Inte micro men affordable! Trevlig helg era finisar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt fin finish! Vad är märket?
Grattis! Sitter som en smäck beställde du direkt från Monta?Galet nöjd faktiskt. Längesen känslan!
Finns banne mig en risk att den konkurrerar ut BB36an.
Väldigt fin finish! Vad är märket?
Ocean Rover 181875GSLIDGinault. Ganska kontroversiella, men tydligen sjuk finish jämfört med original. @Equilibrium kanske kan återkomma med ref.
Tack ! Inget originalband, utan ett gammalt som jag hittade i det här virrvarret. Det är inte bra, råder närmast undantagstillstånd i den lådan .
Klocka Momentum Steelix på läder från Tid & Ting.
Som outnämnt, icke-sanktionerat, inofficiellt och självpåtaget språkrör vill jag ändå slå ett slag för både klocka och band - en mycket bekväm beaterkombination.
Tack!Grattis! Sitter som en smäck beställde du direkt från Monta?
No pain no gain som det så fint heter, tur att jag gått i pension Har tänkt på det där du nämnde att det saknas vita paddelvisare. Hittade nån jeppe i US som sålde men kostar också satfläsk.
En jeppe från US and A?
Karaktären Jeppe från serien ’Exit’En jeppe från US and A?
Håller med.Men... klart att en traska passar här. Är ju ett solklart microbrand.
Jag har en certina som är väldigt lik omega AT/railmaster... ska den postas i en copage-tråd nu då!?
Det här resonemanget funkar inte.
@Nilas och @MoHaha sammanfattar det bra. Annars skulle jag vilja se ett tydligt flödesschema (från någon frivillig eller initiativtagare till förändring) för att kunna navigera rätt (lycka till med det ).Håller konstigt nog inte med.
Traska som märke är definitivt ett microbrand och Summiteer och Freediver är givna här tycker jag eftersom dom designmässigt står på egna ben men just Commuter är snudd på kopia av OP.
Rätt ska vara rätt. Var lite sur igår men nu ser jag fram emot två mer renodlade trådar utan OT och trams. Kan bli bra det här.
Välkommen in, här finns gott om utrymme för alla vänliga själar. Herr @JohnMonchard brukar uppskatta sånt här, och andra också.Efter att ha följd den här tråden bra länge så kommer nu mitt första inlägg.
Har nu i veckan beställt min första klocka på många år och vill inte lägga allt för stora summor innan jag vet vad jag känner mig bekväm med.
Jag såg lite bilder här i på ett Svenskt märke som heter ”Monchard” och blev genast nyfiken.
Anledningen till att valet föll på denna är för att det är en mindre klocka på 38mm, vilket passar mina handleder. Kvartsverk vill jag börja med eftersom jag inte vill behöva ställa om en automatisk klocka varje dag då automatiska klockor i den här prisklassen inte håller tiden så väl enligt mig.
Sitter nu här och längtar efter att få prova klockan och utvärdera den, förhoppningsvis blir nästa bild från mig när klockan sitter runt min handled
Väl mött!
Jag är en av grundarna och ägarna av Monchard. Jättekul att du valde en av våra klockor! Det tackar jag ödmjukast för.Efter att ha följd den här tråden bra länge så kommer nu mitt första inlägg.
Har nu i veckan beställt min första klocka på många år och vill inte lägga allt för stora summor innan jag vet vad jag känner mig bekväm med.
Jag såg lite bilder här i på ett Svenskt märke som heter ”Monchard” och blev genast nyfiken.
Anledningen till att valet föll på denna är för att det är en mindre klocka på 38mm, vilket passar mina handleder. Kvartsverk vill jag börja med eftersom jag inte vill behöva ställa om en automatisk klocka varje dag då automatiska klockor i den här prisklassen inte håller tiden så väl enligt mig.
Sitter nu här och längtar efter att få prova klockan och utvärdera den, förhoppningsvis blir nästa bild från mig när klockan sitter runt min handled
Väl mött!
Jag vet inte vad de använder men blå lume lyser generellt svagare än den gröna typ som är mest förekommande (minns inte vad de heter och orkar inte Googla, tror att det är bgw vs C3?). Däremot sägs det att ögat har lättare att uppfatta den blåa nyansen under mörkerseende så bara för att den inte brinner lika starkt när man kliver in från en solig dag så behöver det inte nödvändigtvis innebära sämre läsbarhet på natten.Någon som har erfarenhet av en Bertucci Ballista A-2S? Den har blå lume istället för grön som på många andra Bertucci och jag undrar om någon vet om man kan räkna med att den varar länge? Lume generellt verkar vara sådär enligt någon review på Youtube, men hoppas kan man ju... Intresserad av just A-2S då den är den enda Bertucci jag sett som inte har fasta/integrerade springbars.
Kul val av första klocka! Jag föredrar egentligen också quartz för bekvämligheten i att slippa ställa tid och datum samt lägre ägandekostnad, mindre risk för strul osv. men vill ändå flika in att man inte ska låta sig skrämmas av de automatiska urverkens specifikationer. Billigare varianter ligger ungefär på +/-30 sekunder per dag enligt spec men det är verkligen ett worst case scenario och de håller sig oftast inom +/-10s enligt min erfarenhet.Efter att ha följd den här tråden bra länge så kommer nu mitt första inlägg.
Väl mött!
Damn! En redig pjäs det där! Kan inte avgöra om jag tycker det röda är snyggt eller inte.. men coolt oavsett!Varit på ICA och hämtat lite av livets nödtorft
Lite dyrare än nåt kilo räkor men vara ju längre.... kanske.
Festligt, kommer från ens hemstad men skickas över halva Sverige och följer med tillbaka när jag åker. tjusig låda.
Påkostat, jag som varken gillar nato eller gummi i dessa sammanhang.
Här några bilder i färdigt format på armen. Både mikro och affordable väl? Men är det en homage/kopia? Kanske fel tråd? Slå mej inte snälla...
Det röda gjorde sig bra och ser extra "tooligt" utVarit på ICA och hämtat lite av livets nödtorft
Lite dyrare än nåt kilo räkor men vara ju längre.... kanske.
Festligt, kommer från ens hemstad men skickas över halva Sverige och följer med tillbaka när jag åker. tjusig låda.
Påkostat, jag som varken gillar nato eller gummi i dessa sammanhang.
Här några bilder i färdigt format på armen. Både mikro och affordable väl? Men är det en homage/kopia? Kanske fel tråd? Slå mej inte snälla...
Efter att ha följd den här tråden bra länge så kommer nu mitt första inlägg.
Väl mött!
Haha jag ångrar att jag frågade, go historia de hade...Ginault. Ganska kontroversiella, men tydligen sjuk finish jämfört med original. @Equilibrium kanske kan återkomma med ref.