Den där orange/blå väcker vissa minnen, tror jag sett den minst 31 ggr Snart dags igen, laddad till tänderna?Hell yeah
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där orange/blå väcker vissa minnen, tror jag sett den minst 31 ggr Snart dags igen, laddad till tänderna?Hell yeah
Tack alla som nämnt nya Chronon!
Värmer ett gammalt seglarhjärta att läsa alla positiva reaktioner!
Jag vet att jag postat denna innan (eller en variant av den), men ifall någon missat länken som kommer snart avsedd för chronon så postar jag igen!
Än en gång, stort jäkla tack för den positiva responsen, både här och på IG!
Riktigt fin! Vad kommer länken att kosta?Tack alla som nämnt nya Chronon!
Värmer ett gammalt seglarhjärta att läsa alla positiva reaktioner!
Jag vet att jag postat denna innan (eller en variant av den), men ifall någon missat länken som kommer snart avsedd för chronon så postar jag igen!
Än en gång, stort jäkla tack för den positiva responsen, både här och på IG!
För väl göra som jag gjorde sist.. Förneka allt deltagande tills man av ett misstag köper en orange/blå STJÄRNKLOCKADen där orange/blå väcker vissa minnen, tror jag sett den minst 31 ggr Snart dags igen, laddad till tänderna?
Skottpengar på 23mm. Men köp ett i 24 och tryck i!?Linjalfattig också.
Edit: Sambon hade bättre koll så linjal finns .
23mm som var rädd för . Verkar inte finnas allt för många alternativ i den storleken när jag kollat runt.
Verkligen för utbudet är helt värdelöst .Skottpengar på 23mm. Men köp ett i 24 och tryck i!?
Tack!Riktigt fin! Vad kommer länken att kosta?
Only for You my @VonDen där orange/blå väcker vissa minnen, tror jag sett den minst 31 ggr Snart dags igen, laddad till tänderna?
Kisade lite med ögonen, hoppas det är ok? Vill liksom inte såra någon här
Fint, det var svaret jag ville ha, funderar starkt på ett köp.Tack!
Slutpriset på länken har vi inte satt än, så vill helst inte ge ett pris nu och evt. behöva revidera sedan. Men återkommer självklart när länken finns att köpa.
Men de som köpt klockan nu innan länken kommit kommer få en bra rabatt på länken om dom väljer att köpa till den.
Eller en dykare? @JohnMonchard , det var väl ganska längesen jag tjatade nu va?Fint, det var svaret jag ville ha, funderar starkt på ett köp.
om det inte är en panda på gång???
Tro’t eller ej men dessa säljs öppet på Rakuten och andra japanska sidor.Denna saknar man lite, bild från förra sommaren.
En sådan modell som får admins att se rött om den postas på uhrforum. Passande efter dagens purgning i tråden.
I nuläget är där ingen panda på G, vi testade denna modell i den konfigurationen men tyckte att den passade bättre i reverse panda!Fint, det var svaret jag ville ha, funderar starkt på ett köp.
om det inte är en panda på gång???
Haha! Ja, dykare ja. Jo, vi kikar på det också, men inget är bestämt i dagsläget. Jag kan väl avslöja att jag själv är väldigt sugen på att göra en skindiver chrono i ”rätt” proportioner…Eller en dykare? @JohnMonchard , det var väl ganska längesen jag tjatade nu va?
Va? Finns det någon anledning att de ej borde få säljas?Tro’t eller ej men dessa säljs öppet på Rakuten och andra japanska sidor.
Varumärkesskydd av design gäller i 25 år. Det står ju till och med Marinemaster på tavlan, bör vara skyddat.Va? Finns det någon anledning att de ej borde få säljas?
Väldigt o-helmig, men jag gillar'n.Helm släpper nytt.
Ingen info ännu bara bildVäldigt o-helmig, men jag gillar'n.
När kommer den?
Har vi specs på den?Helm släpper nytt.
Bra för San Martin att de skyddat sitt varumärke.Varumärkesskydd av design gäller i 25 år. Det står ju till och med Marinemaster på tavlan, bör vara skyddat.
Finns ju en anledning att de är bannade på vissa andra forum. Tolkar det som att du inte bryr dig om sådant som kopior och varumärkesintrång. Hoppas du är nöjd med din kopia, förlåt, homage.Bra för San Martin att de skyddat sitt varumärke.
Många antaganden och tolkningar från dig nu. Personligen hade jag tagit dig seriöst om du inte gissat i varje inlägg.Varumärkesskydd av design gäller i 25 år. Det står ju till och med Marinemaster på tavlan, bör vara skyddat.
Finns ju en anledning att de är bannade på vissa andra forum. Tolkar det som att du inte bryr dig om sådant som kopior och varumärkesintrång. Hoppas du är nöjd med din kopia, förlåt, homage.
Ja det var säkert skyddat men efter att Seiko började använda det på sina dykare efter Fortis som hade sina Marinemaster-modeller på 1960-talet så har nog skyddet gått ut.Varumärkesskydd av design gäller i 25 år. Det står ju till och med Marinemaster på tavlan, bör vara skyddat.
Ja det var säkert skyddat men efter att Seiko började använda det på sina dykare efter Fortis som hade sina Marinemaster-modeller på 1960-talet så har nog skyddet gått ut.
Så för att sammanfatta: en homage på en remake med ett taget namn från en annan tillverkare. Men det känns inte så viktigt eller hur, det är bara klockor, prylar.
Bra snygg den där!Den här var väl lite trevlig!? Ska den efterlikna nån gammal YEMA, eller nåt annat? Pre-order för $385 på WMTs Webb.
Ledsen att behöva vara en party pooper men Seiko Marinemaster är ett skyddat varumärke och San Martin kan inte kringgå det genom att "bara" använda sig av Marinemaster när de verkar inom samma bransch och syftet dessutom uppenbarligen är att efterlikna originalet så nära som möjligt då immaterialrätten till stor del kretsar kring risken för förväxling och det handlar snarare om att Seiko antingen inte känner till att de existerar alt. inte har dragit igång maskineriet än.Många antaganden och tolkningar från dig nu. Personligen hade jag tagit dig seriöst om du inte gissat i varje inlägg.
Klockan i sig var det inget fel på. San Martin har gjort ett bra jobb, Både med designen och kvalitetskänslan. Tyvärr har jag inte kvar den idag.
Jag vet inte vad just denna modell är tänkt att efterlikna men WMT gör väldigt många trevliga modeller som erbjuder estetiken från förr kombinerat med det praktiska med nya prylar i form av tidshållning, WR m.m. för att inte tala om den ekonomiska biten, tillgången på reservdelar osv. Jag är riktigt förtjust i den här 1655-modellen utan bezel men tyvärr är den slutsåld sedan länge och kommer inte att komma tillbaka.Den här var väl lite trevlig!? Ska den efterlikna nån gammal YEMA, eller nåt annat? Pre-order för $385 på WMTs Webb.
Nån mer än jag som väntar på denna gobit?
Foto från Monchards Instagram