Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sen aldrig, jag menade bara att det inte är första lördagen det händer.
Mycket observant, bra där!Sen aldrig, jag menade bara att det inte är första lördagen det händer.
Yes sir!Nu återgår vi till skön stämning!
Game on.
Go go go!Forums vänner vad anser ni om flexlänkar? Fundera på att testa det på nån av mina vintage ur
Superbekväma och supergubbiga! Helt perfekt på äldre klockor alltsåForums vänner vad anser ni om flexlänkar? Fundera på att testa det på nån av mina vintage ur
Har du inte jättehåriga armar så kör .Forums vänner vad anser ni om flexlänkar? Fundera på att testa det på nån av mina vintage ur
Forums vänner vad anser ni om flexlänkar? Fundera på att testa det på nån av mina vintage ur
Jäklar så mysig klocka du hade där!!Mycket observant, bra där!
Yes sir!
Vad spelar du?
Om det är jobbigt att hålla reda på denna tråden, som är väldigt trångbodd, så vore ju en lösning att skapa en mikro-avdelning och välja ut två moderatorer som redan spenderar 10timmar om dagen här i tråden att hålla reda på den… eller!?Jag motsätter mig ett för mig nytt fenomen med byteslördag i den här tråden.
Moderatorer och admins har som du själv vet behövt lägga en oförsvarbar mängd tid på den här tråden historiskt. Var vid du förstår att tålamodet är en aningen naggat i kanten när det dyker upp ytterligare saker här.
Att du spenderat 10-år här är ju fantastiskt, men har svårt att tro att du skulle gjort det om du inte känt att du fick något tillbaka i gemenskapen på KS?
Grymt snyggt. Hur är boettens utförande kvalitetsmässigt?
Tillbaka hemma igen efter en vecka i Stockholm. Firas med rom och cola, en Perdomo och Helson Sharkdiver.
Bra, mycket bra. Fit och finish är ju som vanligt när det gäller SM, topp.Jäklar så mysig klocka du hade där!!
Hur upplever du den?
CodMycket observant, bra där!
Yes sir!
Vad spelar du?
Ok, mest ungarna som spelar hos mig. Jag har själv tankat Assassin’s Creed Valhalla och Days Gone. Väntar på Battlefield 2042.
Får man nämna bytesvärde @hook
Blir svårt för oinsatta annars ju... En tusing styck är de värda iaf
Escapementtime flieger
- 42mm
- NH35
- Safirglas
- 300m wr
Rdunae R4 Fish Diver
- 43mm
- NH35
- Kupat safirglas
- 300m wr
Hon är rätt väldigt sportig så jag tänker att en sportig dykare skulle vara kul att börja med. Tack för tips!Skulle säga att det kan vara svårt, men måste det vara en diver?
Finns ju mängder av Explorer-homager/copager och liknande i 36mm.
Kolla annars WMT, dom släppte nyligen en Vintage Seamaster-homage i 36.
Ok, mest ungarna som spelar hos mig. Jag har själv tankat Assassin’s Creed Valhalla och Days Gone. Väntar på Battlefield 2042.
Kanske ska ge COD en chans, vilken gäller nu? Cold war?
Klocka för topic:
Så om de inte innehåller pris så är det okej? Var är mina inlägg? Jag vet inte mot några regler. Du kan ju PMa mig om du vill förklara och inte ta det öppet.Nej. Sköt det i PM.
Så om de inte innehåller pris så är det okej? Var är mina inlägg? Jag vet inte mot några regler. Du kan ju PMa mig om du vill förklara och inte ta det öppet.
Ja, men du kan begära återbetalning av momsen för den trasiga klockan om du exporterar/returnerar den.Detta har säkert pratats om tidigare här, men svårt att bena ut alla träffar och så. Vad är era erfarenheter kring garantiärenden/ersättningsur från lite mer etablerade mikro-märken utanför EU? I mitt fall senast inkomna Zelos mako titan, ett fåtal datum "klickar" inte fram utan segar sig långsamt fram och stannar lite innan så en bit av datumet göms i fönstret. Ingen oro för att Zelos Elshan kommer ersätta och fixa på alla vis, men jag tänker kring moms. Detta var bland annat första köpet från Zelos som hade hela värdet i deklarationen, och Zelos säger att de måste göra det nu då kontroll och regler blivit tuffare. Blir det moms även på utbytesprodukter?
Tack för tydlighet!För att det ska bli tydligt.
Helt ok att posta heads up om man funderar på att sälja något. Pris och villkor tas i PM.
Tack för tydlighet!
Det betyder även att "byteslördag" är okej förutsatt att bytesvärde osv tas via PM?
Tex: "har den här klockan, som jag gärna byter mot någon annan klocka."
@hook du måste vara tydligare. Vissa har svårt med lästförståelsen (ping @mrsvahn). Man får ha byteslördag, utan att ange pris. Är det korrekt uppfattat?För att det ska bli tydligt.
Helt ok att posta heads up om man funderar på att sälja något. Pris och villkor tas i PM.
Funkar det inte med de riktlinjerna så tar vi bort tillåtelsen att posta heads up om kommande försäljning.