• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag blev rätt golvad av nya Vacheron Constantin Overseas Everest Dual Time men för min del blir det att hitta ett alternativ. Är det någon här som fått hem en Maen Greenwich 38 GMT? Jag hade deras Skymaster förbeställd över ett år men backade sedan ur pga för många rapporter om kvalitetsproblem. Men denna GMT är bra fin tycker jag.

21280B6A-C447-4B2A-B1C2-5F73E0C50CCA.jpeg CEBC1356-8C1F-4928-8A7E-1A899169F819.jpeg
Jag var sugen på MAEN men backade när jag läste om olika kvalitetsproblem. Mailade dem för att se om det fanns en möjlighet att köpa till en länk (iom att det är "samma" infästning som dykaren) och de var villiga att göra det. De sa att de eg. inte gör det men att de var villiga i detta fallet. Länken skulle kosta ytterligare 90 EUR.
Du får gärna köpa och återrapportera vad du tycker :)

Jag var sugen på MAEN men backade när jag läste om olika kvalitetsproblem. Mailade dem för att se om det fanns en möjlighet att köpa till en länk (iom att det är "samma" infästning som dykaren) och de var villiga att göra det. De sa att de eg. inte gör det men att de var villiga i detta fallet. Länken skulle kosta ytterligare 90 EUR.
Du får gärna köpa och återrapportera vad du tycker :)
Jag är också lite tveksam till kvalitén på Maen för köparnas upplevelser verkar generellt sämre än de få recensioner som faktiskt finns att läsa. Det verkar dock mest beröra den röriga processen kring förbeställning och framtagning av Skymastern. Men skulle jag få tag i ett bra blå/grå armband med orangea sömmar likt det på VC så blir det riktigt läckert tycker jag. 😬 CDEE2154-48B5-4C46-AF2B-E122AC83D7D6.jpeg

Jag är också lite tveksam till kvalitén på Maen för köparnas upplevelser verkar generellt sämre än de få recensioner som faktiskt finns att läsa. Det verkar dock mest beröra den röriga processen kring förbeställning och framtagning av Skymastern. Men skulle jag få tag i ett bra blå/grå armband med orangea sömmar likt det på VC så blir det riktigt läckert tycker jag. 😬 CDEE2154-48B5-4C46-AF2B-E122AC83D7D6.jpeg
Såg riktigt schysst ut :) Bandet kan nog @SpaceAce eller @oddface fixa så det är bara att slå till ;)

Illa när utvecklingsavdelning är så värdelös att dom fortfarande måste producera samma klocka efter över 50 år.
Som om Volvo fortfarande skulle sälja PV544 Sport ;)
:) fast en PV544 är bra eftertraktad idag. Om den precis som klockan vore uppgraderad till dagens standard skulle den kanske vara välköpt också. Bubblan och dess efterföljare. Tror inte min klocka är så eftertraktad tyvärr. Kan bero på att den är nyproducerad, en gammal kan kosta 10 ggr så mycket :)

Tillbaka
Topp