• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tog i förmiddag beslutet att det nu är dags att banta samlingen rejält.

Har gått sådär så långt.
Råkade hitta en gammal Seiko när jag stack inom en loppis/antikaffär med frugan.

Roligt med svensk dagskiva
20210730_190414.jpg

Dom Timascus gick åt på 20 sekunder eller nåt. Jag tog en själv en MOP för ville ha titan samt blå klocka i samlingen. Men Seriouswatches kommer få in och sälja ett antal meteorit i alla fall, prismässigt brukar det hamna motsvarande priset som blir efter launchpriset eller strax över - så blir i princip liknande launchpris + moms. https://www.seriouswatches.com/collections/zelos/products/zelos-mako-v3-ti-graphite-meteorite

Ja jag såg någon skriva om det på FB och har lagt till min mail på seriuos watches så att jag får mail när dom får in dom. Men hur funkar det med VAT osv? SW är väl eu baserade? Launchpris + moms när man köper från zelos direkt (Singapore) blir alltså i stora drag liknande priset om man köper den på SW (ink. skatt/moms/tull om det är något sånt när man köper i EU)?

Tack på förhand!

Ja, det är ju sen gammalt att man avser var och av vem verket monterats i klockan, inte vem som utvecklat och tillverkat det.
Jag tänker att så länge verken är funktionella och byggs och utvecklas inomhus är jag nöjd. ETA är ju också Inhouse, sen säljer de precis som Kenissi till andra märken. Termen är bara bajsnödigt marknadssnack för att ta överpriser.

Att ingen köpt Belugan är för mig en gåta

Någon som köpt från denna sida? 🤓
Nej, men en sån där Tactical Frog skulle man ha!

sub-300T-men-watch_1_800x.jpg
sub-300T-men-watch_3_800x.jpg

tactical-frog-sub-300T-watch_800x.jpg
sub-300T-men-watch_6_800x.jpg
sub-300T-men-watch_4_800x.jpg
sub-300T-men-watch_7_800x.jpg

Tillbaka
Topp