• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som provat denna?
https://www.wmtwatches.com/product/...-bird-speical-offer-delivery-10th-april-2019/
SmartSelect_20190419-192011_Instagram.jpg
Hittade den där sidan för några dagar sen (post längre bak i tråden) och tyckte att den var jätterolig. Sugen på att beställa faktiskt!

Någon som beställt från Maranez? Såg att de har 20% påskrea men funderar på hur mycket frakten går på? Sen är det väl 30% tull + moms på det fraktade beloppet som tillkommer eller hur?

Som utlovat, fantastiskt fin måste jag säga. Mjukt och fint uppdrag, mycket precis och lagom fast dykring utan någon som helst backplay och fint vadderat läderband (kalvskinn med tryck?) Och färgerna funkar så jäkla bra :cigar: Glad Påsk allihop!
IMG_20190420_143317.jpg
IMG_20190420_143325.jpg
IMG_20190420_143841.jpg
IMG_20190420_143850.jpg
IMG_20190420_143901.jpg
IMG_20190420_143438.jpg
IMG_20190420_143513.jpg
IMG_20190420_143525.jpg
Helt rätt! Fan vilken grym klocka!

• Like
Reactions: M26
Haha, det roliga är väl att de flesta ändå tar den för guldfärgat stål om man inte påpekar vad det faktiskt är :hilarious:
Det tycker jag är en av grejerna som gör den så bra :) Lika mycket bling och guld som en Rolle men ingen som tror att den är solid, men själv känner man vad man har på handleden och låter resten leva i ovisshet :D

• Like
Reactions: M26
Helt galet! Så jävla bra! Jag tror vi har en tråd-vinnare här! :D
Tackar, ja den är riktigt bra. Mycket bättre än jag hade väntat mig, om det finns något som jag hade velat se en ändring så är det ett matchande svart datumhjul och kanske någon typ av Cert i presentationen då den var lite fattig. Klockrullen är bra men det finns bara ett standard garantikort med för Atmos 20 utan några som helst indikationer om vilken klocka det faktiskt avser, fast egentligen så finns ju den nödvändiga informationen stämplad på baksidan.

Klockren ju:) Måste leta ställen jag kan fota den med såna fräcka kontraster.
Såg ju nu att du har dubbelballe på din! Är det så på grand? Visar på lite bättre o finare verk?
Dubbelballe :hilarious:

Näh, finns grand och Superior med bara en ”balle” också. Märket visar att klockan har två kvartskristaller istället för en. Dem verken kom 1978 och tillverkades i ungefär tio år framåt. Skillnaden var att de med två kristaller hade bättre precision. Oftast var Superior, Grand och King modellerna som var HAQ specade till 20spy men de som hade två kristaller var specade till 10spy. Hyfsad kvalitet, de går ju att justera när kristallerna åldras och min håller sig fortfarande inom spec 41år senare :) De börjat krypa upp i pris men med tanke på att man fortfarande kan knipa fina för 3-4000kr så får dem väl ändå anses som affordable med tanke på vad man får för pengarna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp