• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Snubblade över en för mig ny bekantskap, Circula. Föll lite extra för AquaSport II samt SuperSport som liksom CW är en Super Compressor som faktiskt också fungerar som en, kul! Bra specs för priset vad det verkar som 👍
AquaSport_II_Blue-1.jpg


CIRCULAR%2BSuperSport%2BCOMING%2BTHIS%2BSUMMER.jpg



Kul, tack för tipset.
Något av det trevligare "inte sett förut" jag sett på ett tag.
Edit: Glasvridringen på Aquasport II var faktiskt grymt snygg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Så sugen på en sector dial. Baltics är så fin. Lite tjock bara🙈
https___baltic-watches.com_ig_18017622880291873.jpg

Vet inte hur tjock Baltic är iof men denna finns ju 🤓
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Gick lite väl bananas och har sålt av lite väl mycket. Känner mig nästan klocklös. Efter att ha tittat på ks så fanns det inte mycket roligt ute :/ Inga heads up på ev. försäljningar? :) Ni får gärna skicka ett PM med vad ni har.

Min Helson turtle kommer nog säljas till våren... men Skicka PM om du är intresserad nu 😀

edit,
Det där blev ju tydligen väldigt fel... menar att jag inte kommer annonsera förens i vår, men säljer gärna nu förstås... 🤣
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Squale 1521 till morgonkaffet idag.
Får försöka förlänga sommaren med lite färg.
Nästan helg nu, bara en morgon kvar att kämpa sig upp 05:30 😁

20210826_062010.jpg
Jäklar vilka hängivna haters du har som registrerar sig på KS bara för att "ogilla" en av dina bilder! 😂
Screenshot_20210826-132842_Firefox.jpg


Matcha klocka med kaffemugg ✔
Ug46Fz9.jpg

DHCMSXQ.jpg
Den där 🎩 är 😍
Nya Scurfa treasure seeker var ju ett lyft tycker jag med spännande tavla.

SCRUFA Treasure Seeker 07.jpg
SCRUFA Treasure Seeker 02.jpg
SCRUFA Treasure Seeker 04.jpg
Verkligen! Det har varit tyst om modellen ganska länge men verkar som att den nu finns att köpa i alla fall (men tyvärr inte i svart). Det känns som att det förhoppningsvis är ett rejält kliv uppåt i kvalitet men jag vet inte riktigt vad man ska tycka om prislappen på ~6300kr och det är alltid svårt att avgöra när man inte har möjlighet att klämma och känna. 🤔

Förhoppningsvis motsvarar kvaliteten prislappen men det känns lite 50/50 om taveltexturen upplevs som fin i sin finish eller bara billig och enkel när man väl har den framför sig.
 
Topp