• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

DSC08046-picsay.jpg

Schneiko jobbar tåg i Jämtland.

Hur då strulig? 39 lr 41mm?
Jag har bara haft 39 mm. Det jag upplevt som struligt är gängorna på kronan. De kan helt enkelt gå sönder. Jag vet inte om själva gängen går sönder eller om det är själva hylsan som på något vis glider inåt för att till slut inte vara något kvar 😬
Men, detta är troligen de äldre modellerna av Superman. Jag har sett att de sedan något år ändrat till utanpåliggande gäng på kronan som ser mer robust ut. Kom på första 63-släppet och var även med på GMT brons på kickstarter. Så jag tror der är så nu. Någon som köpt Superman senaste året får gärna säga hur det är numera.
Jag har skickat minst 3 Superman på service för detta. Kostar ca 250:- i frakt per gång så inte jättefarligt.

Jag har sett att de sedan något år ändrat till utanpåliggande gäng på kronan som ser mer robust ut. Kom på första 63-släppet och var även med på GMT brons på kickstarter. Så jag tror der är så nu. Någon som köpt Superman senaste året får gärna säga hur det är numera.
Jag hade just första ’63 där gängorna pajade, så inte helt strulfri konstruktion den heller. Men indexen som lossnade stal ju showen vad gäller brister…

Exklusiv för Timepiece Group om jag inte missminner mig :) FASEN som han fick vänta på den klockan dessutom 😅
Äääsch, gick smärtfritt ändå. Var ju inte så att företaget som sålde den fick corona och gick under jorden eller att leveransen av klockorna till leverantören fastnade i tullen i USA eller att man glömt deklarera värdet på försändelsen så den fastande en gång till vid införtullningen i Sverige. Eller…allt detta hände nog nu när jag tänkter efter. Tur man inte betalade $69 för expressfrakt iaf. 💃🏼
370651DF-AF59-4202-B9D0-D98B2429B364.jpeg

Äääsch, gick smärtfritt ändå. Var ju inte så att företaget som sålde den fick corona och gick under jorden eller att leveransen av klockorna till leverantören fastnade i tullen i USA eller att man glömt deklarera värdet på försändelsen så den fastande en gång till vid införtullningen i Sverige. Eller…allt detta hände nog nu när jag tänkter efter. Tur man inte betalade $69 för expressfrakt iaf. 💃🏼
Undrar när den kommit om du inte köpt frakt för massor med pengar? 😂

Men du, vilket jäkla pangbra band den sitter på 😍👌

Jag har bara haft 39 mm. Det jag upplevt som struligt är gängorna på kronan. De kan helt enkelt gå sönder. Jag vet inte om själva gängen går sönder eller om det är själva hylsan som på något vis glider inåt för att till slut inte vara något kvar 😬
Men, detta är troligen de äldre modellerna av Superman. Jag har sett att de sedan något år ändrat till utanpåliggande gäng på kronan som ser mer robust ut. Kom på första 63-släppet och var även med på GMT brons på kickstarter. Så jag tror der är så nu. Någon som köpt Superman senaste året får gärna säga hur det är numera.
Jag har skickat minst 3 Superman på service för detta. Kostar ca 250:- i frakt per gång så inte jättefarligt.
Okej🙈 Jag som precis haft sönder kronan på tre andra klockor. Det är begränsat med gängor för kronan tack vare bezelmojängen när jag kände på den. Får vara försiktig när jag ändrar datum. Skönt att jag har kvarts ändå😊
PXL_20211004_192542769.jpg

Okej🙈 Jag som precis haft sönder kronan på tre andra klockor. Det är begränsat med gängor för kronan tack vare bezelmojängen när jag kände på den. Får vara försiktig när jag ändrar datum. Skönt att jag har kvarts ändå😊
PXL_20211004_192542769.jpg
Precis, tre andra Yemor eller finns det andra märken med problem? :)

Just detta att man får vara försiktig med gängen på Superman tycker jag är genomgående, förutom för min LE GMT som är på en helt annan nivå på allt kvalitetsmässigt, vilket är konstigt, tycker att de borde kunna få till just den grejen också helt 100.

Precis, tre andra Yemor eller finns det andra märken med problem? :)

Just detta att man får vara försiktig med gängen på Superman tycker jag är genomgående, förutom för min LE GMT som är på en helt annan nivå på allt kvalitetsmässigt, vilket är konstigt, tycker att de borde kunna få till just den grejen också helt 100.
Nej ingen Yema. NTH, Nodus och Oris. Nog mest otur bara för jag är alltid försiktig. Jag tycker ändå att gängorna på min Yema känns hyggligt bra så de har förhoppningsvis blivit bättre. Schysst att kvaliteten är så hög på din GMT. Den är fin🙂

Dagens god morgonklocka är av medioker kvalitet och tveksamt ursprung.
Och jag gillar den!

Om bara folk kunde komma ihåg att vad man gillar ofta inte är samma sak som vad man tycker är bra.

Klockindustrins vackraste logga har den i alla fall 😊

20211005_060332.jpg

(Har ingen aning varför jag ångar mina glasögon...)

Jag har beställt från mi-watch och där har det varit extremt segt med alldeles för lite info. De hade inte fått några klockor ännu då Naoki personligen skulle inspektera alla klockoro_O
Trist att det är dålig info, men ändå lite skönt att han fortsätter vara noggrann istället för att stressa ut klockorna när de blivit sena :)

Tillbaka
Topp