• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fluve

Cartier
Det blev en Seiko!
Var lite märken på glaset så behöver putsa upp det!
16299867685327745785691934468109.jpg
 

Fluve

Cartier
Hmm, nu när jag inspekterar klockan lite så verkar iaf en sak inte stämma med klockan.

Det är nämligen 60 klick på bezel rotationen. :O
 
  • Sad
Reactions: v0n
För 1-2 veckor sedan var det någon som lade ut en bild här på en egen-ihopsatt klocka med California dial.. Vem var det? 🤔
Tänkte att vi kunde få se lite fler bilder..😊
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det var via kaplans som jag la ett bud och de fick in den från en pantbank vad jag fattade.
Ah, vet inte riktigt hur man går vidare då eller om du ens vill men skulle nog gissa på att det är mer delar som inte är original. Inte så ovanligt, men trist såklart om man förväntat sig annat 🙁
 

Fluve

Cartier
Ah, vet inte riktigt hur man går vidare då eller om du ens vill men skulle nog gissa på att det är mer delar som inte är original. Inte så ovanligt, men trist såklart om man förväntat sig annat 🙁
Tänkte att jag skulle mejla dem o fråga vad som händer ifall jag misstänker att det är en fejkad klocka som de klubbat ut.
Om det är Kaplans fel eller Sefinas fel.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Tänkte att jag skulle mejla dem o fråga vad som händer ifall jag misstänker att det är en fejkad klocka som de klubbat ut.
Om det är Kaplans fel eller Sefinas fel.
Ja, gör så till att börja med. Igen, trist och lika trist att sånt här slinker igenom. Det är väl en sak om man anger att det eftermarknadsdelar i beskrivningen...
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Får inte upp den som du har.... 😩
Står slut i lager, men de brukar ha en del som inte finns på hemsidan ändå. Bara att ringa och fråga 😁
 

HSK

Patek
2-Faktor
För 1-2 veckor sedan var det någon som lade ut en bild här på en egen-ihopsatt klocka med California dial.. Vem var det? 🤔
Tänkte att vi kunde få se lite fler bilder..😊
Är du säker på att den var egentillverkad? Jag kan inte minnas att jag sett någon sådan, däremot har det förekommit både Serica och någon typ av Unimaticklon med Cali dial de senaste veckorna. 😊
 
Är du säker på att den var egentillverkad? Jag kan inte minnas att jag sett någon sådan, däremot har det förekommit både Serica och någon typ av Unimaticklon med Cali dial de senaste veckorna. 😊
Jo jag vet att det var någon egenmoddad klocka.. Och jag tror (rätt säker) på att det var i den här tråden. Men det kan vara längre sen när jag tänker efter.. 3-4 veckor sen kanske stämmer bättre.. 🤔
 
Topp