• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och där blev den dopad i stål, en fin CW länk. Ändlänkarna är väl sådär, svårt när bandhornen är slipade så. Kanske klär bäst i läder i alla fall, charmigt... Hmmm
IMG_20210901_201738.jpg

Som jag skrev i en post i förra veckan så hade batteriet inne i mitt Pókemon Gold cartridge sedan länge tjänat ut.
Jag letade på tuben och fann snabbt ut hur detta skall fixas:

Jag beställde erforderligt verktyg för att öppna kassetten från ett ställe som säljer retro-tevespels-prylar i Reykjavik.

04216536-1A8C-40C1-9E96-249E23EBF558.jpeg

Öppnade plasthöljet och skred till verket…

442057BE-891C-4055-AF81-D06042B34E8F.jpeg

👆🏻Bort med det uttjänta…

DC7E537D-232E-40D8-8B29-EA8305347130.jpeg

👆🏻… och in med det nya batteriet, och så lite isolationstejp för att hålla ihop det hela.

Summan av kardemumman blev att nu fungerar spelets spar-funktion återigen så som det skall 👍🏻

Nu har jag annat att göra.
”Gotta catch ’em all” 😃

Bild på tidmätare för topic 👇🏻
67A7F64D-4345-4520-947E-B80F4DD73E79.jpeg

Livets svåra frågor... 😩
Köpte båda för att jag inte kunde avgöra vilken som var bäst. Men efter typ två veckor har jag kärat ner mig i båda, men nu är det dags att välja en av dem!

Även om de är syskon och väldigt lika så har de helt olika egenskaper och karaktär när de väl sitter på armen.

Har alltid blått på jobbet så där vinner Laxen poäng eftersom den matchar blått helt suveränt. Å andra sidan är den svarta vansinnigt läcker på länk.... 🤔

IMG_20210901_182951.jpg

Livets svåra frågor... 😩
Köpte båda för att jag inte kunde avgöra vilken som var bäst. Men efter typ två veckor har jag kärat ner mig i båda, men nu är det dags att välja en av dem!

Även om de är syskon och väldigt lika så har de helt olika egenskaper och karaktär när de väl sitter på armen.

Har alltid blått på jobbet så där vinner Laxen poäng eftersom den matchar blått helt suveränt. Å andra sidan är den svarta vansinnigt läcker på länk.... 🤔

IMG_20210901_182951.jpg
1000_2015ff.jpg

Min livs första moderna Turtle, möcke bra minus glaset som jag tänkte byta samt Xet som ser värre ut än på bild 😆 (närå, vänjer mig nog). Sitter kalas på armen, det är det viktigaste. Tack snälla @moggec
B6TkwgS.jpg

Dags att ta fram grafen igen. Var stendöd på elvan, så det var väl bara att börja om I guess, kul! 🥳
bannermeme.jpg
Kul köp! Gillar den guldiga och ägt den själv, turtle är nästan alltid kul ändå 😎

Har inte hängt med i svängarna här sista veckan och samtidigt fått nya idéer. En av dessa är att göra mig av med minst 50% av mikroklocksinnehavet.

Det innebär att följande två hänger löst:
B8694FA2-8FCB-47C0-963D-852273678BB0.jpeg

The Microwatch med stort M (well used but in good condition). Varit OWG med denna och den har snittat makalösa 0,8 s/d över 25 dagar i min ägo. Sanslöst bra (för min OCD)!

422F034B-E43A-4439-81E9-160C91606D78.jpeg

Armida A6, uppdaterade versionen (tested but not scratched). Har i princip bara legat i lådan sedan den kom.

Heads up mao och en liten förtur till mikrotrådsfantaster innan jag ev. lägger upp annonser i helgen eller kommer på andra tankar.

Tillbaka
Topp