• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Jösses du är ju i toppskiktet
Körde en långsiktig satsning men som nu mest gå på autopilot. Men det är för jäkla skoj. Ser att du med lirat sedan början av 2000 talet😀 började själv 2000 eller om det var 2001. Uppehåll mellan 2007 och 2012 dock😀

Gammal bild för topic😅 affordable
IMG_20210822_153646.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Den där bilden kändes inte som en toppenbild att köra "premiär" med tycker jag 🤔
Är det verkligen den nya och inte gamla?

Edit: såg nu att bilden är uppladdad 8e januari, så garanterat den äldre versionen :)
Det stod i mailet att man skulle följa deras Instagram för mer info och då såg jag den här bilden från januari som ser ut att vara samma klocka men det är alltså en annan modell?

Jag fattar ingenting. Är det samma modell bara att den nu lanseras i annan storlek och varför är de i så fall så hemlighetsfulla? 🤔
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det stod i mailet att man skulle följa deras Instagram för mer info och då såg jag den här bilden från januari som ser ut att vara samma klocka men det är alltså en annan modell?

Jag fattar ingenting. Är det samma modell bara att den nu lanseras i annan storlek och varför är de i så fall så hemlighetsfulla? 🤔
Stämmer, ny storlek, safir ist för mineralglas, samt ny(a?) färg(er?) på tavla :). Dock samma modell (1963)

Den som du länkade har jag haft. Mycket trevlig modell, men för stor enligt mig
 

HSK

Patek
2-Faktor
Stämmer, ny storlek, safir ist för mineralglas, samt ny(a?) färg(er?) på tavla :). Dock samma modell (1963)

Den som du länkade har jag haft. Mycket trevlig modell, men för stor enligt mig
Ah, då är jag med! 😊 Konstigt att de inte bara visar upp hela klockan om det nu är en befintlig modell som bara är aningen mindre.

Var var det för storlek på den förra? 39-40mm känns som en lågoddsare för den nya varianten. Skönt att man inte verkar behöva stressköpa innan de säljer slut. 😁

Release date: 20 September 2016
Pieces produced: 1,963 pieces
Sold Out date: 16 March 2021
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ah, då är jag med! 😊 Konstigt att de inte bara visar upp hela klockan om det nu är en befintlig modell som bara är aningen mindre.

Var var det för storlek på den förra? 39-40mm känns som en lågoddsare för den nya varianten. Skönt att man inte verkar behöva stressköpa innan de säljer slut. 😁

Release date: 20 September 2016
Pieces produced: 1,963 pieces
Sold Out date: 16 March 2021
43mm vill jag minnas, alternativt 42,5mm, nånstans däromkring.

Precis, skulle kunna tänka mig att nya kommer i 39-40 samt 43mm.

Haha nej, man behöver nog inte hänga på låset 😅
 
  • Like
Reactions: HSK

v0n

Patek
2-Faktor
Allmän fråga till alla mikromästare 😊
Vad tar man för en:
Восток SE 710555S
Så långt ifrån fullset man kommer.
Välanvänd. Boett utan dings men med hairlines.
Välanvänd länk som saknar säkerhetsclaspen.

Nån mellan tummen och pekfingret?
16298355682518885550914621029912.jpg
1629835592861179945361289235348.jpg
Lite ovanlig är den allt men tja, tror ingen betalar över tusenlappen ish 🙂

(fasen kom på att jag inte är nån mikromästare så du får ta det med en skopa salt 😆)
 
Topp