• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@Baramats
Finns en risk att det blir två Halios för mig. Pastel och Baham. Funderar på fixed på Pastel. Du har ju haft liknande kändes den för tråkig utan vridning?

Man är borta från KS i två dagar och hela tråden har blivit som en krigszon. 🤨

Aja, idag har jag, dottern och Synchron Military varit och badat. Kallt i vattnet men ändå väldigt mysigt! 😊
PSX_20210815_211607.jpg

PSX_20210815_211718.jpg

PSX_20210815_211520.jpg

Fick antingen på mig fel tröja eller fel klocka kom jag på sen. Full med sand är den i alla fall. 😁
PSX_20210815_211436.jpg

Halios Universa
01CA60D8-5BEC-4B0B-AE5A-70BFCC20FF08.jpeg

@FOQ @HSK
Jason släpper intresseanmälan via hemsidan nu i höst för Seaforth serie IV. Det kommer vara stål eller titan. Bara no date. Bara safirbezel på vrid samt fast bezel. Pastel blue och Bahama Yellow är bekräftat. 2 ytterligare varianter troligt.

Seaforth serie V får stålbezel med 12h och dykartimer.

HAQ planeras men okänt när den släpps samt i vilken modell. Han nämner dock att det troligen blir en modell där man väljer HAQ (ETA955.652) eller mer normal quartz.

Kolla gärna i det forum som han startat på halioswatches.com där man kan fråga sånt här och få svar.
Tack! Skönt med en beställningsprocess där man för en gång skull inte behöver hänga på låset även om man säkert kan få vänta ett bra tag om man är sen in i matchen.

Screenshot_20210815-221040_Firefox.jpg

Utöver redan nämnda gör Tribus en del
(Märke som drivs av sönerna till Christopher Ward som var en av grunderna till ..... CW
En del dyrare dock, upp mot 20k
Fast cronometercert för 11,5 k på rea är väl inte så illa?

1629057318282.png
t

1629057199594.png
Vad är historian bakom märket? Jag är medlem i en CW-grupp på Facebook och som jag har förstått det så var det en hel del drama inblandat när de gick skilda vägar och "CW" istället startade Tribus.

Halios Universa
01CA60D8-5BEC-4B0B-AE5A-70BFCC20FF08.jpeg

@FOQ @HSK
Jason släpper intresseanmälan via hemsidan nu i höst för Seaforth serie IV. Det kommer vara stål eller titan. Bara no date. Bara safirbezel på vrid samt fast bezel. Pastel blue och Bahama Yellow är bekräftat. 2 ytterligare varianter troligt.

Seaforth serie V får stålbezel med 12h och dykartimer.

HAQ planeras men okänt när den släpps samt i vilken modell. Han nämner dock att det troligen blir en modell där man väljer HAQ (ETA955.652) eller mer normal quartz.

Kolla gärna i det forum som han startat på halioswatches.com där man kan fråga sånt här och få svar.
Låter shysst. Känns som jag får skärpa mig och köpa en sådan. Det blev ingen Fairwind/Universea för mig när länken inte funkade på smala handleder. Synd.

En klocka som lånar mycket men ändå är sin egen på något sätt😊
2021_0815_21512700.jpg

@Baramats
Finns en risk att det blir två Halios för mig. Pastel och Baham. Funderar på fixed på Pastel. Du har ju haft liknande kändes den för tråkig utan vridning?
Jag tror Bahama Yellow kan funka fantastiskt som fixed bezel. Bronsaren jag hade var jag tvungen att sälja då jag tyckte den blå tavlan skar sig mot bronscaset och framför allt mot gilt-index. Jag mådde smått illa :)

Jag sålde min Seaforth i veckan, kanske något jag kommer ångra, men jag har svårt för korta tjocka klockor som t ex Seaforth eller Seiko SPB-serien.

Man är borta från KS i två dagar och hela tråden har blivit som en krigszon. 🤨

Aja, idag har jag, dottern och Synchron Military varit och badat. Kallt i vattnet men ändå väldigt mysigt! 😊
PSX_20210815_211607.jpg

PSX_20210815_211718.jpg

PSX_20210815_211520.jpg

Fick antingen på mig fel tröja eller fel klocka kom jag på sen. Full med sand är den i alla fall. 😁
PSX_20210815_211436.jpg
Jupp, hoppas du har lärt dig din läxa nu och håller dig inloggad så inget värre händer i framtiden.

Kan det kanske vara denna? 🤔

https://timeandtidewatches.com/intr...hn-roberts-wristwatches-archetype-collection/

Lite dyr och lite cheesy... men HAQ :D Skall bli intressant att se en recension på JOMW
20200819-DSC_0024_1080x.jpg

Helt säker på att det var nåt australiensiskt märken som skulle köra nån linen dial HAQ med ett ETA-verk. Men kan inte minnas vad det hette? Kan ha varit på Youtube. Typ Just Ove more watch? Eller Timeteller? Nåt sånt , någon som känner igen?

Jag gör…. Tänker så att det knakar

Tack! Skönt med en beställningsprocess där man för en gång skull inte behöver hänga på låset även om man säkert kan få vänta ett bra tag om man är sen in i matchen.

Screenshot_20210815-221040_Firefox.jpg

Vad är historian bakom märket? Jag är medlem i en CW-grupp på Facebook och som jag har förstått det så var det en hel del drama inblandat när de gick skilda vägar och "CW" istället startade Tribus.

Har ingen aning, men man kan ju spekulera 😁
Verkar i alla fall sannolikt att personen Christhoper Ward fick en slant när han blev köpt ut och samtidigt fick signera ett avtal där han inte får starta/driva konkurrerande verksamhet i xx antal år.
Är nog därför hans söner kör Tribus

Låter shysst. Känns som jag får skärpa mig och köpa en sådan. Det blev ingen Fairwind/Universea för mig när länken inte funkade på smala handleder. Synd.

En klocka som lånar mycket men ändå är sin egen på något sätt😊
2021_0815_21512700.jpg
Länken funkar alldeles utmärkt om man tar bort sista länkbiten som sitter med pin and collar. Då kommer man säkert ner till 15cm. Har man mindre så kan det dock bli knepigare. Men har du större än så så borde du inte bli avskräckt utan bara att köpa om tillfälle ges :)

Posta i tråden 'Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"' https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/post-3820093

Länken funkar alldeles utmärkt om man tar bort sista länkbiten som sitter med pin and collar. Då kommer man säkert ner till 15cm. Har man mindre så kan det dock bli knepigare. Men har du större än så så borde du inte bli avskräckt utan bara att köpa om tillfälle ges :)

Posta i tråden 'Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"' https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/post-3820093
Tack. Det hade jag inte koll på. Hoppas de får in några på Forasec framöver😊

Tillbaka
Topp