Waldorf
Guld
Tack, det blir bra. No brain, no pain. Skyller allt på er (gör jag ju ändå).Tja, nu är ju vi domare sååå Farbror ska inte behöva lära sig någonting nytt utan fortsätta posta på precis som vanligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, det blir bra. No brain, no pain. Skyller allt på er (gör jag ju ändå).Tja, nu är ju vi domare sååå Farbror ska inte behöva lära sig någonting nytt utan fortsätta posta på precis som vanligt.
HAHAHAHA nu fattade jag, behövde läsa tre gånger. Ja, en homage på mig vore fint. Problemet är att jag är sjukt lik en ung Burt Reynolds så inte helt lätt att hitta nån stand in..."va?" till vad? leja/hyra eller ointresserad av likheter?
Edit: taskiga är vi alla här (nästan, tror jag, kanske inte alla, kan finnas nån...)
Säkert sen på bollen, men ”sektortavla”Är det detta som kallas guilloche eller har det någon annat namn? Jäkligt trevligt oavsett och ger mycket mer liv åt tavlan med sin 3D-effekt.
Bara man träffar när man väl svingar?Säkert sen på bollen, men ”sektortavla”
Var tvungen att kolla in deras hemsida.Vario Empire med sin förtrollande tavla.
Tack, var kanske lite otydlig men jag syftade på mönstet i mitten.Säkert sen på bollen, men ”sektortavla”
Jag upplever att det då finns två alternativ:
1. Låta tråden fortgå som tidigare, men med skillnaden att forumägare nu uttryckt att om man inte har något snällt att säga så behöver man inte säga något, och således börja anmäla dryga nedlåtande inlägg om homager, se exempel från derix ovan.
2: Börja förbjuda vissa klockor i denna tråd och hänvisa dessa till en annan tråd.
Och det säger du nu? Tillbaka till ruta ett * suck * det har aldrig varit tal om något förbud, just sayinShit va mkt idéer åt olika håll idag...
Jag gillade iaf inlägget ovan av @Rizzie
Och röstar på alternativ 1!
Och det säger du nu? Tillbaka till ruta ett * suck * det har aldrig varit tal om något förbud, just sayin
Sen visste jag inte riktigt att vi skulle rösta demokratiskt (eller om vad?) men tycker ni det så gör vi så, jag bestämmer som sagt ingenting.
@Rizzie får ta över då iom att det var hans förslag som citerades?
Fattar, läs igenom i lugn och ro vad som sagts tidigare idag när du har tid och gör en bedömning då, sov så gottOjoj... jag har jobbat som ett djur (på konferensrum och bakom skrivbord) idag och kom bara in i tråden och hade 7 sidor att läsa innan jag får sova...
Jag är ju superkonservativ och vill att allt ska vara som det alltid varit
Äger/köper inte homager (Ja, kanske en) men läser gärna om dom på samma ställe, dvs här.
Hård dag i morgon också... måste sova.
Gonatt!
Den klassiska "snoppen" vid kl 12 är ju tvärtom mot alla andra, varför? Alltså, pungen sitter ju i taket!? Aldrig sett förut.
Har en vag känsla av att @MoHaha har något att tillägga, tycker också det är ett märkligt designgrepp. Upp eller ner spelar ingen roll, den är där
Korspostar en Commuter.
Traska är ju ett solklart fall av microbrand men Commutern är alldeles för lik Oyster Perpetual för att kunna vara något annat än en hommage/copage och hör därför hemma i utbrytartråden.
Men... klart att en traska passar här. Är ju ett solklart microbrand.
Jag har en certina som är väldigt lik omega AT/railmaster... ska den postas i en copage-tråd nu då!?
Det här resonemanget funkar inte.
Commutern är alldeles för lik Oyster Perpetual för att kunna vara något annat än en hommage/copage
nu stickar jag väl handen i getingboet igen..Jag har en certina som är väldigt lik omega AT/railmaster... ska den postas i en copage-tråd nu då!?
Det här resonemanget funkar inte.
nu stickar jag väl handen i getingboet igen..
men alltså allvarligt. om ni inte ser skillnaden mellan Traskan vs OP eller Certinan vs AT mot San Martin vs Seiko så vill ni inte förstå vad @Von och andra har sagt i tråden de senaste sidorna, eller vad mycket av surret från övriga forumet har kommit ifrån.
har Commutern inspirerats av OPn - självklart,
har den i princip samma boettform, samma glas, samma krona, m.m - nej.
Word.Det här har blivit något som jag absolut inte får grepp om eller ens tycker är minsta roligt längre. Vi ska alltså utgå från subjektiva bedömningar med vad en micro och/eller affordable är, alternativt fråga bödeln om det ”är okej” att posta vissa klockor trots att inget i det faktiska regelverket har ändrats. Jag har hängt här för klockorna och många av klockornas ägare, ett skönt entusiasm-forum, det här blir mer och mer nån slags rebellgrupp som driver frågorna. Nä, ledsen kompisar men kärnan i tråden är för mig borta nu.
Terry, du tänker exakt samma som mig, skillnaden är att bödeln i detta fall är VI (hallå! ) och inte resten av forumet som sådant.Det här har blivit något som jag absolut inte får grepp om eller ens tycker är minsta roligt längre. Vi ska alltså utgå från subjektiva bedömningar med vad en micro och/eller affordable är, alternativt fråga bödeln om det ”är okej” att posta vissa klockor trots att inget i det faktiska regelverket har ändrats. Jag har hängt här för klockorna och många av klockornas ägare, ett skönt entusiasm-forum, det här blir mer och mer nån slags rebellgrupp som driver frågorna. Nä, ledsen kompisar men kärnan i tråden är för mig borta nu.
Om det där inte är original så är det riktigt snyggt färgmatchatCheer up, boys! Solen skiner och det är fredag! Trevlig helg !
Det här har blivit något som jag absolut inte får grepp om eller ens tycker är minsta roligt längre. Vi ska alltså utgå från subjektiva bedömningar med vad en micro och/eller affordable är, alternativt fråga bödeln om det ”är okej” att posta vissa klockor trots att inget i det faktiska regelverket har ändrats. Jag har hängt här för klockorna och många av klockornas ägare, ett skönt entusiasm-forum, det här blir mer och mer nån slags rebellgrupp som driver frågorna. Nä, ledsen kompisar men kärnan i tråden är för mig borta nu.