• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hade gärna kompletterat med gummi till denna (svårt att hitta rätt nyans, samt för långa storlekar.. tips tas gärna). Tycker dock att natot från @Singular funkar sjukt bra, och då speciellt i vårsolen.

9C8088F4-AA6B-4244-A75F-BC7925A548EF.jpeg
Tysk pålitlig sajt med hyfsat urval:
https://www.uhrenarmband-versand.de...renbandversand&so=&offset=100&hkat=24&skat=27

Sitter lite i skiten (tror jag). Min Traska åkte till Sverige den 24:e Mars från USA. Har inte fått något AVI från posten. Ringde dom förra veckan och nu senast idag, men inget reggat för leverans till mig. Idag ringde Jon som äger Traska och berättade att han gjort ett misstag och råkat beställa en frakt som inte går att spåra efter den lämnat USA.

Ska jag anta att den är i klorna på Postnord och att någon där inte orkat regga? Helt medveten om att saker kan ta tid.

Sitter lite i skiten (tror jag). Min Traska åkte till Sverige den 24:e Mars från USA. Har inte fått något AVI från posten. Ringde dom förra veckan och nu senast idag, men inget reggat för leverans till mig. Idag ringde Jon som äger Traska och berättade att han gjort ett misstag och råkat beställa en frakt som inte går att spåra efter den lämnat USA.

Ska jag anta att den är i klorna på Postnord och att någon där inte orkat regga? Helt medveten om att saker kan ta tid.
Håller tummarna för att paketet hittar fram till slut. Det ska väl mycket till om det ska försvinna helt såvidare inte någon på postnord tjuvar just ditt paket.

Håller tummarna för att paketet hittar fram till slut. Det ska väl mycket till om det ska försvinna helt såvidare inte någon på postnord tjuvar just ditt paket.

Antar att det tar tid att processa i Sverige, men dom borde ju ha nån record iaf tänker jag? Tjuva tror jag hör nog till ovanligheter. Är nog ett fall med för mycket wish att hantera för posten :):) Eller så är det jag som är för snabb med att agera.

Sist jag beställde från USA så tog det sex veckor innan Postnord släppte mitt paket. :sorry:

• Like
Reactions: FOQ
Är nog inte helt ovanligt tyvärr. Hade dom något record på att det var post till dig? Det är väl mest den biten som gör mig orolig.
Ja, men mitt var spårbart så hade koll på det hela vägen. Om de inte har dina uppgifter så att de kan kontakta dig via mejl eller sms så får du en lapp i brevlådan om att du ska betala in tull/moms. Det har jag fått i alla fall.

• Like
Reactions: FOQ

Håller alla tummar jag har, man! I min erfarenhet brukar de komma in till slut (efter många "f*n, f*n det är det borta.." funderingar). Sist jag hade något inkommande från staterna var det helborta i nån månad innan det helt plötsligt trillade in en morgon...

Ja, men mitt var spårbart så hade koll på det hela vägen. Om de inte har dina uppgifter så att de kan kontakta dig via mejl eller sms så får du en lapp i brevlådan om att du ska betala in tull/moms. Det har jag fått i alla fall.
Ah, fast i systemet med andra ord. Denna väntan! :)

Nu till något annat efter obligatoriskt prat om postnord vid köp av klockor.

Har börjat intressera mig för Baltics dressare. Gillar utseendet på dom. Är det någon som har erfarenhet? Är det något att ha? Känns lite trisst att det är automatare med tanke på utseendet.

Bild stulen från Baltic.

https___cdn.shopify.com_s_files_1_0012_9299_2583_products_packshot-hms-cream-black.png

Ja, jag tror, TROR, du skall räkna med att den ligger i klorna på postnord, de har enligt sina egna skrivna villkor 60 dagar på sig att inklarera en vara oavsett sändsätt (t.ex. express). Har ett paket som gick från australien i slutet av februari, enligt trackingen landade i Sverige den 10 mars, dök upp som under tullklarering 4 april (bara legat i nästan en månad alltså) och jag fick frågeformulär med snigelposten om vad det är och vad det kostat ett par dagar efteråt som jag svarade på och sen dess tyst. Som sagt 60 dagar, det lär väl vara 10 maj. :banghead: :hungover: Så du kan få vänta. Vad tror ni om att få postnord i konken så nån som kan branschen kan ta över...

Ursäkta utbrottet. :)

Ja, jag tror, TROR, du skall räkna med att den ligger i klorna på postnord, de har enligt sina egna skrivna villkor 60 dagar på sig att inklarera en vara oavsett sändsätt (t.ex. express). Har ett paket som gick från australien i slutet av februari, enligt trackingen landade i Sverige den 10 mars, dök upp som under tullklarering 4 april (bara legat i nästan en månad alltså) och jag fick frågeformulär med snigelposten om vad det är och vad det kostat ett par dagar efteråt som jag svarade på och sen dess tyst. Som sagt 60 dagar, det lär väl vara 10 maj. :banghead: :hungover: Så du kan få vänta. Vad tror ni om att få postnord i konken så nån som kan branschen kan ta över...

Ursäkta utbrottet. :)

OMG! Hoppas du får paketet snart då. Jag ska nog chilla lite då. Hoppas få den till sommaren då :)

Inget att be om ursäkt för. Vi finns för varandra här! :cool:

Vanligt friktionslås a’la vintage Oyster typ.

AD0B1F94-6A73-48AF-B215-6BEEA11791ED.jpeg
Ahh, där ser man. Fick bilder i huvudet av plåtlås som något rangligt och utbankat med stålhammare :D. Kan nog vara ett bra val med ett enklare friktionslås på en länk som är så pass smal som 16mm. På en lite robustare och bredare länk så är ju dock glidelockfunktionen en ganska användbar och praktisk detalj, men som sagt den bygger en del på låset och alla gillar det inte.

Ahh, där ser man. Fick bilder i huvudet av plåtlås som något rangligt och utbankat med stålhammare :D. Kan nog vara ett bra val med ett enklare friktionslås på en länk som är så pass smal som 16mm. På en lite robustare och bredare länk så är ju dock glidelockfunktionen en ganska användbar och praktisk detalj, men som sagt den bygger en del på låset och alla gillar det inte.
Har du sett låset på gen1 av Everest 36an? Låset är större än klockan :hilarious:

EDIT:
5882C77C-8C7C-4F7B-BA8A-6D1E50E4A834.jpeg

Senast ändrad:
Ja där känns det inte så väl genomtänkt.
Bra att dom tänkt om där. En förbaskat trevlig klocka förövrigt. Har själv sneglat på en sådan tidigare.
Det är en förbaskat trevlig klocka :) Det som jag inte alls gillade var den tjocka länken och det enorma låset. I mina ögon var det kupade vintage safirglaset och den slimmade profilen de stora höjdpunkterna på klockan. Sen kunde de kört 90S5 istället för 9015 så hade den varit ännu bättre.

Tillbaka
Topp