• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mako på jobbet iaf, blir nog byte sen efter 🤓
FC1CF2CE-3A39-4556-89C7-58AE28754EDD.jpeg

Kört med grodan hela dagen.
Faktiskt mycket trevlig på armen trotts sina brister.

Hård dag på jobbet (som alltid :)) så man får återhämta nu på eftermiddagen.
#överexponeradtorsdag

20210812_175919.jpg
Verkar som vi är olycksbröder eller vad man nu ska kalla det.
tacticalfrog_1.jpg

Hur lyckades du få dit bandet? Är det deras medskickade? Bandstifthålen sitter ju helt korkat till - alldeles för nära boetten. Kändes som jag skulle behöva extra smala OCH svängda bandstift för att få dit någonting.

Jag är inte helt impat av klockan. Länken är vidrig och just nu kan jag inte använda den med något annat, Baksidan på boetten känns konstig mot huden. Det är ju ganska vassa kanter på den och sen är det graveringen på baklocket. Hela klockan känns jätteskum när jag har på mig den - det är som jag får en allergireaktion och vill direkt ta av mig den. Har aldrig varit med om något liknande. Möjligt att jag vänjer mig.

Tavlan, visarna och kupade glaset ser ju annars klart bra ut. Kan ju alltid kolla på den även om jag inte vill bära den...

tacticalfrog_1.jpg

Hur lyckades du få dit bandet? Är det deras medskickade? Bandstifthålen sitter ju helt korkat till - alldeles för nära boetten. Kändes som jag skulle behöva extra smala OCH svängda bandstift för att få dit någonting.

Jag är inte helt impat av klockan. Länken är vidrig och just nu kan jag inte använda den med något annat, Baksidan på boetten känns konstig mot huden. Det är ju ganska vassa kanter på den och sen är det graveringen på baklocket. Hela klockan känns jätteskum när jag har på mig den - det är som jag får en allergireaktion och vill direkt ta av mig den. Har aldrig varit med om något liknande. Möjligt att jag vänjer mig.

Tavlan, visarna och kupade glaset ser ju annars klart bra ut. Kan ju alltid kolla på den även om jag inte vill bära den...
Fastnade för något i din utläggning, ”Möjligt att jag vänjer mig”, klart du inte ska acceptera alla dessa flaws och försöka vänja dig. Tråkigt att höra överlag, men känner mig ändå inte direkt förvånad 😬

tacticalfrog_1.jpg

Jag fick allergiklåda av en Spinnaker... kinagrejer vet du 😬
"Oj, vi har slut på stålskrot"
"Men vi har en massa bly, nickel, krom och plutonium... Vi gjuter av det idag"

Jag fick allergiklåda av en Spinnaker... kinagrejer vet du 😬
"Oj, vi har slut på stålskrot"
"Men vi har en massa bly, nickel, krom och plutonium... Vi gjuter av det idag"
Det står stainless steel på länkens spänne - f-n trot. Eller spännet kan ju vara det, men kanske inte länkarna. Mycket med klockan är ju riktigt bra, men baksidan och länken känns som sämsta sortens Rolex-kopia i kvalitetsnivån tycker jag.

tacticalfrog_1.jpg

Tack, nu förstörde du helt för min kommande annons på denna utomordentliga fina klocka :)
Seriös så skrev jag lite om länken i går, och jag håller med, den är värdelös. Samma med placeringen av hålen.
Jag gjorde det så enkelt att jag satte en skruvmejsel mellan bandstift och boett och "modifierade" bandstiften tillräckligt så att jag fick på natot.
Bandstift är billiga.
Vridringen är sådär, men det är den tyvärr ofta på merparten under 5k.
I övrigt tycker jag boett och tavla är trevliga.
Inga problem med baksidan alls, men så har jag ju natot i mellan mig och plåten.

Tack, nu förstörde du helt för min kommande annons på denna utomordentliga fina klocka :)
Seriös så skrev jag lite om länken i går, och jag håller med, den är värdelös. Samma med placeringen av hålen.
Jag gjorde det så enkelt att jag satte en skruvmejsel mellan bandstift och boett och "modifierade" bandstiften tillräckligt så att jag fick på natot.
Bandstift är billiga.
Vridringen är sådär, men det är den tyvärr ofta på merparten under 5k.
I övrigt tycker jag boett och tavla är trevliga.
Inga problem med baksidan alls, men så har jag ju natot i mellan mig och plåten.
OK, tack! Ska prova och bända lite. :) Köpte just en bunt bandstift så möjligheten finns. Ett Mn-band eller Nato emellan och sen är jag i hamn.

Tillbaka
Topp