• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jädrans vad han börjat leverera! :woot: Har på tal om vridringsinlägg gjort ett liknande bund-ish som väntar på arbetsbänken (och på en klocka att sätta det på haha).
Skitsnyggt...från Yobokies, inlägget alltså?
Äh gammal mod nytt insert bara 😅 Det kommer härifrån:
Tyvärr åker man på 105kr hanteringskostnad (???!!! 🤬) och så fastnar det hos PostNord i en vecka....
Tackar 🙏🏻😊

• Like
Reactions: v0n
2D8F0AFD-AF43-4D11-A502-9AFFD77178E1.jpeg

Fördel med att sommaren verkar vara över, åtminstone tillfälligt: Man kan använda sina snygga och sjukt bekväma läderband 😍

Såg helt annorlunda ut i vitt, det där gillade jag också. 👍 Finns det exempel på hur det ser ut i gult och orange?
Hittar inga fler "riktiga bilder" men Herr Gregoriades har hårdtestat just det vita och han verkar helnöjd med kvallen och hur det vita håller sig vitt (skopa salt på den såklart). Exakt samma nyanser på färgerna som bla Watchwears FKM-gummin...tror jag 🤔

Hittar inga fler "riktiga bilder" men Herr Gregoriades har hårdtestat just det vita och han verkar helnöjd med kvallen och hur det vita håller sig vitt (skopa salt på den såklart). Exakt samma nyanser på färgerna som bla Watchwears FKM-gummin...tror jag 🤔

Ja, det verkar finnas en uppsjö olika modeller men i samma kvalité och färgalternativ.

Byteslördag
  • Casio MDV106 Duro i mycket fint skick ink oem gummi och oanvänd oysterlänk.
  • Rdunae R4 Fish Diver i mycket fint skick.
  • Traser Commander Pro i fint men använt skick. Kolfiber/titan med Ronda quartz och tritium.
  • Escapementtime Flieger i mycket fint skick.

Bytes 1:1 eller mot något dyrare. Alla kompletta med box och papper.

IMG_20210807_164335.jpg
IMG_20210807_164257.jpg

Bdsek8w.jpg
BMHEOAT.jpg
ZduqBrc.jpg
g7PwrIe.jpg
3cXyzfi.jpg
lfFxuRF.jpg

Har dessa byte mot Swish eller delbyte.
20210704_152122.jpg
20210722_105023.jpg
Den där Eternan har ju lockat mig länge.... men jag ägde inget intressant som var aktuellt som delbyte va? Har för mig att jag kollat läget innan :) Har du flömt vad jag har så kolla min Snupps :)
IMG_20210726_200208.jpg

Denna men på ett fint monchard läder finns för bytes. Dykare vore kul men öppen för det mesta😀
Vintage Orientdykare, fungerar men behöver lite kärlek om man är petig och en Wyler-Vetta dressare? Båda head-only och bild finns om du klickar på Snupps-länken i min signatur :)

Hur tycker du att den står sig mot Everest?
Om jag var tvungen att sälja en utav dem, skulle nog min Lorier få lämna. Min Smiths växer sig fortfarande starkare varje gång jag använder den. Den upplevs som lite större och jag tycker kanske tavlan är lite mera intressant att kolla på. Dock är byggkvaliten högre i Lorier, och länken är fantastisk. Den bästa jag testat.

Jag testar gärna några om det blir en beställning, vitt och orange är intressant. 👍

Tillbaka
Topp