
…och håller helt med ang storlek. Smakfullt val att köra den i 38.

En grilltändaröl och grillöl förtjänar man ju så hårt jobb som det är att grilla😎(det är iallafall vad jag hoppas sambon tror)
402BAF8E-8C40-429D-B2C5-0F8DCA6817CE.jpeg

Edit - Man ska va försiktigt med vad man säger helt plötsligt dyker svärmor upp och ska se nya lägenheten så här står man helt soolo och middagen vart helt plötligt mycket mer än att sitta och flippa på grillen och sola 😡

Senast ändrad:
För att stilla köpsuget något så har kaffepengsvintage inhandlats, den var dock inte alls som jag väntade mig. 38mm ex krona, 40mm ink men "bara" 40mm lug2lug. Trodde att den skulle vara längre och mer lik en Hamilton Khaki field och därmed passa fint på nato... men det gjorde den inte :p Frågan är då, vad skall man köra på isället? Jag gillade looken på Barton Elite, men jag gillar inte bandet i sig. Mesh var schysst också men precis som på oyster med raka ändlänkar så stör jag mig på mellanrummet mellan boett och länk. 200m WR, men ett grovt dykargummi såg lite keff ut också... svårt det här, måste det bli tråkläder? :)
IMG_1391.JPG
IMG_1392.JPG
IMG_1393.JPG
IMG_1394.JPG
IMG_1395.JPG
IMG_1396.JPG
IMG_1397.JPG

IMG_1399.JPG
IMG_1400.JPG
IMG_1402.JPG
IMG_1403.JPG
3an var klockers