• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sitter i ”fängelse”
F62C1DEC-A61E-46A5-9F87-E98DD2C62720.jpeg

Hittade en s.k. Härmorm på Universeum
280A2F32-5F4C-4542-A148-CDCACD3FE81D.jpeg

Senast ändrad:
Är den gula rätt så ljus i färgen?
Har tittat på det gula men misstänker det blir fel nyans till gula Warden och kommer se skumt ut

20210801_104328.jpg

Inomhus såg det ut att matcha min Poseidon perfekt men när man kommer utomhus ser man att gummit är ljusare.
Tycker ändå att det är bättre än svart gummi på den..

Det är lite ljusare än Obris Morgans ljusaste isofraneish... om det säger något.

20210801_115915.jpg

Hej tråden! Jason på Halios undrade om vi har rekommendation på bra urmakare i Sverige för samarbete avseende service i Sverige/Norden.
Jag känner bara till verkmestarna i Göteborg som jag tror gör service även för stans butiker.

Har ni andra tips på bra ställen så skicka mig ett PM.
Tack på förhand!

Hej tråden! Jason på Halios undrade om vi har rekommendation på bra urmakare i Sverige för samarbete avseende service i Sverige/Norden.
Jag känner bara till verkmestarna i Göteborg som jag tror gör service även för stans butiker.

Har ni andra tips på bra ställen så skicka mig ett PM.
Tack på förhand!
Skövde Urteknik har jag bara hört gott om och de sköter bl.a. alla servicejobb åt Tag Heuer i Sverige och är även certifierade av Omega. Jag vet inte hur pass sugna de är att ta på sig ett serviceavtal för ett litet mikromärke från Kanada men det kan vara värt att fråga i alla fall? Det känns som att man kanske ska försöka rikta in sig på någon mindre aktör för annars är risken att de inte anser det vara värt besväret att binda upp sig för att få in något ströjobb här och där. 🤷‍♂️

Eftersom vår nya reverse panda har ”läckt” så tänkte jag visa hur den ser ut på länk. 😄
Detta är länken vi kommer köra på, dock är just denna än sålänge en test, så ändlänkarna passar inte 100% på dessa bilder som jag tog för några veckor sedan då testlänkarna kom.

Detta är en mix av gamla vintage BOR och lite nyare varianter (såsom ex. Doxa har). Denna typ av länk kunde man också förr se på exempelvis gamla Omegor osv.

AE70C9C4-E343-4CF6-87FF-969C91D03783.jpeg

BED2192B-0174-464A-8734-B2BB9CB8E487.jpeg

Eftersom vår nya reverse panda har ”läckt” så tänkte jag visa hur den ser ut på länk. 😄
Detta är länken vi kommer köra på, dock är just denna än sålänge en test, så ändlänkarna passar inte 100% på dessa bilder som jag tog för några veckor sedan då testlänkarna kom.

Detta är en mix av gamla vintage BOR och lite nyare varianter (såsom ex. Doxa har). Denna typ av länk kunde man också förr se på exempelvis gamla Omegor osv.

Den ser riktigt trevlig ut!

Take my moneyyyyy! 😍😍

Tillbaka
Topp