• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

70 timmars gångreserv är👌
2021_0729_21550500.jpg

Var och kollade in ny bil idag, i den lilla staden Skänninge, insåg då att de säljer Certina där 🤓

De hade en orange ph200 i fönstret. Den såg mycket trevlig ut, såg det först när jag gick ut så provade aldrig tyvärr. Reagerade dock på priset, 7.2k. Är det bra? När jag såg vad de andra Certinadykarna kostade därinne kändes den som prisvärd helt plötsligt och fet låda med!
1EC896AF-4AB3-49D1-80A3-7D25545375E0.jpeg

Förövrigt hade bilsäljaren en Breitling endurance krono. Ett lite oväntat och kul val! 😎
6B9259BE-1944-479E-98BE-B0A4AF3186FE.jpeg

Var det denna fråga du funnit svaret på?
Ja, 7.2k är billigt.
För du menade väl ph500?

Jaha, då får jag väl väcka tråden denna fredagsmorgon då ingen annan har gjort det! Sämre start på dagen kan man med kaffe, hund och en bra bok i läsfåtöljen. 😊 Ha en fin dag mina vänner!
PSX_20210730_080856.jpg
Same same but different.
Frankrike - Spanien handboll på tv och om 1h spelar Sverige :cool:

Hann inte ens få på mig en klocka då kattjäveln envisades med att springa in o väcka sambon.

IMG_20210730_081932.jpg

Yepp, håller med er gubbs, den får nog börja på läder ändå :) ... ett häftigt, lagom slitet canvas i 20mm hade nog funkat också... frågan är var man hittar ett sånt? :p

Börjat lite smått att putsa på den, behöver nog lite mer, men jag är nöjd än så länge. Tavlan är riktigt nice o crisp :D

Tack @Highvalley för en trevlig vintagekvarts och en trevlig affär.

R1063408.jpg
R1063412.jpg
R1063413.jpg

köp (eller byt till dig) min sector och få space age Canvas med a 20mm 🙈🤓
C49EE38F-7373-4F7A-9BCB-9A4668A8E6BA.jpeg
314B2CAF-A828-41CD-9B6B-D2D23E1D46D9.jpeg

Försökte nypa Zelos timascus mako igår men Paypal strulade så blev utan. Pengar drogs och när de betalades tillbaka så var meteorit-varianten redan slut 😆 (som var mitt andrahandsval) så om någon här hann köpa meteoriten och inte är överens med den när den anländer så köper jag gärna den 😊

Försökte nypa Zelos timascus mako igår men Paypal strulade så blev utan. Pengar drogs och när de betalades tillbaka så var meteorit-varianten redan slut 😆 (som var mitt andrahandsval) så om någon här hann köpa meteoriten och inte är överens med den när den anländer så köper jag gärna den 😊

Dom Timascus gick åt på 20 sekunder eller nåt. Jag tog en själv en MOP för ville ha titan samt blå klocka i samlingen. Men Seriouswatches kommer få in och sälja ett antal meteorit i alla fall, prismässigt brukar det hamna motsvarande priset som blir efter launchpriset eller strax över - så blir i princip liknande launchpris + moms. https://www.seriouswatches.com/collections/zelos/products/zelos-mako-v3-ti-graphite-meteorite

Intressant läsning där ett par kända namn inom mikrovärlden kommenterar kring varför modeller ibland slutar tillverkas ganska snabbt. Chris Vail som ligger bakom NTH brukar vanligtvis vara rätt dryg men hade faktiskt en del vettigt att säga den här gången. 😊

Tillbaka
Topp