• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kunde inte låta bli, jag såg den på YT. Aldrig varit sugen på Squale även om jag tycker att de är snygga, men 1545YG, fyfan. En solid 18k guld-sub för 40k? Om inte det är affordable... ja då vet jag inte vilken guldklocka som är det :) 40mm diameter, 20mm luggar, 46mm lug2lug och 12,8mm hög. 72g.
DEC90F8D-4997-42ED-9E6C-C410C983970F.jpeg
Grym, kommer bli fetaste klockan i tråden.

The Horizons GMT is now launched! I'm proud to also announce that orders for the 'Timekeepers' Edition featuring an Aventurine dial is now open! There are only 90 pieces made available (100 made in total but would be keeping 10 for warranty/parts etc).

Edit: Då denna version endast är avsedd för FB gruppen så har jag korrat posten, den som vill ha just denna version behöver gå med i gruppen för instruktioner!
57444686_10157402953914052_1736240911660089344_o.jpg
56622595_10157367388949052_849209485045006336_n.jpg

Senast ändrad:
The Horizons GMT is now launched! I'm proud to also announce that orders for the 'Timekeepers' Edition featuring an Aventurine dial is now open! There are only 90 pieces made available (100 made in total but would be keeping 10 for warranty/parts etc).

57444686_10157402953914052_1736240911660089344_o.jpg
56622595_10157367388949052_849209485045006336_n.jpg
Jag vet inte riktigt om det är okej att dela hur man beställer den utanför gruppen. Elshan skrev ju "please don't share these instructions"

Senast ändrad:
Jag vet inte riktigt om det är okej att dela hur man beställer den utanför gruppen. Elshan skrev ju "please don't share these instructions"
Aah missade det, har nu korrat min post så folk får gå med i FB gruppen för instruktioner. Tack för att du upplyste om det, missade det totalt när jag kollade i mobilen :) Korrar du även din post är du bussig då instruktionerna står kvar där :)

Kunde inte låta bli, jag såg den på YT. Aldrig varit sugen på Squale även om jag tycker att de är snygga, men 1545YG, fyfan. En solid 18k guld-sub för 40k? Om inte det är affordable... ja då vet jag inte vilken guldklocka som är det :) 40mm diameter, 20mm luggar, 46mm lug2lug och 12,8mm hög. 72g.
DEC90F8D-4997-42ED-9E6C-C410C983970F.jpeg
Grym, kommer bli fetaste klockan i tråden.
Om du får gissa, hur många gram av de 72 är 18k?

Ca 80% brukar man räkna och yes jag är skyldig :D

Strax innan Basel, den var så vulgär så jag var illa tvungen :D Fick den i slutet av mars, vet att de är begränsade till endast 10st. När jag fick min så fanns det en-två kvar som gick ganska direkt. De har precis fått påfyllning.

Edit: Just det, står inget om spännet i beskrivningen så jag tog för givet att man skulle få med ett guldfärgat stål spänne men jag hade fel. Spännet var också 18k guld :D

Strax innan Basel, den var så vulgär så jag var illa tvungen :D Fick den i slutet av mars, vet att de är begränsade till endast 10st. När jag fick min så fanns det en-två kvar som gick ganska direkt. De har precis fått påfyllning
Härligt! Den ser kanon ut. Hoppas du är nöjd. Guld är fuckin awesome i min bok.
Du har många bra klockor i din låda.

• Like
Reactions: M26
Härligt! Den ser kanon ut. Hoppas du är nöjd. Guld är fuckin awesome i min bok.
Ja den är jävligt cool, speciellt denna version som har en NOS tavla från 70 talet. Jag vet att Gnomon hade en runda med guld Squales 2014 också fast med champange tavla och jag har inte sett en enda av dom till salu från att de sålde slut. Jag ska bara skaffa ett sailcloth band med blåa stygn från @Royal Straps nu :D

Strax innan Basel, den var så vulgär så jag var illa tvungen :D Fick den i slutet av mars, vet att de är begränsade till endast 10st. När jag fick min så fanns det en-två kvar som gick ganska direkt. De har precis fått påfyllning.

Edit: Just det, står inget om spännet i beskrivningen så jag tog för givet att man skulle få med ett guldfärgat stål spänne men jag hade fel. Spännet var också 18k guld :D
O fy fan, jag är inte alls avis :p Tycker att du får flasha den lite ;)

Ca 20 med dagens guldpris, jag har räknat lite lätt och får det till närmare 60gr 18k eller knappt 45gr rent guld
Nu blir det lite off topic men vad baseras guldpriset egentligen på? Om man tittar på råvarumarknaden så anges 1275USD/~31g dvs. ~41USD/g (=17' SEK) men ingen här i Sverige verkar betala mer än typ 13'. Blir man blåst när man säljer guld till alla dessa guldhandlare eller hur fungerar det egentligen? Kan vara bra att veta om man skulle behöva pantsätta Squalen någon gång... :D

• Like
Nu blir det lite off topic men vad baseras guldpriset egentligen på? Om man tittar på råvarumarknaden så anges 1275USD/~31g dvs. ~41USD/g (=1845USD/17' SEK) men ingen här i Sverige verkar betala mer än typ 13'. Blir man blåst när man säljer guld till alla dessa guldhandlare eller hur fungerar det egentligen? Kan vara bra att veta om man skulle behöva pantsätta Squalen någon gång... :D
Det beror på men jag har räknat uteslutande på skrotpris, typ guldbrev.se. Jag editerade mitt tidigare inlägg efter att du citerat mig så baserat på guldbrev.se bör det landa någonstans runt 16-17tkr om jag räknat rätt.

Senast ändrad:
Får man mer pengar för guldet i en Rålex sub för trippla priset? Kan inte tänka mig att det är mycket mer guld i en guldsub, en sån väger väl 200g typ med länk så head only väger nog inte mycket mer än vad Squalen gör :)

• Like
Får man mer pengar för guldet i en Rålex sub för trippla priset? Kan inte tänka mig att det är mycket mer guld i en guldsub, en sån väger väl 200g typ med länk så head only väger nog inte mycket mer än vad Squalen gör :)
Törs inte svara på det men det var lite så jag resonerade. Kollade vad Rolex sub alternativt Omega på läder skulle kosta och det var typ från 160k och uppåt, ska kanske understrykas att det är nypris jag menar :)

Screenshot_20190419-235055_Instagram.jpg

If the green and grey are same as the tropik b, they'll be great. Would like to see his red and purple, cause I think that could've been really good too, but maybe the mixture just didn't turn out right

Tillbaka
Topp