• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

:) fast en PV544 är bra eftertraktad idag. Om den precis som klockan vore uppgraderad till dagens standard skulle den kanske vara välköpt också. Bubblan och dess efterföljare. Tror inte min klocka är så eftertraktad tyvärr. Kan bero på att den är nyproducerad, en gammal kan kosta 10 ggr så mycket :)

Du har ju rätt som vanligt.
Lite äldre, lite klokare 😆🥰

Yema, min Yema! Inte till salu :)
1FBC9457-B8B4-4BAE-B246-2C62204E5A88.jpeg

Jag blev rätt golvad av nya Vacheron Constantin Overseas Everest Dual Time men för min del blir det att hitta ett alternativ. Är det någon här som fått hem en Maen Greenwich 38 GMT? Jag hade deras Skymaster förbeställd över ett år men backade sedan ur pga för många rapporter om kvalitetsproblem. Men denna GMT är bra fin tycker jag.

21280B6A-C447-4B2A-B1C2-5F73E0C50CCA.jpeg CEBC1356-8C1F-4928-8A7E-1A899169F819.jpeg
Jag blev golvad av den med. Ett annat alternativ är Eterna Royal Kontiki. Har varit på väg att köpa en flera gånger.
Zegarek-Eterna-Royal-KonTiki-GMT.jpg

Annars ska jag gå in och ha ett snack med min uris imorgon och fråga var min gm2100 har tagit vägen. Den har också lite samma känsla. Är avis på @Sebastard 😅

Jag blev golvad av den med. Ett annat alternativ är Eterna Royal Kontiki. Har varit på väg att köpa en flera gånger.

Annars ska jag gå in och ha ett snack med min uris imorgon och fråga var min gm2100 har tagit vägen. Den har också lite samma känsla. Är avis på @Sebastard 😅
Ja satan så bra den var! Ska försöka få till några schysta bilder imorgon hade jag tänkt.

Så blev det Пятница igen!
Dagens klocka är min första ryss(ka) (om vi håller oss till ämnet klockor)
I alla fall i den moderna utgåvan av mitt klockintresse som startade 2015
Betalade motsvarande 160 kronor på Ebay för denna.
Funkar klockrent och jag älskar den fortfarande!
Klockintresse tenderar ju ofta att skena iväg ekonomisk där man hela tiden suktar efter dyrare och finare.
Jag drabbas väl lite av det jag med, som dom flesta gör.
Därför blir jag så sjukt glad för att jag kan känna samma glädje med en superbillig ryska på armen som en fin "ettellerannat"
Jag har väl iofs hart tur och inte drabbats av någon varumärkesfanatism.
Tacksam för att man inte ser mycket av det i denna tråden.
(Fan, jag verkar vara på väg att bli värsta moraltanten :eek: )

I alla fall önskar jag alla en trevlig helg
Ös på med billig, dyrt, ryskt eller vad det måtta vara.
Här i tråden är det glasnost som gäller (så länge vi får lov av ledningen...)

20211001_055715.jpg

20211001_055443.jpg

PS.
Helvete vad dåliga bilder jag tar när det inte finns dagsljus. Blir fult med blixt tycker jag.
"Grannen undrar varför det sitter någon på vår uteplats med en ficklampa under hakan kl 6 på morgonen..."

Den var riktigt fin och ett bra alternativ. Tyvärr för stor för mig som bäst håller mig till klockor under 40mm.

Klockintresse tenderar ju ofta att skena iväg ekonomisk där man hela tiden suktar efter dyrare och finare.
Därför blir jag så sjukt glad för att jag kan känna samma glädje med en superbillig ryska på armen som en fin "ettellerannat"

20211001_055715.jpg

20211001_055443.jpg

PS.
Helvete vad dåliga bilder jag tar när det inte finns dagsljus. Blir fult med blixt tycker jag.
"Grannen undrar varför det sitter någon på vår uteplats med en ficklampa under hakan kl 6 på morgonen..."
465B917E-D335-467C-BC66-20BA7859E662.gif

20211001_055715.jpg

20211001_055443.jpg

PS.
366E7B9B-BF39-48BC-97B3-BE2120653708.jpeg

Gruppo GandalfOTD ⬇️
68F95BFC-3C04-4232-889D-1CAE90080FB0.jpeg

Den var riktigt fin och ett bra alternativ. Tyvärr för stor för mig som bäst håller mig till klockor under 40mm.
Se om du kan prova den (Eterna Royal Kontiki GMT) jag har för mig att den mer är som en 40 mm. Det där var min drömklocka ett längre tag, men det var svårt att hitta den. Till slut fanns den på Magnussons ur i GBG, men för dyr där. Ligger på allt från ca 25k till 70k i nypris :)

Nytt för veckan. Påfyllning i casiolådan. Jag blev så glad över vad man kan få för en tusing så jag beställde en kinesisk dirty dozen kopia/hommage av bara farten. Baltany med Seiko VD78 kvartsverk. Jag tycker att det osar kvalitet lång väg. Lite dyrare än Casion förstås, 1100:- 😀 Blir spännande att se när den kommer.
8133F43D-78BD-40BF-9BC5-F8B48384BA51.jpeg

6CFA1F8B-2FFB-419E-BB4E-C0480F83EBB1.jpeg

Tillbaka
Topp