• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Visste inte vilken tråd jag skulle fråga i men vilken väljer ni?
Screenshot_20210912-192811_Chrono24.jpg

Vs

Screenshot_20210912-194647_Chrono24.jpg
Jag valde Partitio men returnerade då min OCD inte klarade av trycket där PAR är fetare än TITIO. Syns tom på bilden här. Har man väl sett det så är det kört … :)

E2BCE759-ED1D-4CB9-8DDF-4E5B50AAC40B.jpeg

Håller koll på tidszonerna med min Yema GMT och kollar på den här godingen, klockporr, de säger inte vad den kostar…affordable?

EDIT: @Nicke75 när du sålt din Hemel så kan jag köpa det där BArtonbandet, de är riktigt bra eller hur, har tre st nu och vill ha fler men framförallt grönt.

Senast ändrad:
Sällan man ser en tillverkare som snor så många designer som MALM gör. Pinsamt värre faktiskt.
Ja fy, säg till om du vill att den ska förpassas till den nya "homage-tråden istället 🤔?
I och för sig så har ju den tråden gått och självdött.
Dock kul med lite svenskt ändå.
Nog en av få som platsar i tråden, Monchard passar ju också men sen finns det ju inte så mycket mer som är så hemskt intressant kanske 🤔.
Höll på att glömma Tusenö och Tidlös.

Ja fy, säg till om du vill att den ska förpassas till den nya "homage-tråden istället 🤔?
I och för sig så har ju den tråden gått och självdött.
Dock kul med lite svenskt ändå.
Nog en av få som platsar i tråden, Monchard passar ju också men sen finns det ju inte så mycket mer som är så hemskt intressant kanske 🤔.
Höll på att glömma Tusenö och Tidlös.
Snarare pinsamt att det är svenskt. Vad som nu är svenskt med det märket.

Morgon....
Kaffet numera vid köksbordet.
Gammal affordable idag.
Seiko från 81 som heter nån bokstav-sifferkombination jag nog aldrig kommer lära mig.
Gillar den ändå, fast den är kvarts och så lite mikro det går att få. Särskilt den extremt rassliga länken (Sen har den alltså en am-vridring. Hur lågt kan man sjunka egentligen? Hoppas inga Seikokillar ser detta :eek: )

Tisdag, kämpa på nu 🙂

20210928_055648.jpg

Malm har inte en suck mot Bolm! Det är äkta svenska grejer det...
Det verkar vara ditt favoritargument som om Bolm varit någon typ av forumfavorit, förstår inte riktigt varför. Förstår inte heller varför det är kul att håna en forummedlem som faktiskt kommit till skott och gjort något eget. Enda svenska märket jag tycker verkar schysst är Halda.

Malm snor ju designer på nästan allt de gör. Det funkar bara för att de är smarta nog att sno från mindre allmänt kända tillverkare som Bell & Ross, Oris och Bremont och för att de riktar sig till folk som inte kan klockor.

Morgon....
Gammal affordable idag.
Seiko från 81 som heter nån bokstav-sifferkombination jag nog aldrig kommer lära mig.
Gillar den ändå, fast den är kvarts och så lite mikro det går att få. Särskilt den extremt rassliga länken (Sen har den alltså en am-vridring. Hur lågt kan man sjunka egentligen? Hoppas inga Seikokillar ser detta :eek: )

Tisdag, kämpa på nu 🙂

20210928_055648.jpg
Godmorgon, grymt! Årets jubileumsklocka minsann!

Fem får man ha aktiva va?

Morgon....
Gammal affordable idag.

Tisdag, kämpa på nu 🙂

20210928_055648.jpg

Godmorgon, grymt! Årets jubileumsklocka minsann!

Godmorgon tråden :)
IMG_1746.JPG

Det verkar vara ditt favoritargument som om Bolm varit någon typ av forumfavorit, förstår inte riktigt varför. Förstår inte heller varför det är kul att håna en forummedlem som faktiskt kommit till skott och gjort något eget. Enda svenska märket jag tycker verkar schysst är Halda.

Malm snor ju designer på nästan allt de gör. Det funkar bara för att de är smarta nog att sno från mindre allmänt kända tillverkare som Bell & Ross, Oris och Bremont och för att de riktar sig till folk som inte kan klockor.
För mig som inte har så bra koll. Vilken design är det just denna klocka kopierar?
Ändå intressant med lite diskussion. :happyhappy:

För mig som inte har så bra koll. Vilken design är det just denna klocka kopierar?
Ändå intressant med lite diskussion. :happyhappy:
Alltid intressant med diskussion men allt måste väl nödvändigtvis inte avhandlas just här?
(har personligen noll intresse av märket som sådant).

eller här kanske?

Tillbaka
Topp