• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Skönt med lugn helg framför sig. Då kan man börja fundera djupare över sin samling med tidvisare som börjar bli stor igen.

Följande klockor hamnar nog på transferlistan:
2002BDE5-2B59-49B6-919B-6593929CFDAD.jpeg

(Senaste versionen med Bi-Directional bezel)

13BC8F50-9370-45C8-AE1F-283BA5D2EBB9.jpeg

(Semistålis)

Är ev sugen på en annan GMT (jag och jubilee-länkar verkar inte komma överens trots att detta är 3:e försöket) och även en helstålis G-SHOCK i silver (igen).

Bubblare:
7DFDC904-1532-4CEF-A853-9103A5255557.jpeg

Nya versionen med bättre urverk och imo bättre matchad text på tavlan.

(Har en G-SHOCK M5610R som reservklocka på kontoret om man skulle råka glömma att ta på en på morgonen men den ligger fortfarande oanvänd).

Denna klockhysteri har onekligen utvecklats till en sjukdom 🦠😁 och denna tråden har knappast varit ett botemedel.

Fullt förståeligt om man är lite återhållsam med att posta här just nu, knepigt vad som är ok eller inte, för mig kan tex en Turtle King gå in under ”affordable” medans andra hävdar att den ska postas i Seikotråden… det löser sig nog med tiden allt där, ge det typ två veckor eller nått!

Fridens

Fullt förståeligt om man är lite återhållsam med att posta här just nu, knepigt vad som är ok eller inte, för mig kan tex en Turtle King gå in under ”affordable” medans andra hävdar att den ska postas i Seikotråden… det löser sig nog med tiden allt där, ge det typ två veckor eller nått!

Fridens
Är det så allvarligt vilken tråd man skall posta i? Känns som man måste vara professor eller iallafall smartare än en femteklassare för att få grepp om reglerna.

Seiko-SKX009-Detail.jpg

Jag vill köpa denna klocka : https://cdon.se/accessoarer/eterna-...9tLfCXtnVP77eejJ-pAaApb9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Men kan man lita på Cdon? och Luxuary Products?

Finns det ens en Eterna som är specialgjord för svenska marknaden?
Får bara googleträff till Cdon.

Kan jag lugnt köpa denna klocka utan att riskera att få en kopia?

Jag är ny inom denna hobby.
Hej och välkommen, själva klockan är det inget fel på men det ringer lite varningsklocka avseende "Luxuary Products", men samtidigt så är CDON mer känt. Vet inte hur jag ska råda dig där om jag ska vara ärlig. Bor du nära Göteborg kan du se om de har den inne på Magnussons Ur, eller om de vet något om distributionen av Eterna i Sverige just nu, ring dem t ex. De har sålt Eterna under en längre tid.
Jag har själv testat den modellen ett flertal gånger men köpte ej pga storlek, precis lite för stor för mig. Men i övrigt är det bra kvalitet på länken och urverket.

Du bör kunna pruta eller vara medveten om att det är en relativt svårsåld modell om du skulle ångra dig.

Hej och välkommen, själva klockan är det inget fel på men det ringer lite varningsklocka avseende "Luxuary Products", men samtidigt så är CDON mer känt. Vet inte hur jag ska råda dig där om jag ska vara ärlig. Bor du nära Göteborg kan du se om de har den inne på Magnussons Ur, eller om de vet något om distributionen av Eterna i Sverige just nu, ring dem t ex. De har sålt Eterna under en längre tid.
Jag har själv testat den modellen ett flertal gånger men köpte ej pga storlek, precis lite för stor för mig. Men i övrigt är det bra kvalitet på länken och urverket.

Du bör kunna pruta eller vara medveten om att det är en relativt svårsåld modell om du skulle ångra dig.
Luxuary Products = Zackrissons Ur.

Ok. tack för tipset!

BTW, när det ändå talas om band i tråden, är det någon som har en rekommendation för var man köper hyfsade läderband? Tycker det är en djungel med just läder, och få band är så dåliga som ett riktigt dåligt läderband.

Den modellen som jag länkade som låg hos Cdon finns inte ens på Zackrissons egna sajt.

Jag avvaktar med att beställa.

Jag förstår.. Låter lite konstigt, Cdon känns ju som en seriös handlare.

Jag har faktiskt köpt en klocka därifrån, en Oris.
Men då var det tydligt angivet att klockan skulle levereras av Magnussons Ur och den fanns även på Magnussons Ur:s hemsida.

Tillbaka
Topp