• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är ju inte rädd för repor men vad är receptet?
AR är väl helt Ok!👍
02F358F0-F4FD-484D-B41C-9CFA395C88CC.jpeg
F68A1349-F43E-4D30-83A1-43AE6F4B76F6.jpeg
Använder denna:

Sen bara lite stadig hand och endast i samma (en) riktning :) tar ju inte bort nåt djupt men funkar bra för att bara få bort lite hairlines osv.

Tycker du bara att AR är okej? Vad är du van vid? 😲

Är helt klocklös för tillfället vilket tillhör ovanligheterna 😳. Kan inte minnas sist jag inte hade någon klocka 😂. Har beställt mig en ”tillfällig” Citizen BN0100-42E tills jag kommer på vad/vilka jag vill ha 😎?
Någon här kanske sitter på något trevligt 23mm gummiband innan jag beställer från Barton.
218EBC21-0C88-491D-B8E0-453EDD532B89.jpeg

Om jag var tvungen att sälja en utav dem, skulle nog min Lorier få lämna. Min Smiths växer sig fortfarande starkare varje gång jag använder den. Den upplevs som lite större och jag tycker kanske tavlan är lite mera intressant att kolla på. Dock är byggkvaliten högre i Lorier, och länken är fantastisk. Den bästa jag testat.
Tack! 😊 Jag har haft en Everest och saknar den varje gång du postar bilder på din. Har även varit lite sugen på att testa en Falcon men det låter som att man kanske ska klicka hem en Everest igen istället då.

Använder denna:

Sen bara lite stadig hand och endast i samma (en) riktning :) tar ju inte bort nåt djupt men funkar bra för att bara få bort lite hairlines osv.

Tycker du bara att AR är okej? Vad är du van vid? 😲
Nej, den är svinbra!
Och tack för tips!🥰
Bara någon gammbreitling o jämföra med…
5D4314FC-CBEC-46E5-ACD6-62DDEDF3BF9C.jpeg

Kollade kranen utbud och det är ont om band med vanliga bandstift tycker jag. Har ni hittat nåt utan qr?

Njae men banden ska ta sneiko fat bars om du ska brottas med krokodiler. Tror inte det är ett problem iom att det är gummi och inte sladdriga sillisar 😉

Bara pilla ut snabb-pinnarna och i med vanliga. Skulle tro att watchgeckos 2mm sitter perfekt.
Hålen för "styrningen" av snabb-pinnarna är väldigt små också, minimal försvagning av bandet 👍

edit: Borta!
Nähä, jaha, okej då! Byteslördag!

Ös på med förslag mot den här raringen, Phoibos Voyager uttagen från svensk AD i Mars! 40mm Subfeeling med magisk tavla både inne och ute! 😍
Kan såklart bytas mot Swish men annars lite vad som helst 😃
D9B996C1-565E-4F39-B443-1CC30D9C3138.jpeg
D9582AFF-F0C8-4E1A-B983-F38FED4C7941.jpeg
06EFAF6A-FCA0-43EE-AF4D-F008DB2C772E.jpeg

Jag funderar på om Zelosen ska få gå vidare på byteslördag

6AEEF73B-28FF-4F6B-A53F-CCA3F4EA5ED8.jpeg
FB4E0CD2-F1D1-4C32-868C-A865B8694554.jpeg
870DB4FA-DE6F-44C3-AC76-DA777DD2BDF3.jpeg

Har dessa byte mot Swish eller delbyte.
20210704_152122.jpg
20210722_105023.jpg

Mycket bra på byteslördag idag!
Vettefan om jag har nått att byta bort som ni vill ha dock...
Livet är hårt :cool:

Den där Eternan har ju lockat mig länge.... men jag ägde inget intressant som var aktuellt som delbyte va? Har för mig att jag kollat läget innan :) Har du flömt vad jag har så kolla min Snupps :)

Vintage Orientdykare, fungerar men behöver lite kärlek om man är petig och en Wyler-Vetta dressare? Båda head-only och bild finns om du klickar på Snupps-länken i min signatur :)
Kan kolla och återkomma om jag finner något 🙂

:cool:

Ja du, försöker att inte tänka på det. Enl. utskicket så någon gång slutet på året ~dec. Tvivlar dock att de hinner leverera tills dess utan blir säkert våren 2022:bag::hilarious:

Hur trivs du med Ming?
Ming ming var ju trasig, tydligen ett fel på alignment för timvisaren på i stort sett alla 200 som släpptes. Så den bjuds på en tor till Schweiz av Massena/Ming. Kommer väl också tillbaka våren 22…

Tack! 😊 Jag har haft en Everest och saknar den varje gång du postar bilder på din. Har även varit lite sugen på att testa en Falcon men det låter som att man kanske ska klicka hem en Everest igen istället då.
Du blir definitivt nöjd vilken du än beställer! 🙂 Men Everest:en är fantastiskt charmig och de blånerade visarna är ju extremt, ja, sexiga. Problemet är bara att faktiskt lycka beställa en! 😅

• Like
Reactions: HSK
Sällsynt jag lägger ut öl i tråden (frånsett Mythos😁)
Som (grinig) gammal bryggeriarbetare är det väl dags att sticka ut hakan.
Finns ju numera sjukt många nya mindra tillverkare som mer eller mindre fattar hur man gör öl och som gör de konstigaste varianter för att sticka ut.
Vill man inte gå vilse och alltid få bra grejer oberoende av öltyp väljer man Örbäk :cool:
Mycket sällan dom gör bort sig

20210807_200551.jpg

Om inte det var nog OT blir det en bild på kvällens lume.
De gamla levererar 😁

20210807_200725.jpg

Tillbaka
Topp