• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Screenshot_2021-08-14-16-13-31-61_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Screenshot_2021-08-14-16-13-36-92_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Screenshot_2021-08-14-16-13-42-87_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
😱😱😱😱
Overlay Camera_Aug142021_162530.png


🤷‍♂️
 
Bra, mycket bra. Fit och finish är ju som vanligt när det gäller SM, topp.
Känns som något mellanting mellan BB58 och 41an.
Är ju ingen hemlighet var inspirationen är hämtad, men det är ju iaf inte en 1:1 designkopia.
Skulle säga att den känns lite mer som en NTH, fast med lite sämre urverk.

3 klockor med liknande utseende:


KSr73yS.jpg


jKysmyG.jpg

lm0U6AI.jpg


Jag gillar snowflakes
Ja men jäklar vilka fina klockor!! 😍👌
Säg till om du lessnar på San martin.. 😃
 
Warzone!!!!! Testa, set är ju gratis!

image.jpg
En klen tröst när det tar upp halva disken. 😂 Är det värt att offra 250GB för?
Tack! Får väl börja sprida budskapet om G-Shocks här då 🤭
605E1F46-1DAD-4EA1-8315-D612C20820A6.jpeg
Äntligen!
fylking_730.jpg


Var det den som var till salu med ny bezel/band men drogs tillbaka? 🤔 Jag var sugen på en svart froggy för ett tag sedan men kunde inte hitta annonsen jag letade efter.
Ni som kan era Vostoks: är det det här som är deras 420-serie och har den i så fall utgått? Jag hittade modellen hos Meranom men de hänvisade bara till en annan variant (960) med någon slags skitful, konstig och proprietär infästning.
@Von @KlockTotte
 
Ni som kan era Vostoks: är det det här som är deras 420-serie och har den i så fall utgått? Jag hittade modellen hos Meranom men de hänvisade bara till en annan variant (960) med någon slags skitful, konstig och proprietär infästning.
@Von @KlockTotte
Inte för att dissa SeikoZs klocka men det där är just en 960 med "integrerad" länk. Finns fästen för band också men det blir lite begränsat. Tycker dock den är kool på sitt sätt.
420 är en helt annan boett,
Meranom suger imo, allt är alltid slut. Hojta till om du vill ha alternativa kranar, en bas 420 ska inte kosta mer än 6-700 :- om du frågar mig 🙂
(första tre siffror är boett, sista tre anger tavlan i referenserna)
 
Inte för att dissa SeikoZs klocka men där är just en 960 med "integrerad" länk. Finns fästen för band också men det blir lite begränsat. Tycker dock den är kool på sitt sätt.
420 är en helt annan boett,
Meranom suger imo, allt är alltid slut. Hojta till om du vill ha alternativa kranar, en bas 420 ska inte kosta mer än 6-700 :- om du frågar mig 🙂
(första tre siffror är boett, sista tre anger tavlan i referenserna)
Ah, jag såg inte att det var 960n på bild. Nu känner jag mig ju jättetaskig som totalsågade den 🙈
Den finns alltså fortfarande att köpa som 420 fast hos någon annan leverantör? :woot:

Jag kanske har fått det helt om framstjärten men är det inte så att typ alla delar är utbytbara mellan olika Vostok eller måste det vara till samma boettserie?
 
Oops @HSK som skulle citerats och inget annat

Vi får hoppas han tar det som en man 😄 Länkar till min favvokran, se till att välja UPS om du inte vill vänta i veckor dvs.
Jodå det mesta är kompatibelt även om det finns några få undantag. Komandirskie är exakt samma boetter också så ämnet är...brett ✌🏼
 
Läser ofta posta sällan då jag inte flippar så mycket klockor nu för tiden och då inte kan tillföra så mycket, dock var denna tråden otroligt underhållande idag 🤣
Fast jag tror du misstar dig i hur många som läser här som inte postar i tråden.

Att andra medlemmar tycker diskussion som varit här under förmiddagen är intressant och engagerar sig är ju bara bra!
 
Tillbaka
Topp