• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Copage(ish) för topic. 😁 Klockan levererades på en riktigt trevlig brynja of rice men jag kände att det var bäst att plocka av den så man inte får bassning av mikromaffians hangaround @Von 😂

PSX_20210814_135503.jpg
PSX_20210814_135323.jpg
Älskar rosa! Men var hittade du den? Ser ingen sån på deras hemsida. Och kostar dom alltså 4 tkr plus moms, frakt osv 🙄

Oops @HSK som skulle citerats och inget annat

Vi får hoppas han tar det som en man 😄 Länkar till min favvokran, se till att välja UPS om du inte vill vänta i veckor dvs.
Jodå det mesta är kompatibelt även om det finns några få undantag. Komandirskie är exakt samma boetter också så ämnet är...brett ✌🏼
Tack! Hittade inte just den modellen med subsekund men ska kika runt lite och se om den inte går att skaka fram. 👍
Läser ofta posta sällan då jag inte flippar så mycket klockor nu för tiden och då inte kan tillföra så mycket, dock var denna tråden otroligt underhållande idag 🤣
Äsch, man behöver varken sälja eller köpa för att vara delaktig i diskussionerna. Det enda som behövs är lite åsikter och ett glatt humör! 😊
Älskar rosa! Men var hittade du den? Ser ingen sån på deras hemsida. Och kostar dom alltså 4 tkr plus moms, frakt osv 🙄
Jag med! Jag har kikat runt efter en rosa klocka ett tag men inte hittat något klockrent och även om Doxa är relativt färgglada verkar de vara lite för konservativa för en knallrosa variant.

Jag köpte den av @Jeser90 men Maranez skulle få in dem i lager igen runt oktober i ett gäng olika färger. Frakten är väl gratis men annars så ja, $399 + moms/avgifter så runt 4.5' totalt. Lite tråkigt med NH35 och att designen är så pass lik Doxa (snälla, släpp en Carbon med rosa tavla så står jag på kö direkt! 😀) men absolut värd sitt nypris.

Ah, jag såg inte att det var 960n på bild. Nu känner jag mig ju jättetaskig som totalsågade den 🙈
Den finns alltså fortfarande att köpa som 420 fast hos någon annan leverantör? :woot:

Jag kanske har fått det helt om framstjärten men är det inte så att typ alla delar är utbytbara mellan olika Vostok eller måste det vara till samma boettserie?

Tavlor och visare kan du byta hur som helst (kolla rafflestime om du vill ha stort utbud av aftermarket-visare) mellan olika Vostok Amphibians. (Observera dock att Vostok Komandirskie inte alltid passar!)

När det gäller kronan så är det inte standard mellan de olika Amphibian-boetterna även om många olika boetter delar krona.

Du bör också vara lite försiktig om du ska byta bezel eftersom vissa vridringar kommer åt kronan på en del boetter. Många vridringar är anpassade för att passa alla boetter men det finns vissa som man inte kan flytta mellan olika case. Så om du köper ska du vara noggrann att läsa till vilka boetter de passar.

Tavlor och visare kan du byta hur som helst (kolla rafflestime om du vill ha stort utbud av aftermarket-visare) mellan olika Vostok Amphibians. (Observera dock att Vostok Komandirskie inte alltid passar!)

När det gäller kronan så är det inte standard mellan de olika Amphibian-boetterna även om många olika boetter delar krona.

Du bör också vara lite försiktig om du ska byta bezel eftersom vissa vridringar kommer åt kronan på en del boetter. Många vridringar är anpassade för att passa alla boetter men det finns vissa som man inte kan flytta mellan olika case. Så om du köper ska du vara noggrann att läsa till vilka boetter de passar.
Japp man skulle väl kunna förenkla det lite gällande kronor/vridringar. 420 och 710 som "små" och resten av modellerna som "stora"?
(Om vi håller oss till moderna Amphibians)

Fått fel visare av rafflestime två ggr på raken så inget ställe jag kan rekommendera. Dessutom snordyrt (tycker jag).
Har du kollat in Vostok24 på senaste? Har dykt upp mycket roliga prylar för en spottstyver...allt tillverkat i Chistopol 🤌🏻

Nån mer än jag som väntar på denna gobit? 😀

Screenshot_20210814_201342.jpg

Foto från Monchards Instagram

Du behöver inte vänta:

Du behöver inte vänta:

Var kanske otydlig: har redan beställt och väntar på paketet som nu är på väg 😊

Du behöver inte vänta:

Hur kan jag ha missat detta.

Japp man skulle väl kunna förenkla det lite gällande kronor/vridringar. 420 och 710 som "små" och resten av modellerna som "stora"?
(Om vi håller oss till moderna Amphibians)

Fått fel visare av rafflestime två ggr på raken så inget ställe jag kan rekommendera. Dessutom snordyrt (tycker jag).
Har du kollat in Vostok24 på senaste? Har dykt upp mycket roliga prylar för en spottstyver...allt tillverkat i Chistopol 🤌🏻
Visste inte att Vostok24 sålde lösa delar men kollade och såg det nu.. Coolt! 👌

• Like
Reactions: v0n
Tack alla som nämnt nya Chronon! :)
Värmer ett gammalt seglarhjärta att läsa alla positiva reaktioner!
Jag vet att jag postat denna innan (eller en variant av den), men ifall någon missat länken som kommer snart avsedd för chronon så postar jag igen!

Än en gång, stort jäkla tack för den positiva responsen, både här och på IG!

97139C84-884C-411B-933F-D4A5C6AFEF70.jpeg

795D8741-A585-4FAC-AE07-1164AF294661.jpeg

Senast ändrad:
Jag har dock ingen koll på Vostok öht så det kanske är Meranom som har fel modellbeteckning på den...? 🤷‍♂️

Edit: Såg nu att det var 18mm mellan bandhornen vilket är en riktig deal-breaker. Synd!
Se där ja, inte sett förut som sagt men den var inte dum alls. SE är Meranoms egna beteckning för deras egna moddar (finns alltså bara där) Ingen officiell Vostokreferens så att säga ✌🏼
Tar oftast slut inom minuter när de väl släpps dessvärre. Ja 420s 18mm stör mig med en smula även om jag haft ett par stycken.

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp