Nämn en tack?Vi är många som tröttnat på otrevligheterna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nämn en tack?Vi är många som tröttnat på otrevligheterna...
Och jag som trodde att ni hade varandra på ignorelistan...Vi är många som tröttnat på otrevligheterna...
Sure thingOch jag som trodde att ni hade varandra på ignorelistan...
Släpp det här nu, det leder ingenstans och skapar bara dålig stämning i tråden. Vill ni diskutera vidare får ni väl göra det i PM men bespara oss andra ert tjafs är ni snälla.
Du verkar varken ha läst eller förstått mina inlägg, och det är lite sorgligt.
Sedan är det väl tveksamt om just Squale är ett micromärke då de har en lång fin historia. Tyvärr nedsmutsad med kopior men finns ju annat med. Att kalla en kopia för affordable som kostar 40' är bra magstarkt om man hoppas att få med sig en majoritet. Det tror jag även du inser?
Om du vill ha något att jämföra med får du nog definiera vad Squalen är för något.
Att påstå att originalet är mer prisvärt är definitivt inget snobberi. Att köpa ett original brukar vara ett ekonomiskt sett bättre val än en kopia i ädelmetall om man slår ut kostanden över hela ägandet. Är du av annan uppfattning?
Typ som Doxan i helguld, dock tokigt pris på den. Vill göra en Bolm i solitt guld men tyvärr ville fabriken ha väldigt bra betalt för guldet.Nog villig hålla med här, tror om du lånar 200k för en guldsub är det troligtvis en bättre affär inklusive ränta om den säljs än squalen för 40k. Går säkert göra vinst på submarinern med. Tror målgruppen för squalen är liten därav få ex gjorda (minska risken för förlust då subhomagen troligtvis är deras kassako). Därmed inte sagt den inte per kapita i guld är värd pengen, men som helhet nja inte för mig. Vore roligare de gjorde en onda/azzuro i guld.
Det är definitivt en stor exponering för tillverkaren/beställaren att beställa fler än 10-20 st helgguld Squalen men tro inget annat än att du som konsument gör en brakförlust på en splitterny guld Sub motsvarande värdet av två Squalen eller mer och det inkluderat en stor rabatt Om man sedan tycker att Rolex på tavlan väger upp den förlusten är en helt annan frågaNog villig hålla med här, tror om du lånar 200k för en guldsub är det troligtvis en bättre affär inklusive ränta om den säljs än squalen för 40k. Går säkert göra vinst på submarinern med. Tror målgruppen för squalen är liten därav få ex gjorda (minska risken för förlust då subhomagen troligtvis är deras kassako). Därmed inte sagt den inte per kapita i guld är värd pengen, men som helhet nja inte för mig. Vore roligare de gjorde en onda/azzuro i guld.
Tycker det är orättvist att jämföra Doxan mot Squalen i detta fall, du får ju en ny DD eller Dayton i platina för det pris som Doxa vill ha. Squalen är väl i alla fall rimligt prissatt för vad det är i alla fall enligt min mening. Får man fråga vad fabriken ville ha för att tillverka en Bolm i guld?Typ som Doxan i helguld, dock tokigt pris på den. Vill göra en Bolm i solitt guld men tyvärr ville fabriken ha väldigt bra betalt för guldet.
Du kan inte jämföra med en guldsub då de endast säljs i helguld. Sedan betalar man inte listpris där. Med det sagt är det väldigt speciellt att köpa en ny guldsub.Det är definitivt en stor exponering för tillverkaren/beställaren att beställa fler än 10-20 st helgguld Squalen men tro inget annat än att du som konsument gör en brakförlust på en splitterny guld Sub motsvarande värdet av två Squalen eller mer och det inkluderat en stor rabatt Om man sedan tycker att Rolex på tavlan väger upp den förlusten är en helt annan fråga
Man kan inte jämföra en guld Rolex Sub med en guld Squale? Är det korrekt uppfattat?Du kan inte jämföra med en guldsub då de endast säljs i helguld. Sedan betalar man inte listpris där. Med det sagt är det väldigt speciellt att köpa en ny guldsub.
Att du ens skriver dessa rader visar bara på att missförstått allt. Guldbolm hade varit ett heltokigt inköp.Eller en Bolm i helguld. Rolex hade inte haft en suck. *förlåt, jag kunde inte låta bli* Det är en jättefin klocka och en jättebra ide.
Inte jämfört Doxan med en Squale mer än att det är en roligare modell med egen design. Priset var tokigt som jag nämnde.Tycker det är orättvist att jämföra Doxan mot Squalen i detta fall, du får ju en ny DD eller Dayton i platina för det pris som Doxa vill ha. Squalen är väl i alla fall rimligt prissatt för vad det är i alla fall enligt min mening. Får man fråga vad fabriken ville ha för att tillverka en Bolm i guld?
Jag vet men om vi nu jämför för sakens skull, om Omega nu tar knappt 160k för en guld Aqua Terra på läder vad tror du att en guld sub hade gått loss på med samma typ av band. I min bok så är 50-70tkr fortfarande en större förlust än 40tkr eller håller du inte med här heller?Du kan inte jämföra med en guldsub då de endast säljs i helguld. Sedan betalar man inte listpris där. Med det sagt är det väldigt speciellt att köpa en ny guldsub.
Vet att folk köpt daytona och YM på band utan direkt värdetapp. Dock väldigt tråkigt att prata pengar som i värdetapp.Jag vet men om vi nu jämför för sakens skull, om Omega nu tar knappt 160k för en guld Aqua Terra på läder vad tror du att en guld sub hade gått loss på med samma typ av band. I min bok så är 50-70tkr fortfarande en större förlust än 40tkr eller håller du inte med här heller?
Jag förstår, jag ville bara se om estimeringen var i närheten av Squalen mer eller mindre, det hade ju gjort denna diskussion så mycket lättareInte jämfört Doxan med en Squale mer än att det är en roligare modell med egen design. Priset var tokigt som jag nämnde.
Man får gärna fråga men det är ingen siffra jag vill dela.
Inte nya väl? Vad räknar du som värdetapp, prestige?Vet att folk köpt daytona och YM på band utan direkt värdetapp. Dock väldigt tråkigt att prata pengar som i värdetapp.
Jag har också kollat på dom, verkar vara mycket bra kvalitet. Köp en och återkom med info och massot av bilderHar börjat kika lite på Tourby och deras lawless serie. Vad tycker ni om denna? Har bara hört gott om deras hantverk.
https://www.tourbywatches.com/watches/
Baksida de luxe Trevlig men ett rejält pris också. Nästan så att mer pengar är satsade på baksidan än framsidan, även om framsidan är trevlig den ocksåHar börjat kika lite på Tourby och deras lawless serie. Vad tycker ni om denna? Har bara hört gott om deras hantverk.
https://www.tourbywatches.com/watches/
Absoluta pengar. Försäljnings-inköpspris.Inte nya väl? Vad räknar du som värdetapp, prestige?
Ursäkta, var det inte värdeminskning på en guld Sub kontra värdeminskning hos Squalen vi talade om? Varifrån kommer YM och Daytona ifrån? M26 pratar om att man kan köpa en 1545YG enbart med de pengar man skulle förlora med att köpa en guld Sub, inte en daytona eller YM. Sen säger du om att man inte behöver betala listpris för en guldsub, säger inte det mer om prissättningen och risken för värdeminskning än att den är ”prisvärd”?Vet att folk köpt daytona och YM på band utan direkt värdetapp. Dock väldigt tråkigt att prata pengar som i värdetapp.
Ja där är vi överens, men nu pratar vi nya guldare och det är nog det som gör att diskussionen blir så fel. Vi räknar helt enkelt på olika saker, du verkar jämföra en ny Squale med en beggad Rolex och då har du helt rätt men om man ser till två helt nya klockor så måste väl Squalen ändå anses vara affordable, så upplever i alla fall jag det.Absoluta pengar. Försäljnings-inköpspris.
Har man köpt begagnat har man däremot gått plus på i stort sett alla guldmodeller.
Suben säljs endast på länk, därför jag nämnde de två andra.Ursäkta, var det inte värdeminskning på en guld Sub kontra värdeminskning hos Squalen vi talade om? Varifrån kommer YM och Daytona ifrån? M26 pratar om att man kan köpa en 1545YG enbart med de pengar man skulle förlora med att köpa en guld Sub, inte en daytona eller YM. Sen säger du om att man inte behöver betala listpris för en guldsub, säger inte det mer om prissättningen och risken för värdeminskning än att den är ”prisvärd”?
Nej, jag pratar om nya klockor. Lade bara till den andra meningen som övrig information.Ja där är vi överens, men nu pratar vi nya guldare och det är nog det som gör att diskussionen blir så fel. Vi räknar helt enkelt på olika saker, du verkar jämföra en ny Squale med en beggad Rolex och då har du helt rätt men om man ser till två helt nya klockor så måste väl Squalen ändå anses vara affordable, så upplever i alla fall jag det.
Vi lägger ner, vi kommer ändå ingenvart och smutsar bara ner tråden. Vi kan väl som så många gånger förut vara ense om att vi är oense helt enkeltSuben säljs endast på länk, därför jag nämnde de två andra.
Nej, jag pratar om nya klockor. Lade bara till den andra meningen som övrig information.
Ohh! Jag gillar den!Och nu något heeeelt annat. Swiss Made Phoibos
Hittar den dock ingenstans igen, swishade förbi bara i mitt insta-flödeOhh! Jag gillar den!
Jag satte genast igång och letade, men hittade i ingenting hellerHittar den dock ingenstans igen, swishade förbi bara i mitt insta-flöde