Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kanske borde bli dykare så att man får dyka ordentligt med sitt dykarurDubbelpost på några av bilderna men vem faaan bryr sig!
Det tycker jag absolut! Jag snorklar iofs mest med mina så.Man kanske borde bli dykare så att man får dyka ordentligt med sitt dykarur
Close enoughDet tycker jag absolut! Jag snorklar iofs mest med mina så.
Personligen hade jag nog behållt SKX. Egentligen inget jätte fan av modellen, men tycker modifikationen med PADI tavlan är riktigt braEna måste gå, men jag kan inte bestämma mig för vilken dom. Hur hade ni gjort?
TackBlir sjukt sugen på att besöka Island igen efter alla dina fina bilder!
Ja, och så har den min favorit komplikation, nämligen den visar dag. Dock har jag testat över 150 klockor och vostoken delar första plats med Tudor BB58 när det gäller storlek och komfort. Svårt val.Personligen hade jag nog behållt SKX. Egentligen inget jätte fan av modellen, men tycker modifikationen med PADI tavlan är riktigt bra
Anekdot på temat: jag hittade en skitfrän rysk vintageklocka för några år sedan, som behövde ses över. Tog en sväng förbi min urmakare och han satt som vanligt med sina verktyg och sitt förstoringsglas i ögat och pillade med nåt urverk. Jag frågade honom om ryska klockor var kvalitet?Vostok är ena jädra affordable klockor!
Jag köpte en ”Pamfibia” av den gode @M26 för ngt år sedan, och jag är genuint förundrad hur dom kan kosta så lite!
Sen ska det sägas, jag vet inte hur exakt den är i tidshållning, kanske inte är slumpen att Olympiska spelen inte är tidtagna av Vostok…
Men i likhet med annat Ryskt så kan du säkert smörja med med grus och finjustera den med slägga.
Jag säger att du ska köra på en om du kan avvara tusenlappen!
Här är min på ett av våra 22mm läderband.
...när man vill vara för sig själv en stund. Ljuvliga bilder bubben, kan inte stödja våtdräkt i augusti men annarsDubbelpost på några av bilderna men vem faaan bryr sig!
Jag är inget fan av varken dag- eller datumkomplikation men med det sagt så är PADIn en riktigt fräsch modd! Vostoken går väl dessutom fortfarande att köpa i den kombinationen om du skulle ångra dig? Det känns som att det är lite bökigare att jaga rätt på en lös Padi-tavla.Ena måste gå, men jag kan inte bestämma mig för vilken dom. Hur hade ni gjort?
Vostoken har bärs mycket bättre samt är i hyggliga 39 mm. Det är storleken som lockar med Vostoken. Tror den får stanna trots allt.Jag är inget fan av varken dag- eller datumkomplikation men med det sagt så är PADIn en riktigt fräsch modd! Vostoken går väl dessutom fortfarande att köpa i den kombinationen om du skulle ångra dig? Det känns som att det är lite bökigare att jaga rätt på en lös Padi-tavla.
Ja om det är så att SKXen sitter illa så spelar det egentligen ingen roll hur snygg eller ovanlig den är.Vostoken har bärs mycket bättre samt är i hyggliga 39 mm. Det är storleken som lockar med Vostoken. Tror den får stanna trots allt.
Den sitter för klumpigt på mig tyvärr..Ja om det är så att SKXen sitter illa så spelar det egentligen ingen roll hur snygg eller ovanlig den är.
Inte kung någonstans, fågeln hade fel@Von en fågel viskade i mitt öra och sa du är Vostokkungen här på forumet. Jag undrar om det finns någon Vostok med vit urtavla och svart vridning?
Helst max 40 i diameter och gärna datum.Inte kung någonstans, fågeln hade fel
hmmm, original vet jag inte på rak arm men kan luska runt lite om du vill...någon speciell boett du föredrar, storlek och så?
Exakt, bättre avslappning finns inte. Men det där med våtdräkt måste ändå vara försvarbart när det är 16 grader i yttemperatur och typ 12 på botten, det pallar inte jag i 45 minuter utan dräkt i alla fall... Ska man träningssimma så man håller sig varm så okej, men inte när man snorklar....när man vill vara för sig själv en stund. Ljuvliga bilder bubben, kan inte stödja våtdräkt i augusti men annars
Bild 2 vann!
Tunnelklockan eller?Det har varit väldigt mycket dykare från min sida den senaste tiden men idag blev det den här istället.
Japp, stämmer bra!Tunnelklockan eller?
Sååå besviken på mig själv att jag inte köpte den när jag var i Geneve -18. Fanns ett ex. kvar som de sålde med 20% rabatt i en affär...Japp, stämmer bra!
Jag köpte min för en struntsumma, typ 2000kr inkl moms och tull, från Massdrop.Sååå besviken på mig själv att jag inte köpte den när jag var i Geneve -18. Fanns ett ex. kvar som de sålde med 20% rabatt i en affär...
Grattis!Jag köpte min för en struntsumma, typ 2000kr inkl moms och tull, från Massdrop.
Det där är ju vad de kostade nya, tror att de låg på €600 när de släpptes.Grattis!
Försökte bara säga badkruka med finare ord Närå, har själv inte varit i senaste veckan så ska bara knipa näbb.Exakt, bättre avslappning finns inte. Men det där med våtdräkt måste ändå vara försvarbart när det är 16 grader i yttemperatur och typ 12 på botten, det pallar inte jag i 45 minuter utan dräkt i alla fall... Ska man träningssimma så man håller sig varm så okej, men inte när man snorklar.
Mäktigt strajpad urhållare breFörsökte bara säga badkruka med finare ord Närå, har själv inte varit i senaste veckan så ska bara knipa näbb.
Nya topphattar och lite annat pynt till trillingarna, 2/3 fick även fräscha urverk från hovleverantör @BoZ80
Nu var det inte det du skulle foka ögonen på broshMäktigt strajpad urhållare bre