Den ser riktigt trevlig ut faktiskt. Sen är jag en sucker för "syringe hands" också, det är så snyggt.Oj vad version c var mycket trevligare där man faktiskt bygger på sitt eget arv istället för någon annans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser riktigt trevlig ut faktiskt. Sen är jag en sucker för "syringe hands" också, det är så snyggt.Oj vad version c var mycket trevligare där man faktiskt bygger på sitt eget arv istället för någon annans.
Har man sagt något om att den nya länken kommer att passa den gamla modellen och om det kommer att gå att köpa den löst?Vanligt friktionslås a’la vintage Oyster typ.
Jag frågade Eddie och han kommer att beställa ”ett gäng” gen2 länkar som man kan köpa om man har en gen1. Har för mig att det diskuterades om trade-in också, men kan inte svära på detHar man sagt något om att den nya länken kommer att passa den gamla modellen och om det kommer att gå att köpa den löst?
Trade-in hade ju varit perfekt, det håller vi tummarna för. Jag vill ha länk på min men det där jäkla låset alltså...Jag frågade Eddie och han kommer att beställa ”ett gäng” gen2 länkar som man kan köpa om man har en gen1. Har för mig att det diskuterades om trade-in också, men kan inte svära på det
Tror den skulle bli grym på en lättare, tunnare, mer avsmalnande länk med ett litet vanligt lås på och det är ju exakt vad han gör Jävligt skoj att han lyssnar så mycket på dem som bär hans klockor. Han skulle börja tillverkningen av gen2 när gen1 är slutsålda och det borde de vara tycker jag. Förra gången tog det väl 3 månader från produktionsstart till levererans. Han gjorde ju 300ex av gen1 och som jag fattar det blir det 100ex av varje av de tre versionerna av gen2. Han har ju en egen forumdel på tz-uk där han uppdaterar och svarar på frågor.Trade-in hade ju varit perfekt, det håller vi tummarna för. Jag vill ha länk på min men det där jäkla låset alltså...
Det tror jag också, klockan i sig är ju riktigt bra! Funderar på om man kanske ska beställa en #3, då får man ju med länken också. Nu får det bli en bild också som jag tog igår.Tror den skulle bli grym på en lättare, tunnare, mer avsmalnande länk med ett litet vanligt lås på och det är ju exakt vad han gör Jävligt skoj att han lyssnar så mycket på dem som bär hans klockor. Han skulle börja tillverkningen av gen2 när gen1 är slutsålda och det borde de vara tycker jag. Förra gången tog det väl 3 månader från produktionsstart till levererans. Han gjorde ju 300ex av gen1 och som jag fattar det blir det 100ex av varje av de tre versionerna av gen2. Han har ju en egen forumdel på tz-uk där han uppdaterar och svarar på frågor.
Hade nog också kört på version C Tycker nog att Explorer tavlan är snyggare med C-tavlan flörtar ju lite mer med den myriad av olika original Everest, sen är jag ju en sucker för syringe hands ocksåDet tror jag också, klockan i sig är ju riktigt bra! Funderar på om man kanske ska beställa en #3, då får man ju med länken också. Nu får det bli en bild också som jag tog igår.
Det tror jag också, klockan i sig är ju riktigt bra! Funderar på om man kanske ska beställa en #3, då får man ju med länken också. Nu får det bli en bild också som jag tog igår.
Finns många bra mikrodykare men fin är den!Snart på ett köp&sälj nära dej...
Bästa microdykaren ever?
Borealis bull shark
@MaBr s bilder är farliga att titta på, borde ha en varning från socialstyrelsen påBlir ju också sugen!!!!
Agreed! Jag har ju redan en med Explorer-tavla så för min del blir det ett lätt val. Tycker att de är så pass olika att man kan ha en av varje.Hade nog också kört på version C Tycker nog att Explorer tavlan är snyggare med C-tavlan flörtar ju lite mer med den myriad av olika original Everest, sen är jag ju en sucker för syringe hands också
Meeen vadå då..? Jag tar i alla fall inget ansvar, det gör jag aldrig! Hade varit trevligt om jag fick lite kickback också.@MaBr s bilder är farliga att titta på, borde ha en varning från socialstyrelsen på
Traskan är ju sjukt bra, du kan tacka mig sen när du har fått den.Håller med. Har redan Traska på ingång. Skämt åsido, typ C var ju superfin! Bra size på klockan också. Låg en ute på köp och sälj för ett tag sedan, men länken gjorde att jag avstod.
Fantastisk klocka. Varför vill du sälja den?Snart på ett köp&sälj nära dej...
Bästa microdykaren ever?
Borealis bull shark
Fantastisk klocka. Varför vill du sälja den?
Snart på ett köp&sälj nära dej...
Bästa microdykaren ever?
Borealis bull shark
Fantastisk klocka. Varför vill du sälja den?
Denna har jag tittat efter ett tagHåller med. Bara att klippa den utan att fundera för dig som funderar. En annan klocka som är fantastiskt fin är den Squale Onda som @Jeser90 lagt ut till försäljning nu. Sicken goding
Ja nu får du lägga av! Vi andra blir ju avundsjuka!Känner mig lite tjatig här kanske men jag får fan inte av den. Har provat byta men när jag tittar ner så sitter den där igen .
Känner mig lite tjatig här kanske men jag får fan inte av den. Har provat byta men när jag tittar ner så sitter den där igen .
Det är en förbaskat trevlig klocka Det som jag inte alls gillade var den tjocka länken och det enorma låset. I mina ögon var det kupade vintage safirglaset och den slimmade profilen de stora höjdpunkterna på klockan. Sen kunde de kört 90S5 istället för 9015 så hade den varit ännu bättre.
Jag är sugen på en Everest men väntar spänt på chronographen. Hoppas den kommer snart. Jag har dock hört att den är redigt hög.Det tror jag också, klockan i sig är ju riktigt bra! Funderar på om man kanske ska beställa en #3, då får man ju med länken också. Nu får det bli en bild också som jag tog igår.
Ja den var ju ap-snygg Men som du säger verkar det bli en riktig tjockis, var det inte typ 17-18mm?Jag är sugen på en Everest men väntar spänt på chronographen. Hoppas den kommer snart. Jag har dock hört att den är redigt hög.
Jag är sugen på en Everest men väntar spänt på chronographen. Hoppas den kommer snart. Jag har dock hört att den är redigt hög.
Högt glas då eller? Boetten kan väl inte vara så tjock?Ja den var ju ap-snygg Men som du säger verkar det bli en riktig tjockis, var det inte typ 17-18mm?
Jasså det är en Everest chrono på gång. Hade ingen aning. Spännande utan tvekan .Jag är sugen på en Everest men väntar spänt på chronographen. Hoppas den kommer snart. Jag har dock hört att den är redigt hög.
Jag är sugen på en Everest men väntar spänt på chronographen. Hoppas den kommer snart. Jag har dock hört att den är redigt hög.
Högt glas då eller? Boetten kan väl inte vara så tjock?
Jasså det är en Everest chrono på gång. Hade ingen aning. Spännande utan tvekan .
Är det på gång inom kort?
Snygg, men som du säger så känns det lite väl saftigt kanske.
Jag överdrev visst lite, 16mm blev det.
Nej, verkar inte vara glaset. Den var dock ”bara” 16mm hög.
Inte en Everest men väl en Smiths. Lite saftigt pris tycker jag. 10-15k kommer den att kosta tydligen.
Jo lite i överkant helt klart, men ett intressant val av urverk och ganska in line med vad andra klockor kostar med samma verk. Seiko NE88, 34j, 28800vbh, 45h PR och en snajdig kronograffunktion.Snygg, men som du säger så känns det lite väl saftigt kanske.
Yes, nu har jag ju redan både en Bullshark och en Onda men detta hade varit svårt att motstå om jag inte haft det Den gröna Ondan är ju riktigt jättebra!Håller med. Bara att klippa den utan att fundera för dig som funderar. En annan klocka som är fantastiskt fin är den Squale Onda som @Jeser90 lagt ut till försäljning nu. Sicken goding
Absolut. Dåligt formulerat av mig, menade inte dig personligen när jag skrev ”dig som funderar”. Var mer riktat till alla som funderar. Vet ju att du haft Bullsharken (som tillslut hamnade hos mig) och att du har den svarta bullsharken också (väl?) samt att du har Ondan....Yes, nu har jag ju redan både en Bullshark och en Onda men detta hade varit svårt att motstå om jag inte haft det Den gröna Ondan är ju riktigt jättebra!