Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Skönt med en beställningsprocess där man för en gång skull inte behöver hänga på låset även om man säkert kan få vänta ett bra tag om man är sen in i matchen.Halios Universa
@FOQ @HSK
Jason släpper intresseanmälan via hemsidan nu i höst för Seaforth serie IV. Det kommer vara stål eller titan. Bara no date. Bara safirbezel på vrid samt fast bezel. Pastel blue och Bahama Yellow är bekräftat. 2 ytterligare varianter troligt.
Seaforth serie V får stålbezel med 12h och dykartimer.
HAQ planeras men okänt när den släpps samt i vilken modell. Han nämner dock att det troligen blir en modell där man väljer HAQ (ETA955.652) eller mer normal quartz.
Kolla gärna i det forum som han startat på halioswatches.com där man kan fråga sånt här och få svar.
HALIOS Watches || FAQ + FORUM | HALIOS Watches
halioswatches.com
Vad är historian bakom märket? Jag är medlem i en CW-grupp på Facebook och som jag har förstått det så var det en hel del drama inblandat när de gick skilda vägar och "CW" istället startade Tribus.Utöver redan nämnda gör Tribus en del
(Märke som drivs av sönerna till Christopher Ward som var en av grunderna till ..... CWTRIBUS Official Site - CLOSED
Change your perception of time. Discover the TRIBUS range of chronometers, plus collaborations with Brentford FC, 23 Foundation, My Dog Sighs and 303 Squadron.tribus-watches.com
En del dyrare dock, upp mot 20k
Fast cronometercert för 11,5 k på rea är väl inte så illa?
t
Snabb fråga;
Syns min ”professional dealer” status när jag postar? Eller har den fallit bort av oklar anledning? Jag ser den själv, men det kanske är ngt som är vajsing.
Tacksam för återkoppling.
Såhär ser det ut för mig;
Edit: har fått klarhet, tack! Inga fler svar behövs!
Fyfan… anmält så det visslar om det.Absolut, det ser bra ut här också!
Låter shysst. Känns som jag får skärpa mig och köpa en sådan. Det blev ingen Fairwind/Universea för mig när länken inte funkade på smala handleder. Synd.Halios Universa
@FOQ @HSK
Jason släpper intresseanmälan via hemsidan nu i höst för Seaforth serie IV. Det kommer vara stål eller titan. Bara no date. Bara safirbezel på vrid samt fast bezel. Pastel blue och Bahama Yellow är bekräftat. 2 ytterligare varianter troligt.
Seaforth serie V får stålbezel med 12h och dykartimer.
HAQ planeras men okänt när den släpps samt i vilken modell. Han nämner dock att det troligen blir en modell där man väljer HAQ (ETA955.652) eller mer normal quartz.
Kolla gärna i det forum som han startat på halioswatches.com där man kan fråga sånt här och få svar.
HALIOS Watches || FAQ + FORUM | HALIOS Watches
halioswatches.com
Jag tror Bahama Yellow kan funka fantastiskt som fixed bezel. Bronsaren jag hade var jag tvungen att sälja då jag tyckte den blå tavlan skar sig mot bronscaset och framför allt mot gilt-index. Jag mådde smått illa@Baramats
Finns en risk att det blir två Halios för mig. Pastel och Baham. Funderar på fixed på Pastel. Du har ju haft liknande kändes den för tråkig utan vridning?
Jupp, hoppas du har lärt dig din läxa nu och håller dig inloggad så inget värre händer i framtiden.Man är borta från KS i två dagar och hela tråden har blivit som en krigszon.
Aja, idag har jag, dottern och Synchron Military varit och badat. Kallt i vattnet men ändå väldigt mysigt!
Fick antingen på mig fel tröja eller fel klocka kom jag på sen. Full med sand är den i alla fall.
Jag gör…. Tänker så att det knakarHelt säker på att det var nåt australiensiskt märken som skulle köra nån linen dial HAQ med ett ETA-verk. Men kan inte minnas vad det hette? Kan ha varit på Youtube. Typ Just Ove more watch? Eller Timeteller? Nåt sånt , någon som känner igen?
Lite dyr och lite cheesy... men HAQ Skall bli intressant att se en recension på JOMW
Helt säker på att det var nåt australiensiskt märken som skulle köra nån linen dial HAQ med ett ETA-verk. Men kan inte minnas vad det hette? Kan ha varit på Youtube. Typ Just Ove more watch? Eller Timeteller? Nåt sånt , någon som känner igen?
Jag gör…. Tänker så att det knakar
Det var det ja
Tack! Skönt med en beställningsprocess där man för en gång skull inte behöver hänga på låset även om man säkert kan få vänta ett bra tag om man är sen in i matchen.
Vad är historian bakom märket? Jag är medlem i en CW-grupp på Facebook och som jag har förstått det så var det en hel del drama inblandat när de gick skilda vägar och "CW" istället startade Tribus.
Länken funkar alldeles utmärkt om man tar bort sista länkbiten som sitter med pin and collar. Då kommer man säkert ner till 15cm. Har man mindre så kan det dock bli knepigare. Men har du större än så så borde du inte bli avskräckt utan bara att köpa om tillfälle gesLåter shysst. Känns som jag får skärpa mig och köpa en sådan. Det blev ingen Fairwind/Universea för mig när länken inte funkade på smala handleder. Synd.
En klocka som lånar mycket men ändå är sin egen på något sätt
Åh ice age, passar ju bra häruppe . Lite isigt i tråden
Ledigt på Island idag
’Sumardagurinn fyrsti”
Tror inte översättning behövs.
Liten info:
Första sommardagen – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Jag minns inte vem men jag har för mig att det var någon som var sugen på en orange variant. Den finns i alla fall att köpa för direktleverans nu.Dagens mikro!
Hörde jag WempeFinns ett par få, kommer bara på Wempe på rak arm dock
Antagligen sjuttiotolva på bollen, finns inget direkt krav på HAQ men generellt HAQ=COSC 25,5s/år eller bättre
Tänk om de kunde göra 63's gmt med den safirenDagens mikro!
Tack. Det hade jag inte koll på. Hoppas de får in några på Forasec framöverLänken funkar alldeles utmärkt om man tar bort sista länkbiten som sitter med pin and collar. Då kommer man säkert ner till 15cm. Har man mindre så kan det dock bli knepigare. Men har du större än så så borde du inte bli avskräckt utan bara att köpa om tillfälle ges
Posta i tråden 'Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"' https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/post-3820093
Äntligen Eq! Gratulerar till båda begivenheterna
Far på besök
Äntligen fått min Ocean Rover Ginault.
Glad för din skull Riktigt najs
Far på besök
Grattis äntligen.
Far på besök