• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tackar tackar gubbs 🙂.
Har själv fluktat på den av och till.
Nu var läget rätt och så fick det bli.
Lite som Monta det här, mycket hög klass på finish och kvalitet och ett pris som är betydligt lägre än om det stått något annat på tavlan 🤔. Sånt gillas 🙂.

Läderstrånken som är curved och med sitt butterflyspänne i någon form av carbon och med glidelock.

PSX_20210928_204609.jpg
PSX_20210928_204317.jpg
PSX_20210928_204421.jpg
Snyggt! Jag tänkte köpa ett sådant Formexspänne men det var slut. Hur tycker du mikrojusteringen funkar?

Jäklar vad stiligt 😍 Ser rejält ut, bekvämt?
Undrar var de stulit den designen på låset? (Undskyld, kunde inte låta bli 🤦🏻‍♂️)

Nog det bästa micromärket sett till spec, innovationer och design. Inget för mig personligen men sautannnn så fina klockor att få titta på. Grattis!💪

Stort tack 🙂! Ja den känns ganska grym faktiskt. Får köra den några dagar nu och se men finishen är det i alla fall inget fel på 👍.
Spännet är säkert snott av någon om vissa får uttala sig. Om så är fallet så bekommer det mig inte i detta fallet men jag tror dock att det är deras eget påfund 🙂.

Du får givetvis tolka saker och ha vilken åsikt som du vill men jag tyckte helt enkelt inte att klockorna i exemplet var lika nog för att kalla det designstöld. Där i låg min poäng. Och argumentet "om någon klocka i sortimentet liknar en känd design så må det vara hänt". 🤷‍♂️ Det är alltså helt ok att kopiera om man uppfyller vissa kriterier. Skrattretande.
Du menar alltså att det inte spelar någon roll om en modell av 20 råkar vara väldigt lik en annan modell eller om 19 av 20 är det... Det tycker jag är skrattretande. För MIN del tycker jag det finns massor av spännande mikromörken som gör sin egen grej och som gör det bra. Dom märken jag tänker på har inte en modellflora där 19 fall av 20 extremt lika andra välkända modeller. Men den här diskussionen tycks alltid landa i svart eller vitt och jag är nog någonstans i den "breda mitten"...

Kommer finnas date och no date verision. Vanligtvis föredrar jag no date, men direnzo gör det så smakfullt så gillar nog nästan mer date verisionen i detta fallet. :)

Nyinkommet på handleden.
En chronometer-cerifierad pjäs med många roliga och kluriga lösningar.
Formex Essence, Auto Chronometer 43mm.
Loggan är en vattendelare men jag har inget emot den.
Grym finish och känsla på hela kittet.
Någon form av patenterad "case suspension" som gör den väldigt flexibel på handleden och förmodligen något mer shock proof.
En smidig form av quick change när man vill byta från länk till läder på några sekunder och även en smart förlängning av butterflyspännet om det blir varmt eller man inte får till passningen.
Även glidelockfunktion i spännet till lädret.
Bättre bilder kommer när ljuset tillåter 🙂.
Nu lite bilder, rock on 🤘.

PSX_20210928_193107.jpg
PSX_20210928_190819.jpg
PSX_20210928_191528.jpg
PSX_20210928_192705.jpg
Innovativt med fjädring i botten! Det är next level det! 😁

Du menar alltså att det inte spelar någon roll om en modell av 20 råkar vara väldigt lik en annan modell eller om 19 av 20 är det... Det tycker jag är skrattretande.
Skratta på du om du hittar att jag har skrivit det någonstans. :cigar: Jag är nog mer svart än grå i det här fallet men det är jättebra att DU har hittat ett gäng spännande tillverkare bara kopierar lite grann. 🤗
Nog om detta och trevlig kväll! 🙋‍♂️

Skratta på du om du hittar att jag har skrivit det någonstans. :cigar: Jag är nog mer svart än grå i det här fallet men det är jättebra att DU har hittat ett gäng spännande tillverkare bara kopierar lite grann. 🤗
Nog om detta och trevlig kväll! 🙋‍♂️
Ett tag trodde jag att jag förstod vad vi diskuterade men nu förstår jag att jag inte gjorde det....tror jag... Men trevlig kväll till dig också! 🙂

Bronsdag igen, entligen!
Min enda brons för tillfället är Glycinen.
Man kan säga mycket om hur Invicta sköter varumärket men klockorna i sig är fortfarande bra och grymt prisvärda för tillfället.
Älskar den slimma boetten och hur luggarna är böjda. Råkar matcha formen på min handled nära perfekt.
Sen ett supertrevlig band från mikrotrådens bandguru @SpaceAce. Kan inte bli bättre än så här 🥰

(Privat meddelande till "du vet vem du är" Den är inte till salu och kommer aldrig bli😆)

Ha en underbar bronsdag!
Har du ingen, så köp en för h.......😊
20210929_055401.jpg
20210929_055011.jpg

Tillbaka
Topp