Japp, @Von har byggt om den lite. Top hat glas, svart datumskiva, padi-visare och lollipop sekund. Naturligt sliten efter faktiskt användande dessutomJäkligt snygg kombo. Klockan är grym modd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, @Von har byggt om den lite. Top hat glas, svart datumskiva, padi-visare och lollipop sekund. Naturligt sliten efter faktiskt användande dessutomJäkligt snygg kombo. Klockan är grym modd?
Mycket fin! Är själv inne på att skaffa en exakt likadan
Dagens! Denna tar alla tid (och det är rätt tomt i lådan i övrigt). Hoppas er, och särskilt @MoHaha , dag blir synnerligen bra!
Står det inget på boetten?Har precis skaffat en Certina klocka som jag har svårt att identifiera. Hur kan man identifiera en certina från mitten av 2000 talet??
Som på bilden fast blå..
Har precis skaffat en Certina klocka som jag har svårt att identifiera. Hur kan man identifiera en certina från mitten av 2000 talet??
Som på bilden fast blå..
Har själv en turkos på ingång, vad var det som inte klickade för dig?Fick även hem denna igår, men den riskerar att få vända i dörren. Heads upp om nån skulle vara sugen, helt ny och inplastad bortsett från plasten runt boetten.
Tavlan i kombination med avsaknad av AR blev lite kontrastlös känner jag. Överväger att beställa en till i en annan färg, för i övrigt känns den bra.Har själv en turkos på ingång, vad var det som inte klickade för dig?
Har precis skaffat en Certina klocka som jag har svårt att identifiera. Hur kan man identifiera en certina från mitten av 2000 talet??
Som på bilden fast blå..
Skam den som ger sig..Armbandsur till salu - Catawiki
Köp och sälj Armbandsur på Catawiki. Upptäck Armbandsur-auktioner fyllda med speciella objekt som valts ut av våra experter.www.catawiki.com
Blå verkar svårare att hitta...
Gillar själv den också mest. Nya Rymy är också ganska trevlig och borde ha SKX-luggar så lätt att hitta länk om man vill.Tack för det...är inne på liknande tankar, kul design och frän logga men tja, lite väl basic kanske (även om det inte behöver vara dåligt såklart). Speglar nog prisbilden ganska bra.
På tal om forum var det just forumcollaben MBK Edition jag gillade mest
Tack för detektivarbetet!Ska den som ger sig..
@IceCold
Verkar denna rätt:
Mens Certina DS Chronograph Sapphire 100 Meters Spares or Repair | WatchCharts
Certina DS Chronograph Sapphire 100 Meters. Spares or repair. I have put a new battery in and the second hand is running, but the hour and minute hands aren't moving. Other dials respond to buttons being pressed, but I have no understanding of Chronwatchcharts.com
Så borde din baksida se ut och där har du ref
Jag köper gärna en vit commuter annars!Hej!
Nån som sitter på en Lorier falcon 2 white och vill byta mot en traska commuter white?
uppskriven på lista ifall ingen har en lorierJag köper gärna en vit commuter annars!
Tackar!uppskriven på lista ifall ingen har en lorier
Inte vad jag hittade, men finns säkert något om man letar liteTack för detektivarbetet!
Har inte fått hem den ännu, så har ingen bra bild på baksidan. Enligt försäljare så är den markerad med något typ av refnummer 7113.
Men det finns ingen sida eller register där man kan hitta information om certinas gamla ur?
Men Jävv-larr vad snygg den där varVostok it is (inspirerad av Tottes "bundstuk")
Åh tackar tack. Inte oförskämt alls, det är min gamla labbråtta kan man säga...har haft ungefär 49 olika utseenden på den, just nu är det bara boetten som är original (710)Men Jävv-larr vad snygg den där var
Vågar man vara så oförskämd att man frågar vad det är något - en modell som gått mig förbi eller riktigt jäkla fin modd?
Jag tycker i alla fall detta inlägget var mycket givande. Tack för engagemanget. Sedan ger jag mig inte in i homage-debatten.
B&R-modellen finns även med länk och i andra färger, exempelvis krämfärgad som Malmens andra färg.
Den röda sidan på MALMen återfinns på många av Bremonts klockor. På just denna är den dock inte röd.