• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Som utlovat, fantastiskt fin måste jag säga. Mjukt och fint uppdrag, mycket precis och lagom fast dykring utan någon som helst backplay och fint vadderat läderband (kalvskinn med tryck?) Och färgerna funkar så jäkla bra :cigar: Glad Påsk allihop!
IMG_20190420_143317.jpg
IMG_20190420_143325.jpg
IMG_20190420_143841.jpg
IMG_20190420_143850.jpg
IMG_20190420_143901.jpg
IMG_20190420_143438.jpg
IMG_20190420_143513.jpg
IMG_20190420_143525.jpg
Perfekt! Blått, guld och nytt. För mindre pengar än en sliten femsiffrig rolexsub utan tillbehör.

• Like
Reactions: M26
Dubbelballe :hilarious:

Näh, finns grand och Superior med bara en ”balle” också. Märket visar att klockan har två kvartskristaller istället för en. Dem verken kom 1978 och tillverkades i ungefär tio år framåt. Skillnaden var att de med två kristaller hade bättre precision. Oftast var Superior, Grand och King modellerna som var HAQ specade till 20spy men de som hade två kristaller var specade till 10spy. Hyfsad kvalitet, de går ju att justera när kristallerna åldras och min håller sig fortfarande inom spec 41år senare :) De börjat krypa upp i pris men med tanke på att man fortfarande kan knipa fina för 3-4000kr så får dem väl ändå anses som affordable med tanke på vad man får för pengarna.
Se där, nu har du gett mig lite mer kunskap :) ju mer ballar desto mer kristaller :)
Då blir jag extra nöjd eftersom jag fick min för 230 AUD (ca 1500) ink frakt. Väldigt affordable då!

Se där, nu har du gett mig lite mer kunskap :) ju mer ballar desto mer kristaller :)
Då blir jag extra nöjd eftersom jag fick min för 230 AUD (ca 1500) ink frakt. Väldigt affordable då!
Det är väl vad de kostar ungefär, men du kommer nog inte att sälja den med förlust :)

Sitter och dreglar lite över den här på bukten. Nyservad inom EU men saknar originallänk.
FE7FF3DC-3C3B-4F0E-AA62-39FB52C24578.jpeg

Som utlovat, fantastiskt fin måste jag säga. Mjukt och fint uppdrag, mycket precis och lagom fast dykring utan någon som helst backplay och fint vadderat läderband (kalvskinn med tryck?) Och färgerna funkar så jäkla bra :cigar: Glad Påsk allihop!
IMG_20190420_143317.jpg
IMG_20190420_143325.jpg
IMG_20190420_143841.jpg
IMG_20190420_143850.jpg
IMG_20190420_143901.jpg
IMG_20190420_143438.jpg
IMG_20190420_143513.jpg
IMG_20190420_143525.jpg
Sjukt cool! KS kaxigaste Squale, alla kategorier. :D Grattis till en riktigt häftig klocka! :happyhappy:

Det är väl vad de kostar ungefär, men du kommer nog inte att sälja den med förlust :)

Sitter och dreglar lite över den här på bukten. Nyservad inom EU men saknar originallänk.
FE7FF3DC-3C3B-4F0E-AA62-39FB52C24578.jpeg
Ja men den där va ju trevlig! Undra hur många olika strukturer av tavlor de producerade under eran. Man blir ju sugen på allihop! Jag håller utkik efter en med snowflake-aktig tavla som jag kärat ner mig i på instagram. Men kan lika gärna ta nån enklare type II med det. Finns många fina såna med

Ja men den där va ju trevlig! Undra hur många olika strukturer av tavlor de producerade under eran. Man blir ju sugen på allihop! Jag håller utkik efter en med snowflake-aktig tavla som jag kärat ner mig i på instagram. Men kan lika gärna ta nån enklare type II med det. Finns många fina såna med
Finns nog hur många som helst :)

Tack, jag hade sett dom redan 2014 med champangetavla men var nog inte mogen för att betala dessa pengar för en Squale då. Konsensus då var också att hade den bara haft svart urtavla så hade det varit fullpot, verkar som att Gnomon och Squale lyssnade :D

20-Atmos-18K-Yellow-Gold-1545YG.jpg
araqyge2.jpg
Den var inte alls lika snygg, du gjorde helt rätt som väntade! :) Är det ett ETA 2824 som sitter i din också eller är det något annat?

• Like
Den var inte alls lika snygg, du gjorde helt rätt som väntade! :) Är det ett ETA 2824 som sitter i din också eller är det något annat?
Jag vart faktiskt sugen på guld efter att jag köpt min Borealis Adraga Bronze, det var väl typ i februari. Jag började söka efter en lämplig guldare men kunde inte hitta något bra och kom då på att Squale haft en tidigare så jag började söka efter den och det var väl i samma veva som Gnomon och Squale bestämde sig för att köra en ny runda fast med svart tavla. Ödet ville tydligen att det skulle bli så :D

Jag vart faktiskt sugen på guld efter att jag köpt min Borealis Adraga Bronze, det var väl typ i februari. Jag började söka efter en lämplig guldare men kunde inte hitta något bra och kom då på att Squale haft en tidigare så jag började söka efter den och det var väl i samma veva som Gnomon och Squale bestämde sig för att köra en ny runda fast med svart tavla. Ödet ville tydligen att det skulle bli så :D
Hehe, perfekt timing ju. Hyfsat unik klocka minst sagt! :D Adragan kollade jag också på men tycker att den är för stor. :) Kul att du valde Squale, känns ju mer värt än en Rolex och fördelen är att du kan bära den utan att vara särskilt orolig.

Hehe, perfekt timing ju. Hyfsat unik klocka minst sagt! :D Adragan kollade jag också på men tycker att den är för stor. :) Kul att du valde Squale, känns ju mer värt än en Rolex och fördelen är att du kan bära den utan att vara särskilt orolig.
En Rolexkopia för 40 000 prisvärt? Är nog det sista jag skulle säga. Dock kul med guld så det applåderar jag.

Har grym micro-abstinens så om ni har något som kan tänkas avyttras så testa mig. Är helt prestigelös och utan skrupler så rota i byrålådorna nu :D. Har blivit svag för mindre size på sistone så runt 38-40mm, dykare kanske 42mm. Max 5' denna rundan. HJÄLP! (satan va suget kan vara hemskt)

Edit: är ej någon guldkille och ta det gärna i pm för att inte trötta ut tråden :).

Senast ändrad:
Vet ej om denna varit uppe tidigare men tycker den är skoj. Jag själv måste ha hoppat över 5 och 7 och saknar mikrofasen men för mig speglar den nog fas 8. Är detta applicerbart på er och i så fall vilken fas är ni inne på nu? :D

FB_IMG_1553591307432.jpg

Vet ej om denna varit uppe tidigare men tycker den är skoj. Jag själv måste ha hoppat över 5 och 7 och saknar mikrofasen men för mig speglar den nog fas 8. Är detta applicerbart på er och i så fall vilken fas är ni inne på nu? :D

FB_IMG_1553591307432.jpg
Haha! Jag har haft Rolex men gått tillbaka tilll Seiko så nånstans 8-9 kanske. Jag känner mig ägd av branschen iaf.

• Like

FB_IMG_1553591307432.jpg
Satt nog 15 år på ettan och hoppade direkt till åttan och stampat där några år men känner att det är påväg utför mot nian :)

• Like
Haha! Jag har haft Rolex men gått tillbaka tilll Seiko så nånstans 8-9 kanske. Jag känner mig ägd av branschen iaf.
Satt nog 15 år på ettan och hoppade direkt till åttan och stampat där några år men känner att det är påväg utför mot nian :)
Ja Seiko är svårt att ignorera oavsett vilken fas man är inne i för att de har ett så otroligt stor spann, inte minst idag. Jag tycker att Oris gör mycket rätt i dagsläget också men i övrigt så har jag otroligt svårt att motivera något annat än fas 8, naturligtvis finns det undantag som med allt annat här i livet även för denna regel :D

Ja Seiko är svårt att ignorera oavsett vilken fas man är inne i för att de har ett så otroligt stor spann, inte minst idag. Jag tycker att Oris gör mycket rätt i dagsläget också men i övrigt så har jag otroligt svårt att motivera något annat än fas 8, naturligtvis finns det undantag som med allt annat här i livet även för denna regel :D
Helt klart finns det undantag. Helt ärligt har jag nog inte följt den kurvan speciellt bra alls :) Huvudsaken är att man inte fastnar på steg sex :angel:

En Rolexkopia för 40 000 prisvärt? Är nog det sista jag skulle säga. Dock kul med guld så det applåderar jag.

Motsvarande Rålex för 200k+ mer prisvärt? :rolleyes:
Precis min tanke. Bättre att köpa en riktig Rolex istället, gärna till 50% premium för att det är lite kö också... :confused:

Det är ju dessutom ingen skitkopia från någon kriminell organisation i Kina, Squale gör ju riktigt bra klockor.

Tillbaka
Topp