Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar deras designer starkt , en av de märken som jag skulle vilja testa framöver.Nu är ju jag inte någon riktig klockentusiast, men jag gillade CW´s nya färg på Sealandern.
Blått mot orangea detaljer var ju snyggt. Jag föredrar nog varianten utan GMT.
Uttalar mig inte i ursprungsfrågan, men upplever verkligen precis motsatt fenomen än det fetmarkerade. Nördkretsar inom musik, film, spel, idrott, böcker m.m ÄLSKAR att prata om de gamla goda dagarna, och ringaktar aktuell produktion, nyheter och experiment. Och är det inte samma sak här på KS? "Märke X ny modell är värdelös, Märke Ys prishöjningar är löjliga" o.s.v.Skulle gissa du ser samma tendens i alla nördkretsar oberoende på nisch, man uppskattar innovation och nyskapande. Att kopiera leder ju inte till nya intressanta produkter.
Om du står bakom andra stycket innebär det såklart att du accepterar att andra vädrar sina åsikter om just klockor på ett klockforum.
Min poäng var att man ogillar kopior.Uttalar mig inte i ursprungsfrågan, men upplever verkligen precis motsatt fenomen än det fetmarkerade. Nördkretsar inom musik, film, spel, idrott, böcker m.m ÄLSKAR att prata om de gamla goda dagarna, och ringaktar nyheter och experiment.
Photos so crisp they might cut yaNyinkommet på handleden.
En chronometer-cerifierad pjäs med många roliga och kluriga lösningar.
Formex Essence, Auto Chronometer 43mm.
Loggan är en vattendelare men jag har inget emot den.
Grym finish och känsla på hela kittet.
Någon form av patenterad "case suspension" som gör den väldigt flexibel på handleden och förmodligen något mer shock proof.
En smidig form av quick change när man vill byta från länk till läder på några sekunder och även en smart förlängning av butterflyspännet om det blir varmt eller man inte får till passningen.
Även glidelockfunktion i spännet till lädret.
Bättre bilder kommer när ljuset tillåter .
Nu lite bilder, rock on .
Helgrym! Bra köpNyinkommet på handleden.
Någon form av patenterad "case suspension" som gör den väldigt flexibel på handleden och förmodligen något mer shock proof.
En smidig form av quick change när man vill byta från länk till läder på några sekunder och även en smart förlängning av butterflyspännet om det blir varmt eller man inte får till passningen.
Stort tack !Helgrym! Bra köp
Wow! Så bra! Den har jag suktat efter sen jag såg den för första gången!Nyinkommet på handleden.
Det var du som högg den alltså! Vad kul! Så jäkla cool Stort grattis gamle gosseNyinkommet på handleden.
Men.... Är inte lite av grejen här att om någon klocka i sortimentet liknar en känd design så må det vara hänt. Det är svårt att uppfinna nya utseenden utan sätt gå helt bananas men när varje modell liknar någon annans design och det dessutom inte finns något inbördes "dna" i de egna leden.... Ja då blir det ju jäkligt andefattigt.Jag brukar inte ge mig in i de här diskussionerna men det här tycker jag bara är helt fel.
Fina klockor allihop men "designstöld""!? Nä inte mer än två bilar av olika fabrikat men i liknande färg. " Å nej, inte en till bil med fyra hjul. Designstöld!
Så om man har "märkesidentitet så är det godkänt att inspireras av andra märken men inte annars?
Alltså va!? Det är väl samma argument som du använder? Någon har lånat ett inslag från en annan klocka. Det du tidigare kallade designstöld.
Tack för det...är inne på liknande tankar, kul design och frän logga men tja, lite väl basic kanske (även om det inte behöver vara dåligt såklart). Speglar nog prisbilden ganska bra.Har inga egna erfarenheter, men finns en del på våra finska forum. Kvaliteten borde väl vara ganska typiskt Kina-mikro, inte skit men inte superkvalitet heller. Om man gillar designen så är det bara att slå till.
Snygg och stilren! Men what's up med bezeln? Ser linjerad ut kl 12 men är åt pipan kl 6?Tack för det...är inne på liknande tankar, kul design och frän logga men tja, lite väl basic kanske (även om de inte behöver vara fel såklart). Speglar nog prisbilden ganska bra.
På tal om forum var det just forumcollaben MBK Edition jag gillade mest
Fråga inte mig, jag är inte finne? Nä men kan väl vara bilden också men ser aningens skumt ut nu när du säger det...Snygg och stilren! Men what's up med bezeln? Ser linjerad ut kl 12 men är åt pipan kl 6?
Likaså kl 9 vs kl 3
Fråga inte mig, jag är inte finne? Nä men kan väl vara bilden också men ser aningens skumt ut nu när du säger det...
Wow! Så bra! Den har jag suktat efter sen jag såg den för första gången!
Det var du som högg den alltså! Vad kul! Så jäkla cool Stort grattis gamle gosse
Jäklar vad stiligt Ser rejält ut, bekvämt?Tackar tackar .
Har själv fluktat på den av och till.
Nu var läget rätt och så fick det bli.
Lite som Monta det här, mycket hög klass på finish och kvalitet och ett pris som är betydligt lägre än om det stått något annat på tavlan . Sånt gillas .
Läderstrånken som är curved och med sitt butterflyspänne i någon form av carbon och med glidelock.
Nog det bästa micromärket sett till spec, innovationer och design. Inget för mig personligen men sautannnn så fina klockor att få titta på. Grattis!Nyinkommet på handleden.
Hexagonerna, design only eller funktion också? Förbaskat läckert datumfönster må jag säga, kul köp!Tackar tackar gubbs .
Har själv fluktat på den av och till.
Nu var läget rätt och så fick det bli.
Lite som Monta det här, mycket hög klass på finish och kvalitet och ett pris som är betydligt lägre än om det stått något annat på tavlan . Sånt gillas .
Läderstrånken som är curved och med sitt butterflyspänne i någon form av carbon och med glidelock.
Hörde jag Timex-tisdag?Timex-tisdag!
Du får givetvis tolka saker och ha vilken åsikt som du vill men jag tyckte helt enkelt inte att klockorna i exemplet var lika nog för att kalla det designstöld. Där i låg min poäng. Och argumentet "om någon klocka i sortimentet liknar en känd design så må det vara hänt". Det är alltså helt ok att kopiera om man uppfyller vissa kriterier. Skrattretande.Men.... Är inte lite av grejen här att om någon klocka i sortimentet liknar en känd design så må det vara hänt. Det är svårt att uppfinna nya utseenden utan sätt gå helt bananas men när varje modell liknar någon annans design och det dessutom inte finns något inbördes "dna" i de egna leden.... Ja då blir det ju jäkligt andefattigt.