• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Intressant liten introduktion till 6B watches vilket är gasgasbones mikromärke. Jag personligen har lagt en deposition på andra rundan av hans upkeep vilket är i produktion nu ( visas sist i videon ).

Grymt fin och intressant klocka. Jag ställer mig i kö vid ev flipp, men hoppas du behåller den länge.
Jag har sett den på IG men inte riktigt reagerat. Typiskt att ”vilhövet” kommer nu när den är slutsåld 😂

Grymt fin och intressant klocka. Jag ställer mig i kö vid ev flipp, men hoppas du behåller den länge.
Jag har sett den på IG men inte riktigt reagerat. Typiskt att ”vilhövet” kommer nu när den är slutsåld 😂

Jag vet inte om den är helt slutsåld eller inte då han verkar tillverka i omgångar. När jag själv hörde talas om upkeep var det bara tre klockor kvar i andra omgången. Tror det kommer bli totalt 50 klockor sammanlagt.

idag åkte min låtsas Daydate ut på tradera, har legat i sängbordet senaste halvåret sen jag upptäckte hur mycket glädje Casios billigaste sortiment av quartz klockor skänker mig och för att inte nämna allt de praktiska med chronograph, larm och annat lull lull
C915B0E4-606B-4765-A162-39E31DBD3BC4.jpeg
Åh min gamla pärla ser jag. Den där saknar jag verkligen då och då. Trevlig och mångsidig. Hmm kanske ska gå in och bjuda :)

C93E3F14-FF40-409A-B3D5-E1F356A08E75.jpeg
C2D093E2-2C98-4DD9-BCBC-14AA73F63BE4.jpeg

Det kom ett paket 😇
Det är som med de flesta klockorna här inne mycket klocka för pengarna.

Jämför jag den med SM sub (v3) vinner den i min bok pga:
1. Mycket renare tavla, tycker SMs hexagon-logga sabbar formspråket.
2. Bättre finish, inga vassa kanter.
3. Bättre spänne med glidelock.
4. Lumen verkar betydligt bättre, dock ej testat utförligt.
5. Index är krispigt vita istället för den beige-vita nyans som åtminstone min SM hade, vilket jag tyckte skar sig lite mot bezeln.

Sitter ett miyota 90S5 i, ska bli intressant att se hur det presterar då jag var grymt nöjd med SMs nh35a. Hört att tisell ruckar sina verk så hoppas denna tickar på lika bra.

Är det någon som har tips på en riktigt liten mikro-dykare? Jag tänker helst mindre än 38mm.. 36 är nog optimalt!

38mm skx013 hommage.

@HSK har även en Christopher Ward Trident 38 ute på ks.

Ser ut att vara fina klockor för relativt små pengar. Hade nog köpt båda själv om jag haft mindre handleder.

Någon som har erfarenhet av detta märket?
Lite sugen på en diver i 7-10K klassen och fastnat lite för denna, och även Helson Sharkmaster 300.

Har du fått svar på den här tråden? Jag har en som jag funderar på att sälja.

Bilagor

• 076FC3F1-4CAB-4406-91A0-699E2F23047A.jpeg
    076FC3F1-4CAB-4406-91A0-699E2F23047A.jpeg
    836.1 KB · Visningar: 7
  • 80743530-5999-465B-9878-82FC80987E8C.jpeg
    80743530-5999-465B-9878-82FC80987E8C.jpeg
    922.9 KB · Visningar: 9
Är det någon som har tips på en riktigt liten mikro-dykare? Jag tänker helst mindre än 38mm.. 36 är nog optimalt!
Lite sugen på att börja kolla på klockor till min flickvän som har väldigt smala armar. Skulle egentligen vilja köpa en finare klocka till henne men hon är inte ett dugg intresserad och använder aldrig klocka så jag tänkte börja i mikro-träsket och sondera lite. Och får hon en så kanske intresset tar fart. 🙂

Jag känner inte till någon mikro-dykare under 38mm men jag vet ju att det besitts en hel del kunskap härinne så jag tänkte att jag frågar experterna. ☺️
Håll ett öga på denna 29 mm dykare från Seiko. Tror det är en perfekt klocka till ens bättre hälft. (Obs, ej min annons!)

Lite sugen på att börja kolla på klockor till min flickvän som har väldigt smala armar. Skulle egentligen vilja köpa en finare klocka till henne men hon är inte ett dugg intresserad och använder aldrig klocka så jag tänkte börja i mikro-träsket och sondera lite. Och får hon en så kanske intresset tar fart. 🙂

Jag känner inte till någon mikro-dykare under 38mm men jag vet ju att det besitts en hel del kunskap härinne så jag tänkte att jag frågar experterna. ☺️
Denna är riktigt liten :p Men trevlig och i riktigt fint skick

Har den där klockan fyra bandstift?

38mm skx013 hommage.

@HSK har även en Christopher Ward Trident 38 ute på ks.

Ser ut att vara fina klockor för relativt små pengar. Hade nog köpt båda själv om jag haft mindre handleder.
Tack men jag söker helst mindre än 38.

Tack men jag söker inte begagnat.

• Like
Reactions: Jox
Intressant liten introduktion till 6B watches vilket är gasgasbones mikromärke. Jag personligen har lagt en deposition på andra rundan av hans upkeep vilket är i produktion nu ( visas sist i videon ).

Enkla, fina, robusta. Boetterna kommer från ett tyskt bolag som är fina att ha och göra med. Drömmen är ju att skapa något eget jag också - kräver dock en hel del tid, och pengar.
Denna tyska boett-tillverkare gör bra grejer. Så jag skulle inte vara orolig över finish/kvalitet :)

Tillbaka
Topp