Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillade den gula.. vad är det för modell/märke?Heads up!
Två som är på väg ut om någon är sugen .
RZE och modellen heter Endeavor.Gillade den gula.. vad är det för modell/märke?
Jag hade nypt den om den inte hade vart så storFinns kanske värre saker än att köra sig att köra en Nautilo som daily, vet vet, kanske blir vrålhet om ett par decennier
Är inte timmarna fel på bezeln?Någon som har en klocka från Landeron?
(landeron.com)
Förstår ju att det säkerligen är Kina-ägt.. Men icke desto mindre så har de en del snygga modeller till bra pris. Vore kul att veta hur kvaliteten är..
Jag tolkade det som att de satt så för att visa återstående tid till vad det nu är man räknar ner till - men jag kan mycket väl vara ute och cyklaÄr inte timmarna fel på bezeln?
Jag hade nypt den om den inte hade vart så stor
Den är stor, men bärs betydligt mindre än specsen. Den är slimmad och vinklade bandhornJag hade nypt den om den inte hade vart så stor
Är inte timmarna fel på bezeln?
Jag tolkade det som att de satt så för att visa återstående tid till vad det nu är man räknar ner till - men jag kan mycket väl vara ute och cykla
Landeron är väl ett fint gammalt schweiziskt varumärke från byn Le Landeron. Framför allt kända för sina kronograf urveck varav det mest kända kanske är Landeron 48. Tror de var först med kamhjul isf kolumnhjul i kronografer vilket gjorde dem mycket billigare och därmed mer tillgängliga. Har en Guinand från 40 eller 50 talet med ett Landeron 48 i... Om kineserna köpt dem numer vet jag inte.Någon som har en klocka från Landeron?
(landeron.com)
Förstår ju att det säkerligen är Kina-ägt.. Men icke desto mindre så har de en del snygga modeller till bra pris. Vore kul att veta hur kvaliteten är..
Sånt är sällan kul, det gör mig oftast riktigt schned.
Tisell på fika hos svärföräldrarna.
Landeron är väl ett fint gammalt schweiziskt varumärke från byn Le Landeron. Framför allt kända för sina kronograf urveck varav det mest kända kanske är Landeron 48. Tror de var först med kamhjul isf kolumnhjul i kronografer vilket gjorde dem mycket billigare och därmed mer tillgängliga. Har en Guinand från 40 eller 50 talet med ett Landeron 48 i... Om kineserna köpt dem numer vet jag inte.
Men lug till lug är väl typ 50 ?Den är stor, men bärs betydligt mindre än specsen. Den är slimmad och vinklade bandhorn
Va? Oh, nej....Men lug till lug är väl typ 50 ?
Hmmmm…… skall om tid finns förbi erikson urhandel på fredag,så får prova den dåVa? Oh, nej....
Den är 54-55mm ... fast det är missvisande. Räknar med var sprinten siter och att bandornen är såpass svängda så blir det mer 47-48... Det är lite samma fenomen som hos Squale 2002 Det står 45,5mm i diameter och 55mm lug2lug på pappret, men på handleden så motsvarar den mer 42mm och 48mm.
Trött idag?Maticen och jag drar på Kräftkalas.
Den gule är bra fin!Heads up!
Två som är på väg ut om någon är sugen .
Ja den är riktigt trevlig .Den gule är bra fin!
Nja, fullt i lådan just nu så det skulle enbart vara nått trolleri med min Halios isf men det vette fan om jag verkligen villJa den är riktigt trevlig .
Sugen? "Special Price for you my friend"
Är du nöjd med klockan? Jag är riktigt sugen på en lika danYema, min Yema! Inte till salu