Mycket trevlig på natoDagens second hand-fångst. Kom med länken. Vad säger ni, länk eller nato?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket trevlig på natoDagens second hand-fångst. Kom med länken. Vad säger ni, länk eller nato?
Jag hade en max Bill men sålde den. Var nästan ny och den höll väl värdet ganska bra.Jag har för mig att det har figurerat någon Junghans i tråden tidigare men minns inte vem det är som har den. @moggec hade tydligen en såg jag när jag sökte men är rätt säker på att det ska finnas åtminstone en till.
Du borde lätt testa bygga en till, som jag gärna köper! Av den 160Tack Mr! Vilka härmapor! Dock inget jag fått inspiration ifrån Hade blivit ännu mer likt med denna boetten. 160 heter den.
Eller denna
Alltid rätt att köpa Vostok
Cleanare än cleanast! Riktigt snyggt!Trevlig fortsatt lördag allesammans
Ha vilken kul! Gubblänk, lätt!Dagens second hand-fångst. Kom med länken. Vad säger ni, länk eller nato?
Ojfan, ja vilken speciell form!Otroligt snygg klocka! Tyvärr ser den lite svårburen ut trots de blygsamma dimensionerna. Profilen verkar knepig, med en markant "hängbuk".
Såpass!! Ja det får du göra, väntar ivrigt!!Kompisen har den där, han älskar den. Säger att det är mycket klocka för pengarna, god kvalitet osv.
Edit: ska se om jag kan springa över till honom imorgon och knäppa några WS.
Riktigt fin! Grattis!Fick leverans på en gammal förälskelse i det lägre storleksspannet. Lite ovant med så liten dinka men får se hur den känns efter ett par dagar. Ytterst sällsynta Seiko SARB029
34mm?Fick leverans på en gammal förälskelse i det lägre storleksspannet. Lite ovant med så liten dinka men får se hur den känns efter ett par dagar. Ytterst sällsynta Seiko SARB029
Riktigt fin! Grattis!
Men den är 36 va? Det är ju en helt perfekt storlek, bör ju dessutom bära större med tanke på att urtavlan går såpass långt ut.
På det hela taget en kanonfin pjäs!
Läst till mig att den är 37mm.
Fick leverans på en gammal förälskelse i det lägre storleksspannet. Lite ovant med så liten dinka men får se hur den känns efter ett par dagar. Ytterst sällsynta Seiko SARB029
Hehe vi får väl seDu borde lätt testa bygga en till, som jag gärna köper! Av den 160
Wow!Har rengjort detta kap, var helt indränkt i jazztobak och annat junk… och den visade sig ju gå riktigt bra! Så ingen som sitter på nåt passande band i 19mm?
I vanliga fall har Seiko samma effekt på mig som Alice Bah har på Nilecity-gänget, men denna var riktigt mysig!Fick leverans på en gammal förälskelse i det lägre storleksspannet. Lite ovant med så liten dinka men får se hur den känns efter ett par dagar. Ytterst sällsynta Seiko SARB029
I vanliga fall har Seiko samma effekt på mig som Alice Bah har på Nilecity-gänget, men denna var riktigt mysig!
Hårt men varligt knådad kokos might do the trickBjudit bort allt mitt snus. Husknep? Mjöl och havregryn?
Som jag ser det finns det bara ett alternativ: Taxi (misstänker att det är alkohol i glaset) till närmsta nattöppna tobakshandel..Bjudit bort allt mitt snus. Husknep? Mjöl och havregryn?
Trodde aldrig att jag skulle säga det, men nato!Dagens second hand-fångst. Kom med länken. Vad säger ni, länk eller nato?
Säg åt de du bjöd till att du vill ha tillbaks dem . Alternativt tigg runt lite bland andra besökare på ställetBjudit bort allt mitt snus. Husknep? Mjöl och havregryn?
Då jag skrivit Spinnaker några gånger senaste veckorna styrde nu googels reklamavdelning mig direkt till deras hemsida, nu när dom gjort sig jobbet kunde jag ju inte låta bli att titta på deras klockor.
Hittade direkt denna som föll mig i smaken, men 44mm och den formen kan förmodligen bli problem.
Dessutom ca 4k gör ju inte att man kommer testa tyvärr.
Men denna var mer än trevlig måste jag säga på 40.5mm
klicka ni hem den så kan jag bli andra ägaren.
Sist på sidan låg denna för nästan 20k jag förstår och gillar att Spinnaker inte gör dom där homagerna som bara skiljer sig på loggan, utan har egen design men 20k för en Hong kong:are
All
Our timepieces, through a combination of material, design and craftsmanship, pay tribute to both a technical command and for a life beneath, beyond and beside the sea.spinnaker-watches.co.uk
Har rengjort detta kap, var helt indränkt i jazztobak och annat junk… och den visade sig ju gå riktigt bra! Så ingen som sitter på nåt passande band i 19mm?
storlek och lite trist logga (iaf förr) är synd för de har bra designer annars och jag tyckte kvaliten på den croft jag hade var helt ok!
Gillar dessa själv…
Dricker morgonkaffe i solen och konstaterar att andra generationens tavlor i Baltics stepcase är ruskigt bra för att sitta i en affordable.
Är det någon här som har koll/erfarenhet av Junghans? Hur håller dom sitt värde? Snubblade över denna och jag är helt såld! (lånad bild!)
Jag tycker den klockan är helt fantastisk! Helt såld sedan jag såg just Baldassares video på Youtube. Lägger en tacitcal dot. och väntar med stort intresse på svar gällande denna.
Har ingen erfarenhet, men har också tittat på Junghans ett tag. De har en en del väldigt fina klockor och i bra storlekar. Hur de håller sitt värde tror jag det är precis som alla andra märken utöver ett fåtal där uppe i stratosfären. Dvs det tappar säkert flera tusenlappar så fort du öppnat lådan.
Junghansägare härJag har för mig att det har figurerat någon Junghans i tråden tidigare men minns inte vem det är som har den. @moggec hade tydligen en såg jag när jag sökte men är rätt säker på att det ska finnas åtminstone en till.