• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Byteslördag 😃

Neumann INITIAL N°1
Mot 💰 eller något annat i prisklassen. Kanske en Casio? Eller något annat 🤴🏻

6B521B2A-AB50-4D57-861F-945DF77FDA8D.jpeg
Du tänker dig säkert något mer i G-Shock stil men jag har dessa beaters liggandes?

053FDD23-AE53-4905-AB80-E27E1C6B2F6B.jpeg

Den där Eternan har ju lockat mig länge.... men jag ägde inget intressant som var aktuellt som delbyte va? Har för mig att jag kollat läget innan :) Har du flömt vad jag har så kolla min Snupps :)

Vintage Orientdykare, fungerar men behöver lite kärlek om man är petig och en Wyler-Vetta dressare? Båda head-only och bild finns om du klickar på Snupps-länken i min signatur :)
Fasen inte riktigt vad jag letar efter :hilarious:

Nej det får man verkligen inte. Tror jag beställer från Localtime och betalar lite mer än Alitjingtjong, orkar inte vänta för tid är som bekant pengar...tror inte vi vinner så mycket med samköp därifrån men kan kolla om gummit är nåt att ha (till att börja med?)
Låter som en bra plan tycker jag. 👍 Var skickar Localtime ifrån? Tror att jag har köpt ett vintage Tropic från dem en gång via eBay, känner igen loggan. 🤔

Nästan att Damaskon fick vara med på byteslördag. Men jag insåg att den inte har fått en riktig chans ännu. Den kräver bättre band. Jag har inte hittat något riktigt bra. Originallädret är fint men det är alldeles för stort för mig. Något liknande hade varit grymt. Watchgecko verka ha en del. Något annat bra tips?
PXL_20210807_192811169.jpg

Nästan att Damaskon fick vara med på byteslördag. Men jag insåg att den inte har fått en riktig chans ännu. Den kräver bättre band. Jag har inte hittat något riktigt bra. Originallädret är fint men det är alldeles för stort för mig. Något liknande hade varit grymt. Watchgecko verka ha en del. Något annat bra tips?
Något av dessa erbjudanden kanske?

Eller dessa?

Edit: Och klockan är på tok för bra för att säljas 😍

Nej nej nej... Du kommer ångra dig! Jag kör min på Erika Original eller ett riktigt bra läder. Har detta från Royal Straps. Kan ta en bättre bild när jag kommer hem från semestern 😍
E006DE9B-AB93-4CBC-A18C-759681FEF0EC.png
91BA6EF2-8349-4791-A1E6-6BA1D3DBAF41.jpeg

Vet inte riktigt vad du menar med för stort, om det är att hålen inte linar upp just för din handled eller att det är för tjockt.
Men jag får slå ett slag för våra band, extremt mjukt och väldigt följsamt. Dom som provat detta bandet kan säkert intyga att det är bra grejjer! Detta med stygnen uppe vid luggarna finns även i en ljusare brun nyans.

E32B52C3-BCFF-4E69-878B-4A873C8A3A0F.jpeg

Vet inte riktigt vad du menar med för stort, om det är att hålen inte linar upp just för din handled eller att det är för tjockt.
Men jag får slå ett slag för våra band, extremt mjukt och väldigt följsamt. Dom som provat detta bandet kan säkert intyga att det är bra grejjer! Detta med stygnen uppe vid luggarna finns även i en ljusare brun nyans.

E32B52C3-BCFF-4E69-878B-4A873C8A3A0F.jpeg
Ja jag har ju burit tropikband med jätteflärp så då borde det väl gå med läder med🙈 Ni har bra pris på er band. Ser jättefina ut😊

Tillbaka
Topp