• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Certina idag gillas skarpt.
20210902_084707.jpg

Livets svåra frågor... 😩
Köpte båda för att jag inte kunde avgöra vilken som var bäst. Men efter typ två veckor har jag kärat ner mig i båda, men nu är det dags att välja en av dem!

Även om de är syskon och väldigt lika så har de helt olika egenskaper och karaktär när de väl sitter på armen.

Har alltid blått på jobbet så där vinner Laxen poäng eftersom den matchar blått helt suveränt. Å andra sidan är den svarta vansinnigt läcker på länk.... 🤔

IMG_20210901_182951.jpg
Båda är jäkligt fina! Hur många laxurtavlor / svarta har du i din samling? Har du inga lax så behåll lax :) Personligen tycker jag den svarta är snyggast men jag är ju ingen färgglad prick heller 🙃

Lite bilder på Aquadiven från igår när den fick posera tillsammans med sitt nya gummi. 😁
DSCF5698.jpg

DSCF5689.jpg

DSCF5730.jpg

Såg det här jäkla skrället efter att jag hade badat klart, precis under bryggan där jag gick i... Sjukt coolt att den kan förvandlas från en blobb till en stjärna på typ två sekunder. Älskar havet! 😊
DSCF5748.jpg

DSCF5746.jpg

Livets svåra frågor... 😩
Köpte båda för att jag inte kunde avgöra vilken som var bäst. Men efter typ två veckor har jag kärat ner mig i båda, men nu är det dags att välja en av dem!

Även om de är syskon och väldigt lika så har de helt olika egenskaper och karaktär när de väl sitter på armen.

Har alltid blått på jobbet så där vinner Laxen poäng eftersom den matchar blått helt suveränt. Å andra sidan är den svarta vansinnigt läcker på länk.... 🤔

IMG_20210901_182951.jpg
Såhär ska du göra;
Du behåller helt sonika båda, då de trots sitt syskonskap är så skilda individer och passar till olika tillfällen
För vem vem, det kanske kommer ett äventyrligt högflygande syskon till, och då kan du ju gå för ett ”hat-trick”! ;)

Senast ändrad:
Såhär ska du göra;
Du behåller helt sonika båda, då de trots sitt syskonskap är så skilda individer och passar till olika tillfällen
För vem vem, det kanske kommer ett äventyrligt högflygande syskon till, och då kan du ju gå för ett ”hat-trick”! ;)
Haha, jag VISSTE att det skulle komma en till, detta är ju som gjort för en trio 😜

"Högflygande"... Den får man fundera lite på 🤔

Lite bilder på Aquadiven från igår när den fick posera tillsammans med sitt nya gummi. 😁
DSCF5698.jpg

DSCF5689.jpg

DSCF5730.jpg

Såg det här jäkla skrället efter att jag hade badat klart, precis under bryggan där jag gick i... Sjukt coolt att den kan förvandlas från en blobb till en stjärna på typ två sekunder. Älskar havet! 😊
DSCF5748.jpg

DSCF5746.jpg

Perfekt färg-matchning...
Får nog bli ett sånt till min (billigare) Poseidon också...

Japp! Har testat att pilla bort det på ett annat liknande band och det går alldeles utmärkt och man kan köra på vanliga stift istället. Inga problem att få i ett 2mm stift i dessa heller om man vill det.
Brukar det inte gå att bara skruva bort "knoppen" så det blir som ett vanligt stift? Har för mig att jag gjort det någon gång iaf

Brukar det inte gå att bara skruva bort "knoppen" så det blir som ett vanligt stift? Har för mig att jag gjort det någon gång iaf
Jag råkade tappa den knoppen på ett av mina band och jag höll på att inte få av skiten. Stiftet hade vänt sig så att hålet var på baksidan så det fanns inget att ta tag i med bandverktyget. Det hamnar tight mot boetten på båda sidorna och det finns inga spår där man kan få tag i det.
PSX_20210902_152255.jpg

Tillbaka
Topp