• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dubbelpost på några av bilderna men vem faaan bryr sig! 😁
PSX_20210822_211818.jpg
PSX_20210822_212613.jpg
PSX_20210822_212055.jpg
PSX_20210822_213153.jpg
PSX_20210822_213713.jpg
PSX_20210822_213755.jpg
PSX_20210822_212735.jpg
 
Vostok är ena jädra affordable klockor!
Jag köpte en ”Pamfibia” av den gode @M26 för ngt år sedan, och jag är genuint förundrad hur dom kan kosta så lite!
Sen ska det sägas, jag vet inte hur exakt den är i tidshållning, kanske inte är slumpen att Olympiska spelen inte är tidtagna av Vostok…
Men i likhet med annat Ryskt så kan du säkert smörja med med grus och finjustera den med slägga.
Jag säger att du ska köra på en om du kan avvara tusenlappen!

Här är min på ett av våra 22mm läderband.
692979A5-A3F4-4417-A97B-F2534DC3EA82.jpeg
Anekdot på temat: jag hittade en skitfrän rysk vintageklocka för några år sedan, som behövde ses över. Tog en sväng förbi min urmakare och han satt som vanligt med sina verktyg och sitt förstoringsglas i ögat och pillade med nåt urverk. Jag frågade honom om ryska klockor var kvalitet?
Utan att lyfta blicken fnös han till och svarade retoriskt:
— Har ryssar någonsin gjort nåt av kvalitet?

Sen var den diskussionen död. 😆
 
Ena måste gå, men jag kan inte bestämma mig för vilken dom. Hur hade ni gjort?
4BBF5AA0-B866-46F6-8D59-FDB7D3DB711A.jpeg
Jag är inget fan av varken dag- eller datumkomplikation men med det sagt så är PADIn en riktigt fräsch modd! Vostoken går väl dessutom fortfarande att köpa i den kombinationen om du skulle ångra dig? Det känns som att det är lite bökigare att jaga rätt på en lös Padi-tavla.
 
Jag är inget fan av varken dag- eller datumkomplikation men med det sagt så är PADIn en riktigt fräsch modd! Vostoken går väl dessutom fortfarande att köpa i den kombinationen om du skulle ångra dig? Det känns som att det är lite bökigare att jaga rätt på en lös Padi-tavla.
Vostoken har bärs mycket bättre samt är i hyggliga 39 mm. Det är storleken som lockar med Vostoken. Tror den får stanna trots allt. 😳
 
...när man vill vara för sig själv en stund. Ljuvliga bilder bubben, kan inte stödja våtdräkt i augusti men annars 🤌🏻
Bild 2 vann!
Exakt, bättre avslappning finns inte. :happyhappy: Men det där med våtdräkt måste ändå vara försvarbart när det är 16 grader i yttemperatur och typ 12 på botten, det pallar inte jag i 45 minuter utan dräkt i alla fall... Ska man träningssimma så man håller sig varm så okej, men inte när man snorklar. :drowning:
 
Exakt, bättre avslappning finns inte. :happyhappy: Men det där med våtdräkt måste ändå vara försvarbart när det är 16 grader i yttemperatur och typ 12 på botten, det pallar inte jag i 45 minuter utan dräkt i alla fall... Ska man träningssimma så man håller sig varm så okej, men inte när man snorklar. :drowning:
Försökte bara säga badkruka med finare ord 😂 Närå, har själv inte varit i senaste veckan så ska bara knipa näbb.

Nya topphattar och lite annat pynt till trillingarna, 2/3 fick även fräscha urverk från hovleverantör @BoZ80 🙏
eWEQfAI.jpg
 
Tillbaka
Topp