• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jo lite i överkant helt klart, men ett intressant val av urverk och ganska in line med vad andra klockor kostar med samma verk. Seiko NE88, 34j, 28800vbh, 45h PR och en snajdig kronograffunktion.

Här är specsen på PRS-32, verkar vara två tavlor och 75st av varje.

27080573-2EA3-496E-8E69-A024FC3F9A58.jpeg
16 mm höjd på 40 mm bredd måste bli klossigt. Ang. priset så känns 15 för mycket men 10 som ett bra pris. Verkar vara en klocka man kan bära både till vardags och fest och som kommer åldras med värdighet. Den bör göra sig bra på ett racing/rallyband i läder eller kanske tom ett canvas men nato går nog bort pga höjden.

Nu får ni sluta prata om Smiths och framförallt Everest för jag börjar bli smått darrig av abstinens nämligen. Skit också, jag som kännt mig rofylld i snart fyra dagar.
Jag ska hjälpa dig. Jag tycker att bandhornen är för långa. Iaf på den lilla 36an, 39an tycker jag ser annorlunda ut i proportionerna. Den verkar bättre.
Men det är ju en smak sak, många Zodiacdykare går bort för mig just pga de lååånga bandhornen.

Jag ska hjälpa dig. Jag tycker att bandhornen är för långa. Iaf på den lilla 36an, 39an tycker jag ser annorlunda ut i proportionerna. Den verkar bättre.
Men det är ju en smak sak, många Zodiacdykare går bort för mig just pga de lååånga bandhornen.
Det hjälpte inte tyvärr. Det är nämligen den större av dom som jag siktat in mig på:D. Går inte gärna under 38mm pga en handled på strax över 18cm.
Ser konstigt ut på mig (tycker jag).

Absolut. Dåligt formulerat av mig, menade inte dig personligen när jag skrev ”dig som funderar”. Var mer riktat till alla som funderar. Vet ju att du haft Bullsharken (som tillslut hamnade hos mig) och att du har den svarta bullsharken också (väl?) samt att du har Ondan....
Hehe, och jag menade inte det jag skrev direkt till dig heller. Utan snarare bara gå i god för klockorna i fråga :) Jag förstod att du inte menade mig.
Så dåligt formulerat av mig.

Absolut. Dåligt formulerat av mig, menade inte dig personligen när jag skrev ”dig som funderar”. Var mer riktat till alla som funderar. Vet ju att du haft Bullsharken (som tillslut hamnade hos mig) och att du har den svarta bullsharken också (väl?) samt att du har Ondan....

Hehe, och jag menade inte det jag skrev direkt till dig heller. Utan snarare bara gå i god för klockorna i fråga :) Jag förstod att du inte menade mig.
Så dåligt formulerat av mig.

Slänger mig in i diskussionen då det är min Onda vi snackar om. Klockan är helt fantastisk och tavlan leker med solen på ett sätt som är riktigt häftigt. Kommer defenitivt bli en vinnare på valfri strand och uteservering i sommar! Men jag har något märkligt ticks att om det inte finns en länk så funkar det inte för mig, hur mycket jag än vill!

Sen att klockan dessutom håller tiden galet bra är ju bara ett stort plus! :)

Som vanligt så är såklart den här tråden en av klocksbacks bästa med god och trevlig ton hela vägen! :)

Slänger mig in i diskussionen då det är min Onda vi snackar om. Klockan är helt fantastisk och tavlan leker med solen på ett sätt som är riktigt häftigt. Kommer defenitivt bli en vinnare på valfri strand och uteservering i sommar! Men jag har något märkligt ticks att om det inte finns en länk så funkar det inte för mig, hur mycket jag än vill!

Sen att klockan dessutom håller tiden galet bra är ju bara ett stort plus! :)

Som vanligt så är såklart den här tråden en av klocksbacks bästa med god och trevlig ton hela vägen! :)
Jag håller med om att avsaknaden av länk är betydande, jag köper 99 av 100 gånger med länk. Men i Ondans fall är jag villig att låta det passera, för den är ju så bra.
Och när avsaknaden av länk blir för stor brukar jag slänga på ett mesh. Inte riktigt som en länk, men stålkänslan finns ju där iaf :)
Gammal bild.
20180718_133150~2.jpg

Jag håller med om att avsaknaden av länk är betydande, jag köper 99 av 100 gånger med länk. Men i Ondans fall är jag villig att låta det passera, för den är ju så bra.
Och när avsaknaden av länk blir för stor brukar jag slänga på ett mesh. Inte riktigt som en länk, men stålkänslan finns ju där iaf :)
Gammal bild.
20180718_133150~2.jpg
Grymt fin bild! Den är riktigt bra på mesh.
Velar lite, mesh är som du säger inte som en länk, men du får känslan av stål i alla fall! Så, får jag inget rimligt bud eller intressenter så får jag helt enkelt ragga upp ett SharkMesh på 20mm och vinna sommaren :)

Tillbaka
Topp