Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker inte det ser så tokigt ut. Är det 19mm?Nödlösning av band tillsvidare
Tycker inte det ser så tokigt ut. Är det 19mm?
Vad jag fattat så kommer de ändra produktionen till honor efter att ha fått klagomål. Frågan är väl bara när - kanske redan nu? Tachymeter-dykringen ska också vara på väg ut. Sen får nog Maranez Samui se upp...Jag med.. var dock hanar på ursprungsfotona så väldigt positivt
Lät som det är långt ifrån bestämt och ännu längre ifrån tillverkning.Vad jag fattat så kommer de ändra produktionen till honor efter att ha fått klagomål. Frågan är väl bara när - kanske redan nu? Tachymeter-dykringen ska också vara på väg ut. Sen får nog Maranez Samui se upp...
Det var snabba puckar, grattisHmm, jämförelsematerial! INCOOOMIING...
Okey, dags att jämföra. Någorlunda lika, skillnad på rödfärgen på inlägget. Gillar ju den mörkröda (matchar giltet).
Byter plats och plastar av för ljusets skull. Här syns hur smala armar man har...
Den nya ringen är bi-direktionell och kanske 96 klick. Fått det till både 88 och 94 men inte 96. Förstår varför de flesta använder 48 klick, verkar klo(c)kt. Boettlocket skiljer; runt resp 8-kantig del. Och länklåstet skiljer med logga i vilket fall. Lika kvalitet vad jag kan se än, samma med länken. EDIT: Den nya har dykförlängning så därför skiljer sig spännena åt. Vet inte om jag gillar det....
I profil "känns" den nya lite större, kanske spännet är det och därför kan det verka så. Får mäta lite...
Nu skall jag känna lite på dem och sen bestämma vilken som får bli kvar (bara en )...
Sicken jäkla lineup!Någon annan som känt en skön tillfredsställelse när de sålt klockor? Jag har nu roterat ut några på kort tid och börjar nästan bli lite rädd. Nästan som ett beroende att sälja och inte köpa
Ev. ska någon/några av dessa hitta nya hem.. PMa vid intresse
1. Synchron Military i stainless steel. Uttagen juni 2021. Ltd ed. som är slutsåld.
2. Certina DS 500m. Uttagen 2021
3. Halios Universa Pastelblå. Begränsad upplaga. Svår att köpa. Uttagen 2021.
4. Orion Hellcat i vinrött. Uttagen 2021.
Tack.. Kanske är dum som plötsligt får ett infall att sälja. Skyller på nyförvärvet som plötsligt gjort att 44mm känns braSicken jäkla lineup!
Just fasen, sorry att jag aldrig besvarade ditt PM angående att prova Pannan. Men grattis!Tack.. Kanske är dum som plötsligt får ett infall att sälja. Skyller på nyförvärvet som plötsligt gjort att 44mm känns bra
Jäklar, vilken charmig modell! Plexit (?) är ju verkligen pricken över i.Mysig gammal timex, väldigt affordable dessutom
Ja, det är faktiskt väldigt skönt att göra sig av med saker som man beslutat sig för att rensa ut och att det frigör kapital till annat kul är inte direkt en nackdel.Någon annan som känt en skön tillfredsställelse när de sålt klockor? Jag har nu roterat ut några på kort tid och börjar nästan bli lite rädd. Nästan som ett beroende att sälja och inte köpa
1. Synchron Military i stainless steel. Uttagen juni 2021. Ltd ed. som är slutsåld.
Mysig gammal timex, väldigt affordable dessutom
Hmmmm..... Kanske kan vara lite sugen på Halios! Dra ett Pm med lite infoNågon annan som känt en skön tillfredsställelse när de sålt klockor? Jag har nu roterat ut några på kort tid och börjar nästan bli lite rädd. Nästan som ett beroende att sälja och inte köpa
Ingen fara min vän. Du har varit till hjälp när jag haft oändligt med frågorJust fasen, sorry att jag aldrig besvarade ditt PM angående att prova Pannan. Men grattis!
idag åkte min låtsas Daydate ut på tradera, har legat i sängbordet senaste halvåret sen jag upptäckte hur mycket glädje Casios billigaste sortiment av quartz klockor skänker mig och för att inte nämna allt de praktiska med chronograph, larm och annat lull lull
Ingen expert men har själv varit sugen på denna ett bra tag, 35mm med finfina specs. Välkommen åter förresten din gamla anarkist https://www.armidawatches.com/collection.php#!/Armida-A11/c/22784640Är det någon som har tips på en riktigt liten mikro-dykare? Jag tänker helst mindre än 38mm.. 36 är nog optimalt!
Lite sugen på att börja kolla på klockor till min flickvän som har väldigt smala armar. Skulle egentligen vilja köpa en finare klocka till henne men hon är inte ett dugg intresserad och använder aldrig klocka så jag tänkte börja i mikro-träsket och sondera lite. Och får hon en så kanske intresset tar fart.
Jag känner inte till någon mikro-dykare under 38mm men jag vet ju att det besitts en hel del kunskap härinne så jag tänkte att jag frågar experterna.
Ingen expert men har själv varit sugen på denna ett bra tag, 35mm med finfina specs. Välkommen åter förresten din gamla anarkist https://www.armidawatches.com/collection.php#!/Armida-A11/c/22784640
Krom tippar jag på.fin! Är det krom eller stål?
Inte micro men grymt affordable. Certina DS Action Diver 34mm.Är det någon som har tips på en riktigt liten mikro-dykare? Jag tänker helst mindre än 38mm.. 36 är nog optimalt!
Lite sugen på att börja kolla på klockor till min flickvän som har väldigt smala armar. Skulle egentligen vilja köpa en finare klocka till henne men hon är inte ett dugg intresserad och använder aldrig klocka så jag tänkte börja i mikro-träsket och sondera lite. Och får hon en så kanske intresset tar fart.
Jag känner inte till någon mikro-dykare under 38mm men jag vet ju att det besitts en hel del kunskap härinne så jag tänkte att jag frågar experterna.