• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu återgår vi till skön stämning!
Game on.
IMG_20210801_120554_782.jpg
 
Jag motsätter mig ett för mig nytt fenomen med byteslördag i den här tråden.

Moderatorer och admins har som du själv vet behövt lägga en oförsvarbar mängd tid på den här tråden historiskt. Var vid du förstår att tålamodet är en aningen naggat i kanten när det dyker upp ytterligare saker här.


Att du spenderat 10-år här är ju fantastiskt, men har svårt att tro att du skulle gjort det om du inte känt att du fick något tillbaka i gemenskapen på KS?
Om det är jobbigt att hålla reda på denna tråden, som är väldigt trångbodd, så vore ju en lösning att skapa en mikro-avdelning och välja ut två moderatorer som redan spenderar 10timmar om dagen här i tråden att hålla reda på den… eller!?

Svårt att tro att detta är ett nytt fenomen för dig då denna diskussionen varit uppe otaliga ggr och vi har fått riktlinjer som vi följer så gott vi kan men som nu hokuspokus inte finns längre.

Men visst du har rätt jag äger inget forum osv och regler för olika grupper av medlemmar är inte mitt expertisområde. Men man som ”forunägare” bör kanske vara lite mer ödmjuk i sin framtoning för forumet är ingenting utan innehåll och ett aktivt deltagande. Sen kanske du förstår att det sticker i övningen när vissa personer får sina inlägg borttagna och andra inte fast reglerna efterföljs, att vissa får smisk på fingrarna för vad dem säger men andra inte och ni som äger forumet inte följer reglerna själva, era annonser följer ju sällan både råden eller riktlinjerna för hur en annons skall skrivas…. Men jag jag vet, inte jag som äger forumet, jag skall hålla tyst och foga mig. Hej svejs på ett tag….
 
Är det någon som sitter på 21mm typ Barton gummi som bara ligger och skräpar? Annat i 21mm också.
.... Eller kan skicka mig i rätt riktning? :)
Dra ett PM!
 
Jäklar så mysig klocka du hade där!!
Hur upplever du den?
Bra, mycket bra. Fit och finish är ju som vanligt när det gäller SM, topp.
Känns som något mellanting mellan BB58 och 41an.
Är ju ingen hemlighet var inspirationen är hämtad, men det är ju iaf inte en 1:1 designkopia.
Skulle säga att den känns lite mer som en NTH, fast med lite sämre urverk.

3 klockor med liknande utseende:


KSr73yS.jpg


jKysmyG.jpg

lm0U6AI.jpg


Jag gillar snowflakes 😄
 
Senast ändrad:
Detta har säkert pratats om tidigare här, men svårt att bena ut alla träffar och så. Vad är era erfarenheter kring garantiärenden/ersättningsur från lite mer etablerade mikro-märken utanför EU? I mitt fall senast inkomna Zelos mako titan, ett fåtal datum "klickar" inte fram utan segar sig långsamt fram och stannar lite innan så en bit av datumet göms i fönstret. Ingen oro för att Zelos Elshan kommer ersätta och fixa på alla vis, men jag tänker kring moms. Detta var bland annat första köpet från Zelos som hade hela värdet i deklarationen, och Zelos säger att de måste göra det nu då kontroll och regler blivit tuffare. Blir det moms även på utbytesprodukter?
 
Detta har säkert pratats om tidigare här, men svårt att bena ut alla träffar och så. Vad är era erfarenheter kring garantiärenden/ersättningsur från lite mer etablerade mikro-märken utanför EU? I mitt fall senast inkomna Zelos mako titan, ett fåtal datum "klickar" inte fram utan segar sig långsamt fram och stannar lite innan så en bit av datumet göms i fönstret. Ingen oro för att Zelos Elshan kommer ersätta och fixa på alla vis, men jag tänker kring moms. Detta var bland annat första köpet från Zelos som hade hela värdet i deklarationen, och Zelos säger att de måste göra det nu då kontroll och regler blivit tuffare. Blir det moms även på utbytesprodukter?
Ja, men du kan begära återbetalning av momsen för den trasiga klockan om du exporterar/returnerar den.
 
För att det ska bli tydligt.

Helt ok att posta heads up om man funderar på att sälja något. Pris och villkor tas i PM.

Funkar det inte med de riktlinjerna så tar vi bort tillåtelsen att posta heads up om kommande försäljning.
 
För att det ska bli tydligt.

Helt ok att posta heads up om man funderar på att sälja något. Pris och villkor tas i PM.

Funkar det inte med de riktlinjerna så tar vi bort tillåtelsen att posta heads up om kommande försäljning.
@hook du måste vara tydligare. Vissa har svårt med lästförståelsen (ping @mrsvahn). Man får ha byteslördag, utan att ange pris. Är det korrekt uppfattat?
 
Tillbaka
Topp